Draadloos netwerk op Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArkantoS

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Hallo allemaal,

Ik zit met een wel heel vreemd probleem... eventjes kort het verhaal:

Op mijn laptop (Acer Aspire 3023 WLMi) staat momenteel Windows Vista én Windows XP. Windows XP werkt echter niet zoals het hoort, maar daarom staat Windows Vista op. Ik maak gebruik van een draadloze netwerkkaart om te verbinden met de draadloze router hier beneden.

Het zit zo...

Wanneer ik werk met Windows XP, crasht hij regelmatig omdat er blijkbaar iets fout moet zijn (niemand weet wat, dus ik nog minder). Wanneer hij crasht, start hij automatisch opnieuw op, maar dan laat ik hem rebooten in Vista (bij het opstarten kan je dus kiezen: Vista of XP). Tot nu toe is alles nog steeds normaal. Wanneer hij opgestart is in Vista, werkt m'n draadloze netwerkkaart ook. Ik kan zonder problemen surfen, en verbinden met het netwerk. Ook kan ik softwarematig m'n netwerkkaart laten resetten: de computer schakelt ze dan uit, en schakelt ze dan weer in. Dit bewijst dus dat ze daadwerkelijk wérkt.

Maar toch niet perfect...

Als ik m'n computer volledig afsluit (dus geen slaapstand etc.), en dan de volgende dag of zo opnieuw laat opstarten, kies ik opnieuw voor Vista (daar dit beter werkt). Maar op die manier herkent hij m'n draadloze netwerkkaart niet. Het lichtje van het knopje brandt ook niet en ik krijg ze op geen enkele manier in werking. Surfen lukt dan ook niet.

De enige manier om dus via Vista te surfen is dus:
1. opstarten in XP
2. XP laten crashen
3. laten rebooten in Vista dan
4. surfen

Dat is dus niet echt de juiste manier...

Iemand die het probleem herkent? En er raad mee weet? Want momenteel is de enige reden om nog met XP te werken juist díe reden... (en ik werk er niet graag mee daar het niet echt betrouwbaar is met al dat crashen)

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,
ArkantoS

En de pc is wel geschikt voor vista?
Waarom beide windows erop?

Marcel

Dat is nu net de reden waarom beide eropstaan ;) zolang ik niet zonder problemen kan surfen in Vista, blijft XP eropstaan (anders kan ik dus niet meer surfen...)

Hij is zeker ook compatibel met Vista, want alles werkt zeer goed & vlotjes. (Weliswaar met een ietwat vereenvoudigd thema, maar je kan ook niet alles willen hé)

vista ís al geïnstalleerd, en draait zeer vlotjes hoor... dus het is geen compatibiliteitsprobleem ivm m'n pc ;)

Acer eeft een programma'tje genaamd Launch Manager.

Dit wordt gebruikt om enkele onderdelen op te starten, wanneer ook het systeem gestart wordt. Bvb de powerkeys bovenaan, maar niet onbelangrijk: ook je draadloze netwerkkaart. Zonder Launch Manager kan je dus niet je kaart in gang krijgen.

Wat vreemd genoeg niet verscheen, was een foutmelding na het installeren van Launch Manager op Vista. Alles scheen dus wel in orde te zijn. Maar één onderdeeltje werd niet geïnstalleerd: WButton.exe.

Als je de eigenschappen van de setup van Launch Manager dan wel aanpast als volgt: Compatibiliteitsmodus: Windows XP SP2, Uitvoeren als Administrator, en daarna installeert, wordt WBUtton.exe wél meegeïnstalleerd. In plaats van je computer meteen op te starten, voer je dan best zelf nog eens even WButton.exe uit, terug te vinden in C:\Program Files\LaunchMgr (of zoiets).

Daarna werkt ze zonder problemen, ook wanneer je later afsluit of opnieuw opstart :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan