streaming video doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben Henkes

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Berichten
205
Hallo

Ik heb net een nieuwe laptop met Vista en ik heb wat problemen met sommige streaming videos. Als ik bijvoorbeeld op de site van het NOS-journaal klik en ik wil een bepaalde uitzending bekijken dan krijg ik de melding HTTP error 403 for xml/metaplayer.xml.php?aflid=6319993&md5=TODO

Wie weet een oplossing:confused:
 
Kun je de strams wel openen als je ze handmatig start in een losse Media Player?
 
de codecs zitten erin, java applet is ingeschakeld, poort staat open en de drie opties bij mediaplayer zijn aangevinkt.
Maar.............nog steeds krijg ik de melding zoals hierboven beschreven. Het beeld is nog steeds zwart.

Ben
 
Ook geen stream!

Ben nu al weken op zoek en kom er op, dat niks helpt wat allemaal wordt voorgesteld, zat eerst op forummap "diversemedia", klik maar op mijn naam dus... Maar ben er nu, na nog veel meer omzwervingen denk ik wel achter, er mankeert niks aan onze xware. Hier moet iemand zich mee bemoeien die veel verstand heeft van protocollen. Geloof namelijk sterk dat de provider er meer van weet. Zelf zit ik dus op UPC, die peinzen zich rot hoe ze iets moeten verzinnen tegen TV op internet, komt er immers een andere koe droog... te staan.

Heb er te weinig verstand van om het hard te maken, maar vermoed dus dat de serverprotocollen er voor zorgen dat je geen video hebt. Het eerste wat ik krijg is steeds dat ik een codec moet laden, een dikke kluit in het riet, want het helpt 0, nada, niks dus! De Voxware zus en zo Audio-codec notabene, ja audio! Ben een peetje pissig als ik bedenk dat het echt zo is, omdat je dan toch goed genept wordt! Maar wie zegt het? Deskundigen mobiliseert u en maak hier werk van. De pers lust hier wel soep van ALS HET ZO IS, goed voor de vereniging. Ben benieuwd bij welke provider de mensen met streamproblemen zoal zitten.

Groetjes!:thumb:

Nog even dit: Deze krijg ik af en toe bij uitzendinggemist.nl, gek genoeg niet altijd.
http://www.microsoft.com/windows/wi...D1&contextid=225&originalid=C00D109B&codec=75
Ziet er daar ook wat viezig uit voor eerstehulp van Microsoft... vind je ook niet?
 
Laatst bewerkt:
Als het aan de provider zou liggen dan moet het dus bij een andere provider wel werken. Verplaats de PC eens naar een kennis/vriend/familielid die op zijn PC de boel wel goed zien en kijk of het daar wel werkt met jouw PC

Ron
 
Andere provider...

Als het aan de provider zou liggen dan moet het dus bij een andere provider wel werken. Verplaats de PC eens naar een kennis/vriend/familielid die op zijn PC de boel wel goed zien en kijk of het daar wel werkt met jouw PC

Ron

Ga ik doen, bedankt Ron, je hoort van me.:thumb:
 
Hoi !

Zelf heb ik hier Chello Power van UPC en ik kan Uitzending gemist-filmpjes prima bekijken, hoor !

Ik gebruik wel Firefox met add-on Media-player Connectivity; IE7 heb ik geen hoge pet van op.

Greetz,

Harry.
 
Help, please help!

Beste helpers,

Moet natuurlijk door de knieen, prachtige breedband KPN aansluiting bij mijn dochter maar geen stream op mijn laptop...
:eek: Sorry dus, moet ik terugkomen op mijn woorden. HET LIGT NIET AAN DE PROVIDER DUS OOK NIET AAN UPC zo dat weten we dan, maar wat nu. Heb zelf maar weinig pijlen op mijn boog.
Denk dat ik het bij Microsoft ga zoeken tenzij jullie mij uit de brand helpen. Ik haal zomaar geen mappen weg, m.a.w. ik moet er wel zelf in geloven.

Nog wel een open eind van een programma dat oorspronkelijk voor XP is gemaakt. Heb dat wel gedraaid omdat het info verschaft over de ''prefered codex''. Het heet deckcheck, dat staat voor videodecoder checkup utillity. Dat gaf aan dat er beter een andere codex aangewezen kon worden als prefered. In XP kun je het er mee repareren en ook weer terugzetten, ik kreeg, onder Vista dus, een melding dat ik als administrator ingelogd moest zijn. Vista doet het daar dus anders in en dat was misschien te verwachten. Het programma beoordeelt trouwens mpl 10, maar zal dat op dit punt verschil maken?

Hoop nog wel op een oplossing. Is er ook een soort reset voor alleen de wmp 11 mogelijk bijvoorbeeld. Vroeg of laat komt dan toch iedereen zo te zitten. Of kan het nog aan iets anders dan de player liggen. Om streams op te vangen met een andere player, moet er ook wat gebeuren, zou het niet direct weten, ga die eerst maar eens uitzoeken denk ik, na wat andere beslommeringen die gelukkig niets met codexen te maken hebben. Dat woord alleen al.

Groeten en bedankt Rob!:thumb:

Zo, haal het vel nu maar over mijn oren!
 
Laatst bewerkt:
Netwerk en Power.

Sorry Ben, dat ik hier zo ben ingestapt, het gaat er toch ook over, hoewel ik jouw melding nooit heb gezien. Ben je al wat verder gekomen?
Zelf zou ik wel van iemand willen horen hoe het initieel onder Extra, Opties, Netwerk staat bij de player. Ikhad eerst wel uitzending gemist en het laatste journaal. Kan iemand even zeggen hoe het daar moet staan, ook qua poorten en zo?

Ben eigenlijk een MS-fan als ik het zeggen mag Harry, maar ik ga serieus bekijken wat ik van die player vind. Thanx!

Laterz!:thumb:
 
Hoi !

Ik draai dus op meerdere PC's met Vista Ultimate.

Zojuist nog even getest: ik start Firefox op. zoek naar Uitzending Gemist.nl en klik op het eerste het beste filmpje !

En dat speelt dus onberispelijk af !

Dus wat jullie daar aan het doen zijn..........

Hoogstwaarschijnlijk staan je instellingen niet goed of heb je niet de juiste codec's !

Greetz,

Harry.
 
Nog geen uitzending gemist...

OK Harry, dat mag ook zo'n beetje blijken dat er iets niet goed staat, maar zit eigenlijk meer te wachten op iemand die aangeeft hoe het dan wel moet staan. Vraag eigenlijk heel specifiek naar de netwerkinstellingen. (Zie boven.) Weet jij hoe dat daar moet staan voor de gevraagde functie, of liever gewoon initieel, dan kunnen we daarna verder kijken lijkt me.
Bedankt vast.:thumb:
 
Nou, als het evt met firefox wel kan, dan hoor ik graag van jullie waar ik dat progje kan downloaden, is dit een soort van mediaplayer, enfin, ik hoor het wel!

Ben
 
Oké, ik ga gelijk aan het downloaden, en eens kijken wat ik ervan terecht breng, bedankt


ben
 
Streaming video doet het weer

Heb weer normaal werkende stream op dit soort uizendingen. Video doet het dus ook weer. Rescalen en full sreen deden het ook niet meer.
Heb vanalles gedaan dat ik nu maar buiten beschouwing laat, niks hielp namelijk. Heb gevonden dat Intel een nieuwe grafics accelerator (driver) er op heeft staan die Microsoft nog niet in de Update meestuurde. Heb zelf dus een accelerator, geen grafische kaart.

http://downloadcenter.intel.com/default.aspx

Bovenstaande link brengt je naar downloadcentrum van Intel, daar moet je de driver kiezen die voor je syteem geldt. Type driver en of je vista 32- of 64bits hebt moet je dus weten. Er staan hulpprogramma's die je in die keuze verder kunnen helpen. Begin niet zo maar te downloaden.

Of het voor jou driver geldt weet ik niet, maar ik werd eerst nogal schuw van de readme.txt, handleiding voor installatie, maar na downloaden naar een nieuwe map en op de .exe file dubbelklikken, werd alles uitgepakt en... keurig geinstalleerd. Daarna keuze voor herstarten. Begin er pas aan als je andere progs hebt afgesloten.

Ben blij dat het zo is opgelost, zag ook dat met de installatie bepaalde codecs gemoeid zijn. Hoop dat dit ook anderen kan helpen. Vond het een lastige, heb er zeker een maand mee gehannest. Misschien is het wel zo dat iedereen die het niet meer weet, toch nog eens even zijn grafische driver(s) moet herzien alvorens over te gaan tot een herinstallatie van Vista. Wie weet geldt dat ook voor de mensen die van XP komen en voor vele andere grafische kaarten en accelerators.

Wat ik er ook van geleerd heb, en dat geld vooral voor Vista, waarin de codecs worden opgehaald, zo die al ontbreken, laat je niet meer adviseren om zomaar een codecspack te installeren, dit wordt ook op de microsoftsites afgeraden. Maar dat kon daar wel wat vaker en duidelijker staan lijkt me.

Succes verder! :thumb:
 
Beste Renee59,

Van het weekend zal ik er eens aan beginnen, kijken wat het uithaald. in ieder geval bedankt voor je reactie!

ben:thumb:
 
Succes Ben, met het herstel van je streaming media!

Beste Renee59,

Van het weekend zal ik er eens aan beginnen, kijken wat het uithaald. in ieder geval bedankt voor je reactie!

ben:thumb:

Bij mij ging het om de Intel chipset 965 graffics accelerator. De 32 bits versie van de driver. Het is een Medion laptop. Schitterend apparaat trouwens hoor, heb vroeger nog gespeeld met een Exedy Sorcerer, zegt je niks denk ik. Had 64k! aan boord en een 8 bits processor! De 64Gb flashdrives komen er aan voor aan je sleutelbos. Maar goed, ik dwaal af: Op de site staan diverse drivers voor grafische kaarten en ook dus voor chipsets on board. Je kan op je laptop een rapport of log.txt bekijken waar je grafische uitrusting in staat, maar dat weet je misschien zelf ook wel, dus wacht ik verder even af. Eventueel kan Harry je dat dan wel uitleggen. Bij mij stond het in de handleiding.

Nou Succes! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan