Nieuwe pc aanschap hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/87436

Hier zit die lightscripe-brander in. Gebruik je dit wel echt?
Ook heb ik het moederbord vervangen voor het net iets uitgebreidenere Asrock-bord.
Dit moederbord geeft topprestaties voor een lage prijs.
En het moederbord heeft ook nog eigen geheugen voor de onboard videokaart: Dus zal minder van het intern geheugen afsnoepen.
In prestaties levert het ook wel iets op:
http://www.tomshardware.com/reviews/790gx-graphics-sideport,2088-9.html
(dit gaat dan wel om de 790GX-chipset, maar dat boeit niet zo -> het gaat om het idee)

Bedankt, ik zal er later, als ik meer tijd heb, naar kijken.
De lightscribe gebruik ik altijd die heb ik nu ook.

Klopt.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/87436

Hier zit die lightscripe-brander in. Gebruik je dit wel echt?
Ook heb ik het moederbord vervangen voor het net iets uitgebreidenere Asrock-bord.
Dit moederbord geeft topprestaties voor een lage prijs.
En het moederbord heeft ook nog eigen geheugen voor de onboard videokaart: Dus zal minder van het intern geheugen afsnoepen.
In prestaties levert het ook wel iets op:
http://www.tomshardware.com/reviews/790gx-graphics-sideport,2088-9.html
(dit gaat dan wel om de 790GX-chipset, maar dat boeit niet zo -> het gaat om het idee)

Op mijn huidige pc zie ik staan Netwerkkaart en die daar toch ook in hè?
Anders heb je toch geen internet?

Op mijn huidige pc zie ik staan:
Apparaat : SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
Apparaat : 1394-netwerkkaart
SIS 900 based PCI Fast ethernet adapter

ja, een netwerkkaart zit op elk modern moederbord ingebakken.
Tegenwoordig op luxe zelfs 2 (niet op deze). Helaas is draadloos nog zeldzaam.

ja, een netwerkkaart zit op elk modern moederbord ingebakken.
Tegenwoordig op luxe zelfs 2 (niet op deze). Helaas is draadloos nog zeldzaam.

Nouja 1 is genoeg hè, op mijn laptop heb ik draadloos en dat is op de pc niet nodig.
Ik kijk even of ik mijn oude pc kan verkopen en dan neem ik maar een nieuwe dan ben ik weer up to date.
Ik kom er zsm. op terug.

Jouw oude pc zou snel genoeg moeten zijn.

Heb je alles geprobeerd wat in jouw vorige draadje stond:
" Kijk eens bij apparaatbeheer, zie je daar gele uitroeptekens? "

Heb je daar naar gekeken?
Is jouw c-schijf niet super vol?

Toen jij windows opnieuw had geinstalleerd: kon je dan niet meer van je vorige installatie terugvinden?
Bijv oude programma's die je geinstalleerd had staan, documenten, muziek etc...

Heb je een goede antivirus?

Ik heb nu eens het verschil bekeken tussen opstarten met en zonder dat nieuwe geheugenbalkje van 1GB.
Zonder dat nieuwe extra geheugenbalkje van 1 GB start hij sneller op.
Daar klopt dan toch wel iets niet?

Het hoort idd andersom te zijn :)
Ik denk een conflict.

Is dat geheugen er door een bedrijf ingezet of minimaal geadviseerd?
In dat geval terug gaan!

edit:

http://www.asus.com/999/html/events/mb/socket478/p4s800/overview.htm#
ik citeer:

DDR400 (PC3200) Support
DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance.
(Note: PC2100/PC1600 up to 3 DIMMs; PC3200/PC2700 up to 2 DIMMs; 1GB PC3200/2700 with 32 DDR chips up to 1 DIMM only)

Laatst bewerkt:
ik citeer:

DDR400 (PC3200) Support
DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance.
(Note: PC2100/PC1600 up to 3 DIMMs; PC3200/PC2700 up to 2 DIMMs; 1GB PC3200/2700 with 32 DDR chips up to 1 DIMM only)

Sorry maar daar begrijp ik niets van. Heb je dat ook voor simpele mensen?
Dat was idd geadviseerd door de computerwinkelgoes.nl bij ons in de buurt.

Het punt is dat je oude geheugen op pc3200 draaide. Dus vrij snel.

Doordat jij nu 3 latjes hebt gaat de snelheid terug naar pc2100/1600. De hoge snelheid kan tot 2 latjes maximaal. Had de pcshop behoren uit te zoeken. Als ik het kan, dan kan een shop dit ook. Google is your friend wat dat betreft :)

En dan zit je nog met die 1 GB-regel. Er wordt niet gezegd wat er gebeurd als je dit toch combineert met meer latjes. Ik weet trouwens niet eens of jouw 1 GB-latje wel bestaat uit 32 DDR chips
(uitleg: een geheugenlatje bestaat zelf uit een plankje met daarop een x-aantal geheugenchips. Dat is het feitelijke geheugen. En er zou dus iets geks kunnen gebeuren als je een latje van 1 gig gebruikt die bestaat uit 32 chips..)

Zou jij 2 dingen willen testen:
Wat gebeurt er met de snelheid met alleen het 1 GB geheugen geinstalleerd? (zou geen verschil met situatie met maar 2x 512MB mogen zijn)
En wat als je het 1 GB geheugen combineert met maar 1 geheugenstripje van 512MB?

(ik hoop dat het zo duidelijk is: anders vragen anders kom je er nooit achter :))

Wat gebeurt er met de snelheid met alleen het 1 GB geheugen geinstalleerd? (zou geen verschil met situatie met maar 2x 512MB mogen zijn)

Alleen 1GB is Iets sneller met opstarten dan 1Gb + 1x512

Ik heb voor de zekerheid nog snel even een balkje van 1gb gehaald en ik kan alles zo weer terug geven als het niet beter is.

Met 2 balkjes van 1gb is het iets sneller dan met 1 balkje of met 1+512.

Bij het opstarten is 2x 512 net zo snel als met 1 of 2x1gb.
Ik breng ze maar terug naar de winkel en ga mijn pc eerst te koop zetten en daarna koop ik een nieuwe.

Laatst bewerkt:
Ik kan me voorstellen dat je dat doet.
Maar goed: je hebt in elk geval de oorzaak achterhaalt van de traagheid :)

ik was er even niet, maar volgens mij ondersteunt het moederbord GEEN firewire.
De kast lijkt het wel te ondersteunen, maar dat zou ik verder moeten nakijken. (ik weet niet of ik te laat ben?)

ik was er even niet, maar volgens mij ondersteunt het moederbord GEEN firewire.
De kast lijkt het wel te ondersteunen, maar dat zou ik verder moeten nakijken. (ik weet niet of ik te laat ben?)

Nee laat maar even want zolang ik mijn pc niet verkocht heb blijft hij gewoon. En nu de geheugenbalkjes van 1Gb er uit zijn draait hij weer goed.
Ik denk dat ik misschien beter een balkje van 512 mb er bij had kunnen doen dat had hij misschien wel aan gekund? Er zouden dan 3 balkjes van 512 inzitten.

Ik heb zgaz mijn pc verkocht maar hoe maak ik die nu schoon zodat de nieuwe gebruiker geen privé gegevens van mij heeft?
Moet ik dan de c schijf formateren?
Als ik een nieuwe windows erop moet zetten doe ik dat met de cd en dan gaat hij eerst formateren maar nu hoef ik er uiteraard geen nieuwe windows op te zetten alleen moet alles eraf.

Ik heb zgaz mijn pc verkocht maar hoe maak ik die nu schoon zodat de nieuwe gebruiker geen privé gegevens van mij heeft?
Moet ik dan de c schijf formateren?
Als ik een nieuwe windows erop moet zetten doe ik dat met de cd en dan gaat hij eerst formateren maar nu hoef ik er uiteraard geen nieuwe windows op te zetten alleen moet alles eraf.

gebruik track eraser van auslogics:thumb:

formateren is in elk geval niet genoeg.

Goede software beschrijft de data meerdere keren, waardoor terughalen wel erg moeilijk wordt. Dit duurt natuurlijk wel een tijdje....

formateren is in elk geval niet genoeg.

Goede software beschrijft de data meerdere keren, waardoor terughalen wel erg moeilijk wordt. Dit duurt natuurlijk wel een tijdje....

Dus dan kan ik track eraser van auslogics downloaden en dan is het o.k.?

Aangezien ik geen koper had voor mijn pc heb ik geen nieuwe meer gekocht.
Nu zag ik er een staan bij de Aldi vanaf zaterdag.
Zouden er experts zo vriendelijk willen zijn om me te vertellen of dit een goeie keus zou zijn?
Ik wil graag een veel sneller dan ik nu heb.
Ik doe geen bijzondere dingen alleen: internetten, word documenten maken, excel bestanden, Paintshoppro voor foto's gebruiken, Dreamweaver voor mijn website en filmpjes maken van foto's met Magix programma. Dus niet gamen oid.
.
Intel® Core™ i3-530 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan