avg of F-secure ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

spykie

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Hallo allemaal

ik gebruik nu de gratis versie van avg antivirus,
en zonealarm.

nu bied mijn provider Casema in samenwerking met F-secure een Internet Security Pack
aan .
dit is gratis
nu is mijn vraag waar doe ik beter aan????

Als alles goed werkt zou ik het lekker zo laten.
Toch altijd een heel gedoe een nieuwe firewall, en het zijn geen verkeerde producten die je nu gebruikt.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal

ik gebruik nu de gratis versie van avg antivirus,
en zonealarm.

nu bied mijn provider Casema in samenwerking met F-secure een Internet Security Pack
aan .
dit is gratis
nu is mijn vraag waar doe ik beter aan????
Ik gebruik dezelfde combinatie en ben het met de vorige persoon eens. Als alles goed werkt zou ik niets veranderen. Ik neem aan dat als 't gratis is je altijd alsnog voor die aanbieding kan kiezen?

ik denk dat ik het inderdaat maar laat hoe het is

weet iemand hier toevallig hoe je zonealarm moet instellen voor een thuisnetwerk?

Ja, als het lekker loopt, en je hebt weinig rotzooi op je pc gehad, doen AVG en ZoneAlarm prima hun werk.

Als je problemen krijgt met een van de 2 of allebei, kan je F-Secure wel overwegen.

En hoe bedoel je instellen voor een thuisnetwerk?
Heb je het thuisnetwerk al ingesteld of niet?
En heb je op beide pc's zelfde firewall?

ik denk dat ik het inderdaat maar laat hoe het is

weet iemand hier toevallig hoe je zonealarm moet instellen voor een thuisnetwerk?

Als ik er even vanuit mag gaan dat je een (draadloze of bedrade) router gebruikt om iedereen aan elkaar te knopen:
Vraag eerst op welk ip-adres de router (=Standaardgateway) heeft op je lokale netwerk:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
Noteer dat ip-adres. In onderstaand voorbeeld heeft de router ip-adres 10.0.0.138

Open het control-panel van ZoneAlarm Free door op het ZA icoontje te klikken rechtsonder in je scherm
Ga naar Firewall -> tabblad Zones
Kies Add -> Ip-range
Zet als Zone: Trusted
Vul in als ip-adres1: 10.0.0.1
Vul in als ip-adres2: 10.0.0.137
Vul in als beschrijving: Het lokale netwerk, EXCLUSIEF de router1
Druk Ok
Kies Add -> Ip-range
Zet als Zone: Trusted
Vul in als ip-adres1: 10.0.0.139
Vul in als ip-adres2: 10.0.0.254
Vul in als beschrijving: Het lokale netwerk, EXCLUSIEF de router2
Druk Ok

Druk op Apply

Je hebt nu alle lokale ip-adressen Trusted gemaakt, BEHALVE het ip-adres van de router (dat is nl. waar het 'onveilige' Internet-verkeer vandaan komt). Dat is wat je bereiken moet.

Is het ip-adres van je router bijvoorbeeld 192.168.1.1, dan een Trusted Ip-range aanmaken van 192.168.1.2 t/m 192.168.1.254 en daarna op Apply drukken etc.

Daarna er even ervoor zorgen dat in het tabblad Main de beveiliging voor de Trusted zone op Medium of Off staat.

Volg deze instructie op alle lokale pc's waar Zone Alarm Free geïnstalleerd staat.

Op pc's waar geen Zone Alarm Free op staat moet je daar ter plekke even kijken wat in de daar geïnstalleerde firewalls allemaal moet worden ingesteld om lokaal delen mogelijk te maken.

Tijs.

ik gebruik een 5 poorts hup ,of hoe dat heten mag.
(een netwerkkaart met 5 aansluitingen)

werkt dat hetzelfde dan met de instellingen?

Als je Standaardgateway het verkeer van/naar internet leidt, dan kun je inderdaad precies de instructies volgen zoals boven genoemd.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan