Itunes :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jillie

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2006
Berichten
27
Hallo allemaal,
Ik had eerst een probleem dat ik mijn usb controller moest updaten maar nu heb ik het rpobleem dat ik mijn video's niet meer kan importeren...

als ik op bestand toevoegen druk lijkt het goed te gaan maar dan staat hij niet in mijn films lijstje en als ik op map toevoegen druk gebeurt hetzelfde, ik heb ook importeren gedrukt maar dat helpt ook niet :S weet iemand een oplossing?? ik heb itunes versie 7.0.2.

Als je nog moet weten welke pc ik gebruik moet je dat ff zetten maar denk niet dat je dat nodig hebt

Grtz Jilke
 
mag ik een reactie??
 
Laatst bewerkt:
Misschien is je probleem al opgelost, maar als dat niet zo is, heb ik een paar opmerkingen.
Om te beginnen is iTunes in de eerste plaats een programma om vooral muziek te downloaden van de iTunes Music Store. Daarnaast kun je eigen CD's rippen en dan ook opslaan in iTunes. Alle muziek wordt zichtbaar in de iTunes Bibliotheek en kan vandaar uit op de iPod gezet worden. En voortaan synchroniseert iTunes de inhoud van de bibliotheek met de inhoud van de iPod als de iPod wordt aangesloten op de PC.

Maar, als je iTunes installeert, legt het programma altijd dit pad aan naar de muzieknummers op je harde schijf: "Mijn documenten\Mijn muziek\iTunes\iTunes Music".
Dus in die map komen de muzieknummers terecht die in iTunes Bibliotheek worden getoond.

Kijk ook eens in iTunes bij: "Bewerken, Voorkeuren, Geavanceerd". Daar zie je dat pad nog eens duidelijk weergegeven. Als je op je harde schijf een andere map in gebruik neemt voor iTunes Music, dan moet je er aan denken om dat "pad" ook te veranderen in Bewerken, Voorkeuren, Geavanceerd en bovendien moet je alle nummers die nog in de "oude" iTunes Music staan, verplaatsen naar de nieuwe map die je gemaakt hebt. Doe je dat niet, dan "ziet" iTunes die nummers niet meer.

Hoe dat met Video-films gaat weet ik niet exact, omdat video niet echt een iTunes "ding" is, maar het zal ongetwijfeld op ongeveer de zelfde manier gaan.
 
ze hebben toch een ipod video gemaakt :S en als ik me video naar die map plaats ziet ie em nog niet :(
 
Natuurlijk en video's moet je via iTunes op je iPod kunnen zetten.
Maar nadat je de video in de map iTunes hebt gezet, moet je het nog wel toevoegen aan de iTunes bibliotheek.

Maar ik kan beter laten zien hoe ik het bedoel.
Het eerste plaatje laat mijn Windows Verkenner zien met de laatste CD van Bob Dylan "Modern Times".
Daar zat een video-clip bij "Things Have Changed" als m4v-bestand.
Dat is een speciaal Mpeg-4 bestand van Apple.
(Zo'n video-clip kan ook op een andere plaats staan, dit is een voorbeeld.)

Het volgende plaatje laat dat m4v-bestand zien, maar dan in de Bibliotheek van iTunes.

Het laatste plaatje toont wat er gebeurt als ik in iTunes op "Films" ga staan en dan in Bestand op "Bestand toevoegen" heb geklikt.
In het bestanden-zoekvenster heb ik dat m4v-bestand opgezocht en daarna zal ik op "Openen" klikken.
En dan zal dat m4v-bestand zichtbaar worden in de rubriek "Films" van de Bibliotheek van iTunes.
Daarna kun je die video-clip naar je iPod "verhuizen".

Edit één:
Nog ter aanvulling: met iTunes wordt ook Quicktime geinstalleerd.
Controleer in Quicktime voor alle zekerheid via Bewerken, Voorkeuren, Voorkeuren Quicktime, Betstandstypen,
of alle benodigde bestandstypen staan aangevinkt, vooral van video.

Edit twee:
Dit is de laatste keer dat ik hier post voordat "Jillie" heeft gereageerd.
Uit iTunes een stukje uit de Helpfile:
Problemen met het afspelen van video's
Als een video niet wordt afgespeeld nadat u erop hebt gedubbelklikt in iTunes, controleert u het volgende:
Video's worden standaard afgespeeld in het illustratievak in de linkerbenedenhoek van het iTunes-venster. Als dit vak niet wordt weergegeven, kiest u Weergave > Illustratie tonen. Als het illustratievak wel wordt weergegeven, maar de video niet wordt afgespeeld, verplaatst u het iTunes-venster. Het is namelijk mogelijk dat de video in een afzonderlijk venster achter het iTunes-hoofdvenster wordt afgespeeld. Klik op het menu Venster om een lijst van alle geopende iTunes-vensters weer te geven. Selecteer uw video als deze in de lijst wordt weergegeven.
Als in de balk boven het illustratievak Geselecteerd onderdeel wordt weergegeven, klikt u erop zodat Huidig onderdeel verschijnt.
U kunt video's die u bij de iTunes Store hebt gekocht niet bewerken. Video's die bij de iTunes Store zijn gekocht kunnen alleen in iTunes en QuickTime Player worden bekeken.
Raadpleeg het onderstaande Apple Support-artikel als u meer wilt weten over de systeemvereisten voor het afspelen van video's die u bij de Music Store hebt gekocht.
Ga naar
Apple Support-artikel: iTunes for Windows system requirements (Engelstalig)

.
 

Bijlagen

  • ItunesMusic.jpg
    ItunesMusic.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 49
  • ItunesMusicMPEG.jpg
    ItunesMusicMPEG.jpg
    83 KB · Weergaven: 45
  • ItunesMusicMPEG_B.jpg
    ItunesMusicMPEG_B.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
ik weet verder wel hoe itunes werkt enzo maar als ik op bestand toevoegen klik dan krijg ik ook dat scherm maar als ik op openen druk dan komt ie niet in de lijst :(
 
Vervelend voor je. Maar...ik heb er over gezegd wat ik er over weet. Kijk nog eens goed na of jouw video wel binnen iTunes geaccepteerd wordt. Kijk in Quicktime, ook in de Help-file zoals hierboven gezegd. Ik zou het verder niet weten.:confused:
 
Ik denk dat ik het al weet :) ik heb zon converter maar ik denk dat die zn werk niet helemaal goed heeft gedaan :( ik kan namelijk wel video's die ik van google video heb gedownload in ipod formaat toevoegen :) dus ik denk dat ik een andere converter nodig heb...
weet iemand nog een goede?? ik heb "cucusoft" en "PUMA" al gehad:eek:

Grtz Jilke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan