Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
je kan op veel manieren je programma even laten wachten.
de (naar de gebruik toe) mooiste manier is door op invoer te wachten (een toetsaanslag)
Dit kan je oa dmv van getch(), maar bvb ook door cin.getline() of cin.get().
system("PAUSE"); is iets anders. Dit is een call naar een shell-functie, hier PAUSE.
Wat je als string aan system meegeeft wordt als commando in je shell uitgevoerd. Een ander veelgebruikt commando is bvb system("CLS") wat, onder windows, het scherm wist. Onder *nix is dat system("clear").
--Johan
if (cin.peek()) //als er nog tekens in de invoerbuffer zitten
string rest;
getline(cin, rest); //haal de buffer leeg
}
cout << "Druk op een toets om af te sluiten... ";
cin.get();
hangt af van je smaak.. persoonlijk zou ik system("PAUSE") zelf niet gebruiken:
1. je code compileert niet meer op alle OS'es
2. je krijgt die stomme msg "Druk op een toets om door te gaan..." terwijl ik eigenlijk wacht om af te sluiten![]()
getch() komt nog uit C en vangt 1 karakter op dacht ik.
cin.get() is de C++ equivalent daarvoor.
en cin.getline() maakt meteen je buffer leeg, meestal gebruik ik dit:
Code:if (cin.peek()) //als er nog tekens in de invoerbuffer zitten string rest; getline(cin, rest); //haal de buffer leeg } cout << "Druk op een toets om af te sluiten... "; cin.get();
--Johan
Oke bedankt Johan en gamesoft:thumb:
hangt af van je smaak.. persoonlijk zou ik system("PAUSE") zelf niet gebruiken:
1. je code compileert niet meer op alle OS'es
2. je krijgt die stomme msg "Druk op een toets om door te gaan..." terwijl ik eigenlijk wacht om af te sluiten![]()
getch() komt nog uit C en vangt 1 karakter op dacht ik.
cin.get() is de C++ equivalent daarvoor.
en cin.getline() maakt meteen je buffer leeg, meestal gebruik ik dit:
Code:if (cin.peek()) //als er nog tekens in de invoerbuffer zitten string rest; getline(cin, rest); //haal de buffer leeg } cout << "Druk op een toets om af te sluiten... "; cin.get();
--Johan
system("pause > 0123");
std::remove("0123");
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.