hoe maak ik een screen?.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellmondje

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
hoe ik een print screen maken,zonder iets te installeren.
verder wil ik weten,hoe gadwin werkt?.dat programma heb ik,maar kan geen screen maken.:o

Uit de handtekening van Dnties:
Schermafdruk bijvoegen : van Volledig scherm : [PrtScn] knop; van alleen het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie
Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, bestand opzoeken, dan Uploaden knop, dan Sluit venster

Een printscreen maak je door op de knop printscreen van je toetsenbord te drukken en vervolgens word of paint te openen om de screenshot er dan er in te plakken (ctrl + v).
Met hoe gadwin werkt kan ik je helaas niet helpen. Daar komt vast een ander voor langs
mvg leo

Laatst bewerkt:
En alleen met de printscreen knop? Paint openen dan voor bewerken kiezen en dan plakken.

dat doet ie bij mij niet.
ik doe alt-printscreen,ga naar start,paint en dan kan ik niet plakken.:rolleyes:

Vertel ons wat voor toetsenbord je hebt. Heb je een zgn. Microsoft Natural Keyboard, dan zit daar een speciale F-toets op (rechts bovenaan).
Staat die in de 'verkeerde' stand, dan heeft de PrtScn toets een andere functie.

Als je zo'n toetsenbord heb, probeer dan eens een schermafdruk te maken na het omzetten van de stand van de F-toets.

2de mogelijkheid: Op sommige toetsenborden moet je de linker Alt-toets gebruiken, niet de rechter.

3de mogelijkheid: Dan kan het ook nog zijn dat je een laptop hebt waarbij toetsen een dubbele of soms zelfs een driedubbele functie hebben. Kijk dan even goed in het bijgeleverde boekje na hoe je de PrtScn toets als zodanig kunt gebruiken.

Tijs.

Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan

Download irfan view, (is gratis)
Ga naar option, capture en druk op start (whole screen moet aangevinkt staan),
Open waar het om gaat, of als het al open staat (het staat op je scherm),
Druk Ctrl+F11
Trek een rechthoek met je je muis om wat je wilt laten zien,
Druk Ctrl+[C]
kies image, create new image, klik Ok
Druk Ctrl+[V]
druk
en sla hem ergens op waar je hem kunt terug vinden (als Jpg) Bij grote afbeeldingen kwaliteit 50% instellen (opties).

Eric.

P.S. Zie voor de nieuwe versie geen nederlandse vertaling meer. Kan je de oude versie wel sturen met taalmodule

Vertel ons wat voor toetsenbord je hebt. Heb je een zgn. Microsoft Natural Keyboard, dan zit daar een speciale F-toets op (rechts bovenaan).
Staat die in de 'verkeerde' stand, dan heeft de PrtScn toets een andere functie.

Als je zo'n toetsenbord heb, probeer dan eens een schermafdruk te maken na het omzetten van de stand van de F-toets.

2de mogelijkheid: Op sommige toetsenborden moet je de linker Alt-toets gebruiken, niet de rechter.

3de mogelijkheid: Dan kan het ook nog zijn dat je een laptop hebt waarbij toetsen een dubbele of soms zelfs een driedubbele functie hebben. Kijk dan even goed in het bijgeleverde boekje na hoe je de PrtScn toets als zodanig kunt gebruiken.

Tijs.

bedankt voor jullie snelle reactie.
vraag is opgelost.heb een laptop,met linksonder een toets met FN erop.als ik deze tegelijk intoetst met printscreen,dan maakt hij de screen.
:thumb:voor jullie adviesen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan