Websiteprogramma

• Onderwerp starter Onderwerp starter sucre
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sucre

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Als ik verkeerd zit laat het dan even weten, ik heb het nog niet kunnen vinden o helpmij.nl

Ik heb laatst eens gezien dat iemand zijn website met en programma maakte hoe het heet weet ik niet. Hij had erg veel opties en kon meteen zine hoe het eruit zag op een paar html codes na. Hij kon wel via extra. o.i.d. zien hoe het er uiteindelijk uitzag hoelang het duurde etc. Nu ben ik ook op zoek naar een goed en geavanceerd programma om een website te bouwen. Weet iemand of heeft iemand ervaringen hiermee en die mij kan vertellen welke een aanrader is of een goede software? het maakt me niet uit wat het kost.

Alvast bedankt.

Dat heet een WYSIWYG-editor. (What You See Is What You Get).
Enkele voorbeelden hiervan zijn Dreamweaver en Microsoft Frontpage.
Ik vond DreamWeaver altijd wel lekker werken.

Zou als ik jou was nog wel even wachten op nog meer reacties van andere mensen. Misschien ervaren zij de programma's wel heel anders.;)

Helemaal mee eens: Dreamweaver is een uitstekende WYSIWYG-editor.

Met Microsoft Frontpage heb ik geen goede ervaringen (maakt veel overbodige, lelijke code). Ik geloof dat dit programma inmiddels uit de handel is, je hebt nu Microsoft Expression Web. Die ken ik zelf niet.

Dreamwaver is inderdaad een goede editor, maar wil je het gratis is NVU ook een hele goede WYSIWYG-editor. De editor is gemaakt door het team van Mozilla, dus ok!:thumb:

Je kunt NVU hier downloaden.

Nvu

NVU is een prima (gratis) progamma.
Wat ik ook handig vind is dat je ook het code van de pagina kan zien.
Zo kan je zelf ook HTML aanleren! :thumb::thumb:

NVU is een prima (gratis) progamma.
Wat ik ook handig vind is dat je ook het code van de pagina kan zien.
Zo kan je zelf ook HTML aanleren! :thumb::thumb:

Dat doet Dreamweaver ook ;)
Maar uiteraard niet gratis.

Frontpage moet je nooit gebruiken. Die maakt heel vaak sites die alleen in Internet Explorer werken, in geen enkele andere browser. Frontpage wordt ook al jaren door de maker, Microsoft, afgeraden en niet meer onderhouden.
Nvu is prima en gratis. Maar de opvolger Kompozer is nog beter. Nvu wordt niet meer onderhouden, Kompozer is 'n semi-officiële opvolger.
Kompozer: http://www.kompozer.net/
Nederlandstalige site over nvu/kompozer (met ondersteuningsforum):
http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/
Succes!

Nvu

De maker van NVU Daniel Glazman ontwikkeld NVU niet meer.
Hij is bezig met een opvolger maar wanneer die ooit zou uitkomen is nog een raadsel!
Verlopig kan je KompoZer of NVU gebruiken.
Het nadeel van KompoZer is dat je het alleen als een zip bestand kan downloaden.
En vervolgens moet je de Nederlandse taal downloaden. Het is dus wel een beetje omhandig.
Maar je komt er wel uit.
ps.
Als je site af is raad ik je af om je site met NVU of KompoZer te uploaden ik zou je dan filezilla aanraden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan