• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemtim

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Hoi allemaal,
Ik zit met het volgende:
In cell A1 staat de formule A1=3*B1
B1 is in dit geval dus de onafhankelijke variabele die een waarde kan aannemen tussen 0 en 10. Nu zou ik graag alle mogelijke uitkomsten van A1 willen plotten in een simpel lijndiagram. Mijn vraag is of dat automatisch kan of dat je handmatig in B1 alle invoer moet typen? mag via VBA of een functie.

(Het is duidelijk een gestilleerd voorbeeld, anders begrijp ik dat je B1:B10 de getallen 1 tot 10 kan geven)

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite
groeten Willem

Code:
sub voorbeeld()
  sq=[Blad1!A1:A10]
  for j=1 to 10
    sq(j,1)=3*j
  next
  [Blad1!A1:A10]=sq
end sub

Bedankt voor je snelle reactie,maar het werkt bij mij niet. Hij geeft een fout in: sq(j, 1) = 3 * j

Ik snap iig wel wat je bedoeld...

Ik snap ook wat jij bedoelt...
Heb je een werkblad met de naam Blad1 ?
En zet de macro in de macromodule Blad1.

Laatst bewerkt:
Is er niet een functie definieren als A1=[uitkomst] if B1=0,1? Vervolgens maak je B1 variabel door B1 de waarde 0,1 tot 1 aan te laten nemen.
De oplossing die jij hebt aangedragen werkt niet voor mijn probleem, de formule is daar de complex voor. De formule is een opeenstapeling van onderliggende formules...

Als je geen goede vraag stelt krijg je ook geen goed antwoord.
Is niet erg attent ten opzichte van vragenbeantwoorders.

Attent???Ik geef aan dat de aangedragen oplossing niet werkt voor mijn probleem. Dat doet toch niets af aan het feit dat de vraagbeantwoorders gewaardeerd worden voor hun meedenken?
Om het duidelijk te maken: In de bijlage zit het bestandje. Ik wil de verandering van cel A49 (geel) weten indien C3 (simga/rood) veranderd. Het zou een grafiek moeten worden net zoals ik die (handmatig) heb gemaakt.
Hopelijk is het zo duidelijk.

Bijlagen

Wanneer je het werkblad het rekenwerk wil laten doen:

Code:
Sub tst()
  sq = [M3:M12]
  For j = 1 To UBound(sq)
    [c3] = j / 10
     sq(j, 1) = [A49]
  Next
  [M3:M12] = sq
End Sub