Downloaden Duitsland

Status
Niet open voor verdere reacties.

haan50

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
Ben pas verhuisd naar duitsland. Weet iemand of het daar toegestaan is of men er mag downloaden en/of de kans groot is dat men je kan trasseren?

Hallo.

Waarom zou men in Duitsland niet mogen downloaden.
Internet is openbaar he dus iedereen mag erop als je tenminste een internet aansluiting hebt.
Dus begrijp niet zo goed waarom je dus daar niet zou mogen downloaden.

Groeten Cees.

Omdat de wetgeving overal anders is en ik neem aan dat het hier niet gaat om het downloaden van legale bestanden maar van muziek en films!

Laatst bewerkt:
Wat ik ervan weet is dat het downloaden voor eigen gebruik starfbaar gesteld met een maximum van 2 jaar en downloaden met een commercieel doel voor ogen, 5 jaar.

mijn duits is gelijk mijn italiaans dus o,o dat kon ik niet opzoeken :D

Nieuwe Duitse wet voor downloaden
Michael Nigbur - Zondag 26 Maart 2006 - 21:28
In Duitsland is er een nieuwe wet gekomen voor downloaden. Zo staat er in als je illegaal bezig bent met het downloaden van muziek, films of games voor privé gebruik, dat je dan je 2 jaar de bak in moet. Maar nog erger is de straf als je van plan bent illegale software commercieel te gebruiken. Hiervoor zul je minimaal 5 jaar de bak in moeten. Deze wet zal ingaan vanaf 1 Januari 2007.

Waarschijnlijk is dit een van de zwaarste wetten is van Europa. Maar dat is logisch omdat Duitsland de grootste markt heeft van Europa. Na schatting wordt er echt te veel gedownload. Vooral als je kijkt hoeveel één DVD kost.

De Politie zal natuurlijk niet op een paar downloadjes afgaan, maar hier gaat het meer om de grotere hoeveelheden. Of deze wet in meerdere Europese landen zal ingaan weten we nog niet. Maar waarschijnlijk wel in de toekomst.

Laatst bewerkt:
laat ze dan maar wat plaats ruimen en de echte criminelen vrijlaten zodat er plaats is voor de downloaders en dat zijn er een pak

een dvd hier in belgie kost ± 90 cent
en is niet omdat je geen films meer mag downloaden dat je meer naar de filmzalen zal gaan :confused:

downloaden wat mag en wat niet

na gisteren op deze vraag heb ik mij aan denken gezeten
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2259898#post2259898

waarom geven ze de (downloaders) geen deftige informatie wat bevoorbeeld wel mag en wat niet

ze spreken eens downloaden mag maar niet oploaden
ze hebben dan meestal gewoon over p2p ,niet over torrent,usenet , payserver
is dat zo moeilijk een deftige overheidsite neer te zetten met duidelijke info
en alle mogelijk soorten downloads uit te leggen

op www,sabam,be word er gesproken van thuiskopie wat mag en niet
maar van internet word er bijna niets verteld
ze spreken nog over napster dat is wel ontussen 6 jaar geleden

als downloaden niet mag waarom hebben ze dan de auvibel taks ingevoert 52 cent voor 1 dvd
dus goede info zou welkom zijn

ik woon er ook

Hallo, ik woon in duitslan (nu een jaar) maar het mag hier NIET. ik download via torrent en nieuwsgroepen. mijn buurman heeft me al gewaarschuwd met wat ik doe. want hij zij dat ze hier heel snel achter komen. maar als ik jou was zou ik oppassen. ik heb ook wat voorzorg maatregelen genomen

mvg kilian

mag je niets downloaden op de nieuwsgroepen staat er ook veel waar geen auteursrecht op rust hoe zit daar dan mee
p2p ,torrentis gemakkeler te traceren omdat meestal 1 bestand is
usenet is altijd rar met andere naam bv rambo1 zal genaamd worden rmb1
dus dat kan vanalles zijn

met anonieme proxy(tenkoste van snelheid wel) kan je traceren moeilijker maken maar volledig onzichtbaar kan volgens mij niet

als ik mij vergis hoor ik graag:D

ze spreken eens downloaden mag maar niet oploaden
Als ik ergens het auteursrecht van heb mag ik dat naar iedereen uploaden, omdat het van mij is. maar jij als downloader kan niet bij alles weten of ik het auteursrecht heb of niet. (natuurlijk kun je dat bij een heleboel zaken wel weten)

ze hebben dan meestal gewoon over p2p ,niet over torrent,usenet , payserver
omdat p2p (Peer to Peer) alle vormen van data transmissie rechtstreeks tussen 2 systemen dekt. En er dus niet een progje gemaakt kan worden en zeggen, "Jah maar dat stond er niet op...."

als downloaden niet mag waarom hebben ze dan de auvibel taks ingevoert 52 cent voor 1 dvd dus goede info zou welkom zijn
Omdat dat een kopieer belasting is. als jij een cd van de biep haalt mag jij daar een zogeheten thuiskopie van maken voor "studie" doeleinden. op dat moment draag jij dus geen geld af aan de eigenaren van de content als de tax er niet zou zijn. daarom hebben ze de belasting erop gezet.

Voordat iedereen gaat zeggen "jah maar de artiest ziet er niets van terug en het is allemaal geldklopperijen van de platenmaatschappijen en de staat......" klopt, ben ik het mee eens maar ik heb de intentie uitgelegd en niet de uitvoereing.... en dat zijn 2 verschillende zaken ;)

mag je niets downloaden op de nieuwsgroepen staat er ook veel waar geen auteursrecht op rust hoe zit daar dan mee
Op alles zit auteursrecht. namelijk degene die het geschreven/gemaakt etc etc etc heeft bezit (in nl) automatisch het auteursrecht (of natuurlijk zijn/haar werkgever indien er contractueel iets is vastgelegd. ) Nu kan de auteur in kwestie ervan afzien om gebruik te maken van dat recht door bijvoorbeeld er een GPL licentie op te zetten ofwel het aan te geven als publiek beschikbaar. Als dat het geval is mag jij het overal downloaden/uploaden (eventueel met bepaalde restricties als commercieel en dergelijke)

p2p ,torrentis gemakkeler te traceren omdat meestal 1 bestand is
usenet is altijd rar met andere naam bv rambo1 zal genaamd worden rmb1
dus dat kan vanalles zijn
Bestandsnamen boeien niet. het gaat om inhoud of dat nou p2p/Nieuwsgroepen of andere transmissie is. Of torrent makkelijker te traceren is weet ik niet maar het grote verschil tussen torrent en usenet is is dat een torrent user (meestal) ook upload wat illegaal is. en een usenet downloader heeft geen upload en is in theorie niet illegaal bezig.....

met anonieme proxy(tenkoste van snelheid wel) kan je traceren moeilijker maken maar volledig onzichtbaar kan volgens mij niet
Zodra je een Proxy gebruikt die haar gegevens niet afgeeft aan de zoeker kun je daarmee een trace volledig omzeep helpen

Laatst bewerkt:
Je zou ook een usenetprovider kunnen nemen die downloaden via SSL (beveiligde verbinding) mogelijk maakt.

Hallo, mensen daar in Duitsland, hier in Belgie kan je goedkoop 3G simkaartje kopen voor in usb stick.
Kan je dat daar ook kopen, zo ja in welke winkel? Kan je bestellen?
Ik ga naar de moezel en wil internet mee op pc.

Merci
Info welkom op *knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
refereenr1,

Als je een vraag hebt mag je je eigen topic aan gaan maken en niet verdergaan in iemand anders' topic.
Daarnaast is dit topic uit 2008. Deze is niet meer actueel en mag met rust gelaten worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan