mp3 bestand niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

smakman

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
Ik heb op mijn harde schijf een bestand staan(geluid met mp3-indeling) van 107 MB. Het bestand heeft een hele lange naam. De naam kan ik niet wijzigen en het bestand kan ik wel openen in de mediaplayer(hij speelt alleen niet af), maar niet verwijderen van mijn schijf. Als ik met de rechtermuisknop klik staat er ook alleen in de opties dat ik het bestand kan afspelen of kopieeren naar. Ik heb al even gesnuffeld op het forum, en kwam dit alleen tegen bij Avi bestanden. Heb inderdaad in het register wat weggehaald maar nog steeds kan ik het bestand niet verwijderen. Anyone?

Veilige modus al geprobeerd en heb je het alleen met dit MP3 bestand?

Veilige modus had ik al geprobeerd, maar ook dan is het bestand niet te verwijderen. Ik heb het alleen met dit bestand. Bestandsysteem van mijn harde schijf is FAT32. Ik heb de schijf in tweeen gedeeld. Het betreffende bestand staat op het schijfgedeelte met alleen documenten, films, muziek, e.d.

Ook die heb ik langs zien komen op het forum en al reeds geprobeerd. Met het volgende als antwoord.(Zie bijlage) Het lijkt wel of het bestand niet meer bestaat....

Bijlagen

• image001.jpg
    image001.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
Probeer het eens onder 'DOS'. Start -> Uitvoeren -> cmd.exe

Je start dan in C:\documents and settings\[jegebruikersnaam]

Ga vandaaruit m.b.v. het CD [mapnaam] commando telkens een map dichter naar de bron van alle ellende. Doe dit totdat je in de juiste map bent gekomen.

Gebruik dan DEL [bestandsnaam] of doe een REN [bestandsnaam] [kortere_naam.mp3]

Succes,

Tijs.

Nou dat viel niet mee. Die DOS taal ben je snel verleerd. Het is me wederom niet gelukt met dit als resultaat. Volgens mij heb ik de bestandsnaam goed overgenomen(wel een beetje lang). Kijk maar eens naar de bijlage...

Bijlagen

• image001.jpg
    image001.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 70
Hier nogmaals wat geklooi, zag dat ik wat streepjes verkeerdom had gezet...

Bijlagen

• image001.jpg
    image001.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 58
Je vergeet spaties te zetten in de commando's. Bij DEL en REN is de syntax:
DEL [SPATIE] [de bestandsnaam]
of
REN [SPATIE] [de bestandsnaam] [SPATIE] [de nieuwe bestandsnaam]

Overigens: In de laatste REN actie die je probeerde moet je niet REN maar MOVE gebruiken:
MOVE [SPATIE] [de bestandsnaam] [SPATIE] [de nieuwe bestandsnaam]

Dit omdat je probeert het bestand te verplaatsen naar een andere map, nl. de hoofdmap van je C: schijf (\leuk.mp3)

En nog wat: Als het bestand ONDER Mijn Muziek staat, dan moet je niet REN \Megamix.... gebruiken, want vanwege die eerste ' \ ' denkt Windows dat het bestand in C:\ staat ipv. onder Mijn Muziek. Laat dus de eerste ' \ ' weg, anders klopt de bestandsnaam niet.

Zit het bestand inderdaad in de map Mijn Muziek, en eindigt de bestandsnaam met players.mp3, plak het volgende in het Start -> Uitvoeren vakje:
cmd.exe /k move "%userprofile%\Mijn Documenten\Mijn Muziek\*players.mp3" \leuk.mp3

Je .mp3 zou dan verplaatst moeten zijn naar de hoofdmap van C:\ map, onder de naam leuk.mp3

We horen wel of het je nu gelukt is.

Tijs.

Beetje omslachtig misschien maar wel vaak doeltreffend :confused:
Indien zich meerdere bestanden in deze map bevinden verplaats deze dan (voorlopig) naar een andere map zodat er alleen nog die foute mp3 in de map aanwezig is.

Open nu command en type daar

rd /q /s "Spatie en Sleep map in cmd-venster en laat los" enter

Dit is de "Remove Directory" commando gebruikt om mappen compleet met inhoud te verwijderen en alle inhoud-attributen worden dan genegeerd en mee verwijderd ook als deze onleesbaar zijn voor windows. Je doel is nu dus de map en niet het bestand of overige inhoud :)

Als dat lukt (denk van wel) maak dan weer een nieuwe map "Mijn Muziek" en plaats alles weer terug wat je voorheen verplaatst hebt.. Alles is weer bij het oude.

Laatst bewerkt:
Beste mensen, allemaal vreselijk bedankt voor het meedenken met dit probleem. De oplossing bleek simpeler dan verwacht:
Ik heb alle overige bestanden uit de map Mijn muziek gehaald en in een andere map gezet. Daarna kon ik zonder problemen de map Mijn muziek verwijderen met daarin het bewuste bestand. De map waar de overige muziekbestanden naar gezet waren weer hernoemd als Mijn muziek en klaar was ie. Nogmaals bedankt en deze kan weer op "opgelost".
Groeten, Annet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan