Moederbord probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander0606

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Hey ik heb een vraagje.

Ik ben bezig m'n oude pc aan het verbouwen (ik probeer het toch:( ) en ik heb een hele boel nieuwe onderdelen gekocht. Bijna alles is nieuw.
Ik zit nu alleen nog met gigantisch probleem. Als ik hem probeer op te starten, hoor ik steeds een soort gepiep van m'n moederbord en gebeurt er niets. Is er iets mis met één van m'n onderdelen of zijn ze niet compatibel? wie kan mij helpen?

Mun onderdelen zijn onder andere:
processor intel 2.0 ghz
moederbord ASUS P4s800D-X http://nl.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=12&l3=45&l4=0&model=407&modelmenu=1
grafische kaart A9250 http://nl.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=9&l3=19&l4=0&model=290&modelmenu=1

Ligt het aan de drivers? Hoe kan ik die installeren zonder beeld? (domme vraag waarschijnlijk:o )

Ik ken er niet veel van dus alles is mogelijk! Kabeltje vergeten of zo? Heeft deze videokaart extra voeding nodig? Op mun moederbord staat bv cpu_support en pwr_support en ik vind maar één kabeltje dat zou kunnen passen in die 2. (dat van mun koeler) Heb ik ook een kabeltje nodig voor pwr_support?

Laatst bewerkt:
Dat gepiep zou wel eens het antwoord op je vraag kunnen zien, de zgn bios beeps geven aan wat er mis is!

Je moet even goed luisteren welke beep-code je hoort, b.v. 2x lang, 1x lang en 1x kort enz. enz.

Post hier je bevindingen even.

Hieronder een linkje van de mogelijke beep codes van jouw ami bios op het asus bordje:

http://bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm

Dat duidt dus inderdaad op een video-probleem.
Kun je wel in de bios komen en , misschien gekke vraag, wat voor voeding heb je ingebouwd?

Meestal de computer aanzetten en een aantal malen op de F8 toets drukken

Ik heb wat hulptroepen gevraagd, ik hoop dat je zometeen wat beter geholpen kan worden...

merci

Alvast bedankt.

Is m'n videokaart misschien kapot? Kan je dit te weten komen zonder hem te testen in een andere pc?

Je komt in de bios met DEL.

Reset overigens eerst de bios, voordat je verder gaat.

Heb je bij de installatie wel de afstandsbusjes onder het mobo gebruikt?

Mocht niets willen, doe het onderstaande eens, om de boel te deduceren.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Alvast bedankt.

Is m'n videokaart misschien kapot? Kan je dit te weten komen zonder hem te testen in een andere pc?

Of de backplate zit niet goed, zodat hij niet ver genoeg in het slot komt, of indien er een extra voeding op moet, deze niet aangesloten? ook de extra 12V op het mobo?

Geen probleem, overigens is die biosbeepcode van een Award bios, idd een probleem met de videokaart, alleen de oorzaak, dat zal even uittesten worden.

Op de site van Asus hebben ze het over een Ami Bios??

4Mb Flash ROM, ASUS JumperFree, AMI BIOS, PnP, DMI2.0, WfM2.0, SM BIOS 2.3, ASUS EZ Flash, ASUS MyLogo2, ASUS CrashFree BIOS 2, ASUS C.P.R., ASUS Instant Music Lite

Op de site van Asus hebben ze het over een Ami Bios??

4Mb Flash ROM, ASUS JumperFree, AMI BIOS, PnP, DMI2.0, WfM2.0, SM BIOS 2.3, ASUS EZ Flash, ASUS MyLogo2, ASUS CrashFree BIOS 2, ASUS C.P.R., ASUS Instant Music Lite

Idd, had alleen even in de manual gekeken, en daar stond del, die door Award wordt gebruikt, maar AMI gebruikt die ook.

Ingewikkeld

Ok nu wordt het ietsje te ingewikkeld voor mij.
Hoe zit dat nu met dat bios? Ik heb geen beeld hé. Op m'n scherm staat "NO SIGNAL INPUT".

Voor dat je de stappen, voorgesteld door Lange Pier, gaat volgen. voor de zekerheid nog even een paar simpele vraagjes:

- heeft je videokaart een aparte molex-stroom-aansluiting en zo ja, heb je die aangesloten
- heb je de extra 4-pins stroomconnector op je moederbord aangesloten
- heb je de monitorkabel wel aangesloten op de videokaart (klinkt misschien wel erg stom,
maar vorige week uren met een dergelijk probleem hier bezig geweest en toen bleek dat dus
niet zo te zijn:D :D :D

Voer bericht nr. 11 eens uit, en heb je dat over de voeding voor de grafische kaart en mobo ook gelezen? en zitten daar die stekkers ook op? of heb je geen extra voeding voor je grafische kaart nodig.

Hoe ziet een aparte molex-stroom-aansluiting van een videokaart er precies uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan