Tele2 email probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Sinds enkele dagen heb ik problemen met het verzenden van e-mails via mijn zonnet-mailaccount. Deze account wordt beheerd vanuit Outlook 2003, met behulp van de servers voor in/uitgaande mail: smtp.zonnet.nl en pop3.zonnet.nl
Ontvangen van mails is geen probleem, maar verzenden lukt al dagen niet. Ik heb al geprobeerd de serveradressen te vervangen door smtp.tele2.nl en pop.tele2.nl, echter zonder succes. Ook aanroepen van de servers van versatel geeft geen oplossing.

Mooi waardeloos dus…. En de helpdesk heeft last van een hardnekkige telefoonstoring. Weet iemand toevallig de IP adressen van de smtp en pop server van tele2? Misschien dat het op die manier wel werkt

ga eens via start naar uitvoeren
type daar
cmd
en dan een enter
type in de dos box
ping pop.tele2.nl en kijk of je antwoord krijgt.
zo ja dan heb je meteen de ip adressen.

resultaat:

pinging pop.tele2.nl [212.247.456.14] with 32 bytes of data

request timed out
request timed out
request timed out

pinging smpt.tele2.nl [212.247.456.14] with 32 bytes of data

request timed out
request timed out
request timed out

geeft dus beide hetzelfde IP terug. Dat doet vermoeden dat ie wel werkt (al blijkt het er dus één te zijn) .... vanavond thuis nog maar eens proberen.
Vreemd is wel dat de servers van zonnet (die in theorie dezelfde zijn) met andere adressen op de proppen komen? (smtp op 62.58.50.236 en pop3 op 62.58.50.46)

Laatst bewerkt:
hier zit dus het probleem.... http://www.tele2mail.com/

fijne jongens bij Tele2... :shocked: dat hadden ze wel eens wat duidelijker mogen communiceren. Toevellig snuffel ik nog wel eens rond op een gebruikersforum van tele2, vandaar dat ik het toevallig tegenkwam.
Daar komt de gemiddelde computergebruiker (lees: half nederland) toch nooit achter?

gelukkig dat het opgelost is.
maar wel vervelend als je dit niet weet.

Nou, opgelost.... dat dacht ik ja....

Het schiet dus niet op bij Tele2. De oplossing die op de aangegeven site staat helpt helemaal niets. Helpdesk gebeld, die lieten me de account in outlook verwijderen en opnieuw aanmaken, met verwijzing naar de servers van versatel. Resultaat: nix, noppes, nada, njet, zero, nul

HELP?! :eek:

In een vorig bericht geef je aan dat je een time outkrijgt bij het pingen.
daar zou je vier keer antwoord moeten krijgen.
waarschijnlijk heb jij in outlook 2003 een instelling niet goed staan.

je hebt nu alles ingesteld volgensde helpdesk....probeer nu nog eens een ping
let wel op dat je typt ping en niet pingen zoals ik bij jou zie staan.
en dan een spatie tussen de g en de eerste letter dus een p of een s

het werkt weer....

wat bleek het probleem... ik heb sinds kort een nieuwe provider (casema). Moet dus voor uitgaande mail de smtp server van casema gebruiken, voor inkomende mail de pop3 server van versatel. Nooit over nagedacht... :o

mooi dat het weer werkt.
maar heb je bij cassema geen inkomende mail?

jawel, maar ik gebruik mijn "oude" zonnet adres nog. Inkomende mail is dus afkomstig van pop3.zonnet.nl

Als ik het adres van casema ga gebruiken, moet ik natuurlijk ook gebruik maken van de pop-server van casema.

ja dat is juist.
maar je kunt toch 2 accounts gebruiken.

natuurlijk, ik heb ook meerdere (zonnet) accounts in outlook, en die van casema staat er ook bij, maar dan moet je alsnog voor iedere account WEL de goede pop en smtp server gebruiken.

heel kort door de bocht: je moet de pop server van je mailprovider gebruiken, en de smtp server van je eigen internetprovider.

Laatst bewerkt:
:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan