Password protected HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Ik heb een laptop hdd van 30 Gb, die ik via marktplaats gekocht heb.
Er zit een password systeem op. Een dikke beveiliging.
De vorige eigenaar was het password kwijt, en kon er echt niets mee.
Via een maatje werd ie verkocht aan mij. (laag bedrag ;))

De HDD wordt in een andere pc in de bios herkent, maar niet in windows als 2e schijf. Recovery software kan er wel iets mee, maar niets leesbaars. Ik wist van dit probleem tijdens de aankoop.

Deze melding krijg ik, als de laptop is gestart:
The system Primary HDD is protected by a password authentication system. You cannot access data on this hard drive without the correct password.

Je snapt em al: ik zoek een manier om de hdd gewoon te gebruiken, geformatteerd en wel. Ik zoek een legale manier om van dit systeem af te komen.

Dus: niets illegaals om het password te kraken!
Ik wil een legale hdd van 30 Gb overhouden.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je geeft aan hem wél als tweede schijf te kunnen identificeren...

Als je hem in een andere pc hebt zitten en vervolgens vanaf een WinXP installatie-cd reboot, kan je de partitie(s) van die schijf dan niet verwijderen en opnieuw aanmaken?

Met diverse recovery tools wordt de schijf herkent als Fixed disk #2. Zonder driveletter.
In windows schijfbeheer komt ie niet voor.

Ja .... ?!?

Als ik boot vanaf mijn installatie-CD van WinXP, en ik ga installeren dan worden er een aantal schijven/partities gezien.
Ik kan er dan voor kiezen, om op één van die partities te installeren en ook, om vooraf een partitie te verwijderen ....

Dat bedoelde ik dus.

Laatst bewerkt:
Ik heb met Acronis Disk Director suite (een partitionering systeem) geprobeerd de partitie te benaderen.
Maar, Sector 0 (nul) kan niet worden gelezen.
Dat komt door de password protectie.
Dus, de schijf wordt in windows niet gevonden, en met een partitionering progje ook niet.
Wel met recovery software, maar die kan er niets mee.

Ik heb ook een tooltje geprobeerd die een en ander kan aanpakken met de passwords op de schijf, maar de schijf laat geen wijziging toe.

Let wel, de schijf is niet stuk, alleen beveiligd.
Als ik de laptop normaal start, krijg ik een keurige melding over password invoeren enzo.
De schijf komt niet uit de laptop waarmee ik test.
Ik heb 3 laptops, en zoek uiteindelijk 3 schijven (klik).

ik heb hier een soort versie liggen van partimagic (dos) die bootable is
misschien kan je met deze partities gewoon verwijderen

Een password protected HDD ga je niet met partitie verwijderen ofzo weer goed krijgen. Deze protectie zit in de printplaat van de harddisk, zonder die te unlocken kom je niet eens in de buurt van de 'platters' en is een partitieprogramma nutteloos.

En jawel hoor, gevonden.
Op het internet: http://www.hddunlock.com
Kost een heel klein beetje geld voor het unlocken.
Minimaal: 0 tot 40 Gb: $ 4,97
Maximaal: 501 to 1000 Gb: $ 39,95

Betalen kan per Paypal (en een heleboel andere manieren).

Lijkt erop dat het gaat lukken. Hdd wordt geheel leeg opgeleverd. Alle data gaat verloren.

ik laat het nog even weten.

Jep, downloaden is gratis, en gebruiken ook, maar zodra je echt wilt unlocken, dan ga je betalen.
Maar geen nood, het is gelukt !
De schijf is nu aan het formatteren ! :D:D:p:p:thumb:

Nogmaals, ik heb gratis gedownload, en gratis gedraait. Dan wordt er aangegeven: "Het is mogelijk deze schijf te unlocken".
Voer een code in:
Die code krijg je na betaling.
Maar dat zijn zulke lage bedragen.... No problem.

Feit is, dat het gelukt is. De lock is eraf. :thumb:

Hoi !

Prima, hoor !

Maar ik gebruik doorsnee ook het tooltje in de link van @L.P. !

Geheel gratis........

Greetz,

Harry.

Hmmmm......:confused:

Ok, leerschool van $ 4,97 dan maar.

Maar als je echt het tooltje van L.P. bedoelt (Atapwd.exe); die werkte niet. Kreeg de hdd niet unlocked.
Het tooltje van meneer muziek heb ik wel gedownload, maar in dezen niet gebruikt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan