mailbox verplaatsen van PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

arafy

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
allen,

ik zou graag mijn mailbox verplaatsen naar een nieuwe PC. ik wou dus eerst exporteren en op de nieuwe PC importeren. dat lukt niet: het systeem begint dat outlook express niet staat ingesteld als standaard. dit heb ik dus aangepast in IE en dan begint hij er terug over en komt met een error over MAPI.

welk bestand moet ik kopiëren via de verkenner, of is er een andere oplossing?

steven

Doe eerst het volgende (individueel in Start -> Uitvoeren vakje, en dan op Ok drukken):

regsvr32 sendmail.dll
regsvr32 "%ProgramFiles%\Outlook Express\msoe.dll"
"%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG

Probeer daarna de geexporteerde mail weer te importeren.

We horen het wel.

Tijs.

regsvr32 "%ProgramFiles%\Outlook Express\msoe.dll"
"%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG

tijs,

voer je dit op de 2 PC's uit?

verdwijnen de bericht uit outlook express bij het exporteren? dit exportbestand, kan je dat ik importeren in outlook?

groeten,

steven

PS waar staat de mailbox eigenlijk?

Dit hoeft alleen op de pc waar je problemen hebt (de nieuwe pc).

Je mail zelf wordt niet geraakt. Het gaat alleen maar om de 'inbedding' van Outlook Express in je 'nieuwe' XP.

Tijs.

voer je dit op de 2 PC's uit?

verdwijnen de bericht uit outlook express bij het exporteren? dit exportbestand, kan je dat ik importeren in outlook?

PS waar staat de mailbox eigenlijk?

tijs,

ik heb eigenlijk geen antwoorden op mijn vragen. de problemen beginnen al bij de oude PC.

steven

Ok, ik veeg even een paar instructies bij elkaar voor je hier:

Kijk voor een algemene beschrijving van mail overbrengen (inclusief in welke map die normaal staat):

hier

Naast wat ik al aan je gegeven heb m.b.t. het registreren ('inbedden') van Outlook Express, kun je het volgende proberen:

link

Overigens kan je deze instructie om OE te 'repareren' (en ook de eerder gegeven reparatie-instructie in deze discussiedraad) op zowel de oude als de nieuwe pc proberen.
Dat op de oude computer ook problemen zijn met Outlook Express was, m.i., uit je originele vraag niet op te maken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
het zal in het weekend zijn dat ik even tijd heb om het te proberen.

steven

het zal ook dit weekend niet lukken om tijd te maken. dus maar even sluiten en een nieuwe vraag als ik er niet uitgeraakt.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan