Verander icoon van .bat bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThirtySeven

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Hallo allemaal

Ik heb een vraag, ik kan bij een snelkoppeling het icoontje veranderen, zou dat ook bij een .bat bestand kunnen?
Zo ja, kan ik er uitleg over krijgen?

alvast bedankt! 37

Ja dat kan wel, heb je geen software voor nodig :)
in 2000/XP via explorer - extra - mapopties - bestandstypen

Zoek in dat lijstje de BAT extensie en klik geavanceerd en "Pictogram aanpassen" zoek het gewenste .ico file en klik OK.

Maar je zal de BAT extensie waarschijnlijk niet vinden in die lijst, klik dan "Nieuw" en vul daar BAT in en klik dan in dat tabblad "geavanceerd" en zie dat 'Geassociëerd bestandstype" op MS DOS Batch file staat.. Klik OK.. Nu zie je de BAT extensie bovenaan in die lijst staan, Highlight de BAt extensie en klik dan onder in dat venster op geavanceerd en klik daarop volgend 'Pictogram aanpassen" browse naar het gewenste .ico file en pas toe..

En je Batch bestanden hebben een Custom icoontje..

Maak altijd eerst een Herstelpunt met systeemherstel voordat je met bestands extensies gaat rommelen. dan kan je terug als je iets fout doet en je batch bestanden niet meer correct werken. Maar als je alle stappen correct volgt is er geen vuiltje aan de lucht.

Bijlagen

• bat001.JPG
    bat001.JPG
    33 KB · Weergaven: 120
  • bat002.jpg
    bat002.jpg
    66 KB · Weergaven: 109
Laatst bewerkt:
Geen Idee :confused: of dat daar ergens anders zit of misschien geheel niet mogelijk.

Weet je gelijk waarom het wel zo gemakkelijk is om altijd bij je vraag te vermelden welk besturingssystem je gebruikt. En of de vraag in de juiste sub-forum te plaatsen.
Misschien is de kans groter dat de Vista gebruikers meer in de Vista sectie snuffelen dan in die van de Software.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan