NOD 32 Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Overtuig de moderator zou ik zeggen, "he's in charge" hier :)

De (super)moderator, vind dat het best bij elkaar kan en heeft de twee topic's samengevoegd.:)

Laatst bewerkt:
De (super)moderator, vind dat het best bij elkaar kan en heeft de twee topic's samengevoegd.:)

We kunnen weer!:p

Ik ga zometeen zelf ook even kijken maar misschien moet ik mijn mening dat NOD32 minder geheugen gebruikt dan Kaspersky maar even herzien. Kaspersky scoort ook daar beter dan gedacht.

Als ik mij goed herinner gebruikt Nod32 vanaf het opstarten een vast aantal KB aan geheugen, wil jij daar eens naar kijken.
Bij Kaspersky werkt het anders, die pakt wat het op dat moment nodig heeft (voor scannen of…) en in de idle situatie gebruikt het bijna niets.

NOD32 pakt niet een vast aantal geheugen maar het schommelt niet zo bij NOD32. Het is vrij vast. Het verschil wordt bij mij niet meer dan 1 of 2 MB.
Bij scannen merk ik weinig verschil met het geheugengebruik of de snelheid van de pc.

Ik heb even bij de nieuwe versie 3 (beta) gekeken, er zijn 2 processen, (op VMWare)
Geheugen gebruik:

egui.exe: 5.608 KB
ekrn.exe: 27.684 KB

Die processen en geheugengebruik kloppen niet met versie 2.7 die ik op Windows XP gebruik. Daar liggen ze beiden lager, maar toch, hoger dan Kaspersky.
Het scannen met NOD32 is wel fijn, laag geheugengebruik waardoor je nog andere dingen kan doen.

Nod32 2.7 is ook alleen anti-virus, en geen totaalpakket zoals KIS en versie 3 beta.

Daarom, er is geen los programma van de anti-virusmodule versie 3.0. ( AMON en NOD32 )

voordelen en nadelen

De nadelen van NOD32:

Je kan niet zien wat de scanner doet.
het is niet overzichtelijk.
voor een persoon met weinig kennis met computers is het ingewikkeld.
traag met het scannen als je handmatig selecteerd.

De voordelen:

betrouwbaar.
gebruikt weinig interne geheugen.
Snel.
makkelijk te verbergen
Weinig kans op virus!

dit is mijn mening.
zijn er mensen die een andere mening hebben?

Tayyar Gurel

Ben het op bepaalde punten wel met je eens en op bepaalde punten niet.

Je kan niet zien wat de scanner doet.
= belachelijk, je ziet wel wat de scanner doet.

traag met het scannen als je handmatig selecteerd. = heb in nog nooit gehad, en het lijkt me sterk dat er een verschil ertussen is.

voor een persoon met weinig kennis met computers is het ingewikkeld. = ben ik met je eens, de interface is niet zo duidelijk en overzichtelijk maar als je eenmaal de werking doorhebt, is het wel duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan