Computer sluit af tijdens scannen met Norman

Status
Niet open voor verdere reacties.

wikk01

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Mijn laptop schakelt zichzelf de laatste tijd zomaar uit vooral als ik even wegloop en er niets mee doe. Hij start niet vanzelf weer op. Scannen met Norman lukt niet omdat hij tijdens het scannen al uitschakelt.
Ik denk dat het een virus is. Wie weet hier een oplossing voor?

Zou kunnen, maar ik zou eerst het probleem in de hardware zoeken.
Bijvoorbeeld processor te heet , kijk de koeling eens na en of de blowers draaien en tevens niet erg vuil en stoffig zijn.
Of de voeding die op z'n eindje aan het raken is en niet meer de nodige stroom kan leveren die noodzakelijk is om de PC goed te laten fungeren.

Zou kunnen, maar ik zou eerst het probleem in de hardware zoeken.
Bijvoorbeeld processor te heet , kijk de koeling eens na en of de blowers draaien en tevens niet erg vuil en stoffig zijn.
Of de voeding die op z'n eindje aan het raken is en niet meer de nodige stroom kan leveren die noodzakelijk is om de PC goed te laten fungeren.

Mijn laptop is pas 7 maand oud dus ik kan me niet voorstellen dat het aan de hardware ligt. En als ik er mee bezig ben gebeurt het nooit. :confused:

Mijn laptop is pas 7 maand oud dus ik kan me niet voorstellen dat het aan de hardware ligt. En als ik er mee bezig ben gebeurt het nooit. :confused:

scherm beveiliging goed ingestelt?
niet dat hij na 10min niks doen met je laptop dat hij in slaap stand gaat

scherm beveiliging goed ingestelt?
niet dat hij na 10min niks doen met je laptop dat hij in slaap stand gaat

Nee, dat is het niet. Als ik de computer weer opnieuw opstart krijg ik het scherm dat hij onverwacht is afgesloten en dat ik kan kiezen uit opstarten in veilige modus of normaal opstarten. (3 keuzes)
Eerder zei ik dat het nooit gebeurt als ik met de laptop bezig ben, maar dat is niet waar, gisteren gebeurde het tijdens het werken ermee. Ook was ik op dat moment weer aan het scannen met Norman. Dat is ook iets waarbij het steevast afsluit. Ik heb Norman ook in de veilige modus gescand en dan gaat het goed. Geen virussen gevonden. In de veilige modus heb ik geen problemen.

Nee, dat is het niet. Als ik de computer weer opnieuw opstart krijg ik het scherm dat hij onverwacht is afgesloten en dat ik kan kiezen uit opstarten in veilige modus of normaal opstarten. (3 keuzes)
Eerder zei ik dat het nooit gebeurt als ik met de laptop bezig ben, maar dat is niet waar, gisteren gebeurde het tijdens het werken ermee. Ook was ik op dat moment weer aan het scannen met Norman. Dat is ook iets waarbij het steevast afsluit. Ik heb Norman ook in de veilige modus gescand en dan gaat het goed. Geen virussen gevonden. In de veilige modus heb ik geen problemen.

kijk even in je logboek en plaats die even hier

kijk even in je logboek en plaats die even hier

Ik heb inmiddels de laptop naar een computerbedrijf gebracht omdat hij na 10 min. al uitging. Ze hebben er alles afgegooit en weer opgezet. Ik ben een halve dag bezig geweest om alles weer naar behoren te laten functioneren en in te richten. Toen ik echter weer ging scannen met Norman sloot hij verdorie weer af. Als ik de laptop dan weer aandoe krijg ik de melding dat hij niet goed is afgesloten en dat ik kan kiezen hoe ik hem weer op willen starten: binnen de veilige modus of normaal.
Weer gebeld met het computerbedrijf en mogelijk is het een hardware probleem? Als dat het geval is zou dit probleem toch vanaf het begin aanwezig moeten zijn?

Een logboek plaatsen hoe doe ik dat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan