nieuwe pc nodig, nog suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Hallo,
Het blijkt dat mijn moederboard kapot is dus geen andere voeding nodig :(

Ik zit er dus over te denken een nieuwe pc te kopen. Iemand suggusties voor het moederboard, geheugen, videokaart, intern geheugen??

Ik heb nog een tvkaart en een videobewerkingskaart (pci) die ik wil overzetten.
Het hoeft niet het duurste van het duurste te zijn maar het moet wel snel zijn en er weer jaren mee vooruit kunnen en misschien nog eens er wat bij inzetten.

Wie helpt??
m.vr.gr.Marianne

Wat is je budget?
En wat wil je er mee gaan doen precies?

Ik ben niet een echte gamer maar bewerk wel veel video/foto's op de pc.
Daarnaast kijk ik tv via een aparte tvkaart.
Budget...ik baal als een stekker dat mijn oude pc kapot is, nooit wat mee gehad maar goed als er dan iets nieuws moet komen, dan wel goed dus 500 - 1000.

m.vr.gr.Marianne

Moet hier vista op gaan lopen of Xp
of heb je dat al liggen ?

Hoi Marrianne

sorry dat in een ander topic dan een voeding aangereikt is aan je.
maar daar zei je zelf dat voeding kapot was.

Hoe weet je nu dat het moederbord kapot is?

EDIT:wil je alsnog niet nieuw kopen dan heb ik nog wel een moederbord en een p4 2.8ghz liggen.
moederbord is iets uitgebreider als wat je nu hebt.kun je zo overzetten

het is maar een idee

Laatst bewerkt:
Oke
attachment.php

Bijlagen

• PC BUTGET 500-1000Euro.JPG
    PC BUTGET 500-1000Euro.JPG
    60,9 KB · Weergaven: 69
Hoi Marrianne

sorry dat in een ander topic dan een voeding aangereikt is aan je.
maar daar zei je zelf dat voeding kapot was.

Hoe weet je nu dat het moederbord kapot is? IK HEB HET DOORLATEN METEN, MIJN VOEDING WAS DUS HELEMAAL NIET STUK!

EDIT:wil je alsnog niet nieuw kopen dan heb ik nog wel een moederbord en een p4 2.8ghz liggen.
moederbord is iets uitgebreider als wat je nu hebt.kun je zo overzetten IK WEET NOG NIET WAT IK GA DOEN.

het is maar een idee

Ik heb nog windows xp en dat bevalt mij goed. Vista heb ik ooit iets van gezien maar ik ben tevreden met xp.

Hallo BluRay,

Zou je het geselecteerde ietsje kunnen toelichten waarom juist deze?
Dan weet ik waar ik op moet letten. Ik heb via mijn pc boer de volgende aanbieding;
maar dat weet ik nog niet zo, met mijn blonde haartjes....

Voeding antec tp3-430ec
proces intel Q6600 quadcore 2.4 ghz 6mb 1066
moederb asus p5k pro
geheugen 2x 2gb ddr2 800
videokaart asus en9600GT 512 mb pci-e silent

volgens mij kan het moederboard en de videokaart wel iets beter of niet???

m.vr.gr.Marianne

met moederbord en videokaart is niks mis maar wil wel even de prijs weten want het is vaak zo dat pc boeren hun dingen te duur verkopen :)(vind ik)

met moederbord en videokaart is niks mis maar wil wel even de prijs weten want het is vaak zo dat pc boeren hun dingen te duur verkopen :)(vind ik)

met behuizing, dvdrw (niet nodig) en 500 gb harde schijf € 829,-

je zou eventueel nog
mobo kunnen verandere naar een P35 Bordje (Goedkoper)
of X38
en de Q6600 nemen

Ik ga er eens induiken, ik ga echter binnenkort met vakantie dus het zal even moeten blijven liggen, Maar bedankt voor alle adviezen, hier kan ik iets mee :thumb:

m.vr.gr.Marianne

Voor een systeem wat je gaat gebruiken raad ik je aan nog niet meer dan 2 GB geheugen te nemen. Het is zo dat een 32 bits OS niet meer dan 3.3 GB aan geheugen kan adresseren dus alles wat hierboven valt heeft geen toegevoegde waarde. Tenzij je overschakelt naar 64 bits, maar dat is voor een huis tuin en keukengebruiker (niet ***lig bedoeld natuurlijk) misschien niet de juiste keuze.

Verder heeft een quadcore nog niet echt een toegoevoegde waarde omdat er praktisch nog geen software voor de thuisgebruiker is die quadcore ondersteund. Dit kan ook nog wel enige tijd duren (lees een aantal jaren) maar er word wel steeds meer aandacht aan besteed.

Ik zie dat de meeste nieuwe moederborden (van redelijke kwaliteit) nog beschikken over 2PCI sloten, dat zou dus genoeg moeten zijn voor je tv en videobewerkingskaart. Wel jammer dat je nu net in het bezit bent van een nieuwe voeding (wwelke als ik vragen mag, misschien kan hij in je nieuwe systeem geplaatst worden) en een AGP videokaart waar je nu niets meer aan hebt. De nieuwe standaard is PCI Express en dat gaat niet echt werken met een AGP kaart.

Laatst bewerkt:
De meneer welke mij de videokaart verkocht en later ook de voeding had mij vergeten te vragen hoe zwaar mijn voeding was voor de kaart. Deze was dus te licht, daarom dacht ik dat de voeding kapot was, maar dat bleek dus het moederboard te zijn.

Ik heb mag alles terugdoen. Gelukkig....
en wat betreft quadboard, ik doe lang met mijn apparatuur in de hoop dat ik de komende jaren ermee vooruit kan, dus dat is geen probleem.

m.vr.gr.Marianne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan