Sommige mappen op 2e hdd niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigbossbing

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Hallo allemaal...ik heb net xp pro weer opnieuw op mijn pc gezet maar nu kan ik op mijn 2e hdd niet meer in alle mappen...sommige zijn nog wel toegankelijk..andere weer niet..iemand een idee? Er staan namelijk veel belangrijke dingen op(ik dacht lekker veilig mocht xp een keer opnieuw erop gezet moeten worden kan alles zo weer terug zetten..helaas)

alvast bedankt bigbossbing

Doe het volgende:

Log in in Veilige modus (F8 herhaaldelijk drukken bij het opstarten van de pc, totdat een soort opstartmenu verschijnt, kies daar Veilige modus).
Start Verkenner
Rechtsklik op een map die je nu niet openen kunt
Kies Eigenschappen
Kies tabblad Beveiliging
Klik de knop Geavanceerd
Kies tabblad Eigenaar
Klik in het onderste venster de gebruiker aan die toegang moet krijgen, en vink ook aan: Eigenaars van subcontainers en object vervangen.
Klik zo vaak op Ok totdat je weer terug bent in Verkenner.
Herhaal de stappen vanaf Verkenner boven totdat je alle mappen die je nu niet openen kunt hebt gehad.
Herstart de pc
Log in als de gebruiker die je zojuist eigenaar hebt gemaakt van de mappen.
Doe alles met die mappen en hun inhoud wat je goeddunkt.

Tijs.

hoi..bedankt het heeft geholpen..maar zag wel wat raars..(teminste dat denk ik).
Ik gebruik deze pc alleen...staan ook geen andere gebruikers in mijn lijst en ik ben wel beheerder..dan had ik er toch in moeten kunnen..maar er stond bij de optie voor verandering van eigenaar ook de optie administrator...dat ben ik toch??

Vergeet niet dat je het systeem opnieuw hebt geïnstalleerd.

De administrator van je 'oude' systeem heeft een andere aanduiding (bijv. S-1-5-21-1294642078-2505351160-3990708003-1005) dan de administrator van je 'nieuwe' systeem.

Dat is ook de reden dat je tóch 'eigenaar' moest worden van de mappen.

Tijs.

ok...dat is alleen weg te halen met formateren denk ik??want die optie kreeg ik helaas niet bij installeren van xp

Optie? Welke optie? Ik volg je niet.

Tijs.

normaal als ik xp ging installeren kreeg ik de optie waar (welke partitie) ik hem wilde en of ik die wilde formateren (snel of "gewoon") en in fat32 of ntfs..etc

Dat eigenaar worden hoeft alleen op partities die met NTFS zijn geformatteerd.
Fat32 heeft geen beveiligingsopties beschikbaar voor bestanden en mappen, dus daar hoeft dat niet.

Tijs.

sorrie hoor..misschien ben ik een beetje verwarrend...maar kan de gebruiker/administrator en/of gebruiker/beheerder alleen dus verwijderen door te formateren...dan is alles van de "oude"installatie weg..en is er maar 1 gebruiker die gelijk beheerder en administrator

bigbossbing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan