Geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin12th

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
: Hallo,

Het volgende gebeurde vandaag . Ik starte mijn PC op en de monitor bleef in de standby stand (oranje led) Nogmaals opgestart helaas zelfde resultaat en nog een paar keer.
de Pc lijkt het goed te doenkrijg alleen geen beeld. Mijn oude(maar goede) crt aangesloten
met zelfde resultaat. Alsik de kabel losneem dan krijg ik het bericht "no signal check cabel" maar dat is een functie van de monitor. Ik vermoed dat het aan de videokaart ligt dus heb vanmiddag een nieuwe gekocht en geplaatst met het zelfde resultaat.De Pc is slechts weinig gebruikt en net 3 jaar oud. Ati Radeon 9500 video kaart.Asus moederbord
A7N8X. Is er nog een truc of hoe kan ik het een en ander testen.

Bij voorbaat dank Robin :)

Je zegt het niet, vandaar mijn vraag: al opgestart in de Veilige modus?

Een te hoge vernieuwingsfrequentie kan problemen geven b.v.

Pas die (als Veilige modus lukt) naar beneden aan.

Ik heb niet geprobeerd op te starten in veilige modus. Wil het wel proberen maar heb twijfels omdat ik nergens aan gezeten heb voordat probleem ontstond.
Maar ik kan het proberen.
In ieder geval alvast bedankt voor de suggestie

Robin:)

Kan je mij ook vertellen hoe ik opstart in de veilige modus zonder dat ik een selectie kan maken op mijn beeldscherm dus blind?

Robin

Zodra je de PC aanzet ,regelmatig op de F8 toets drukken,dan krijg je een keuze scherm waarin je naar Veiligemodes kan.

Maar controleer eerst of de Videokaart en de kabels allemaal goed aan gedrukt zijn.
Als dat goed is , en je hebt dan nog geen beeld,ben ik bang dat je een probleem met je MB hebt.

Ok het blijft moeilijk om in de veilige modus op te starten zonder beeld en de kaart zit er wel goed in. Dus moederbord?? kan ik dit testen? en wordt zeker een dure grap als deze kapot is. Nieuwe PC??

Robin :(

Als bord echt stuk is ,valt de prijs wel mee...zie.

En als je een zelfde bord plaats hoef je ook niet opnieuw je besturings system te installeren.

NB: wat hoor je als je opstart, biebs? geef eens aan wat je hoort bij opstarten.

Laatst bewerkt:
Hoi Bandit,

Ik hoor helemaal niets behalve her zoemen van de ventilator

Doe de kast open,en kijk wat er draaid?

Leg je hand op HD en voel of die wel draaid,zo nee ben ik bang bord stuk

nog steeds geen beeld

Hallo Bandit,

Omdat ik niets kan zien zet ik de PC uit met de spanningsschakelaar normaliter zou windows daarna dan opstarten met een blauw scherm maar nu is dat raden.Wat ik kan vertellen is het volgende als ik opstart branden kort 2 lampjes waarna al snel alleen de groene brand (blauw scherm ?) Ik heb de PC open gehad en de harde schijf draait wel.
Verder gaat er wel iets over de monitor kabel want als ik deze losneem dan wordt dit wel gezien door de monitor(s) Alleen beeld blijft in standby staan (oranje led)
Ik hoor tijdens het opstarten geen piepje maar weet niet of er wel een speakertje inzit
heb iik nooit op gelet. De vraag is nu hoe controleer ik het moederbord of wat kan ik nu doen.

Mvrgr Robin

Ik heb een uitstapje gemaakt naar forum / hardware / moederborden omdat ik dacht dat daar specifieke vragen over het moederbord gesteld moesten worden:(

Haal deze Manuel een op deze site, doe je kast open en kijik of er een speaker is aan gesloten.

Want zonder Biebs worden we niet veel wijzer

Batterij van je moederbord er voor 10 minuten uithalen en dan weer terug indoen wil ook nog wel eens helpen.

Beste Bandit,

Ik heb met de Helpdesk van target gesproken er zit een speakertje in wat hoort te biepen zoniet moederbord kaput. het ziet er dus naar uit dat ik deze moet vervangen kan ik een moederbord met A socket aanschaffen ik heb gezien dat er op marktplaats het een en ander aangeboden wordt of is dit te simpel gadacht.

Kan je mij adviseren
bvd Robin

Indien je ram het heeft begeven, krijg je ook helemaal niets, geen monitor die aanspringt, geen biosbeeps, alleen de voeding gaat aan, de ventilatoren draaien, ledjes van de systeemkast gaan aan, verder, nop.

Dus nog een laaste probeersel, haal, als je meerdere reepjes geheugen hebt, er ééntje uit, proberen, niets, de andere proberen, zonder geheugen dien je wel biosbeeps te krijgen.

hallo computervrienden

Ok dan een geheugenbankje eruit ..niets gewisseld met andere geheugenbankje ..helaas
alle twee eruit ..noppes maar ook geen biep er zal dus wel geen speakertje inzitten zie het ook niet. jammer Nou dan maar een nieuw moederbord alleen is deze niet meer te krijgen heb ik mij laten vertellen. Als ik een ander moederbord erin plaats hoe zit het dan met Win XP
en de andere software aangezien dit een targa pc is.

Bedankt voor de adviezen.

regards Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan