ruimte van digitale foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

putifar

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Berichten
44
Ik heb mij een nieuw digitale camera gekocht en stel vast dat mijn foto's veel meer ruimte innemen. Concreet : met mijn vorig toestel trok ik 93 foto's en had in totaal 35,3 MB. Met mijn nieuw toestel had ik voor 89 foto's reeds 387 MB. Dit neemt dus veel meer ruimte in beslag. Zodanig dat mijn CD van 700MB nu reeds half vol staat.Terwijl ik vroeger wel 800 foto's op één CD kon zetten.
Komt dit door het toestel ? Een instelling op dit toestel ? En kan deze instelling soms gewijzigd worden?
Hopelijk weet iemand de uitleg ?
 
Hoi,

Welkom op helpmij,

Ik denk zo als hij meer megapixels heeft als de oude dat daar het verschil al kan zitten en de opslag kwaliteit staat die het zelfde.

Modag
 
800 fotos op 1 cd ???
Dan zijn de fotos minder dan 1 Mb per stuk, dat is weinig.

Met een redelijk goed toestel trek je nu fotos van normaal meer dan 1 Mb.
Meestal is dit ook in te stellen.
Kan je op je fototoestel instellen in welk formaat hij moet trekken of niet?
 
Digitale foto's

Ondertussen vastgesteld dat mijn foto's van vroeger als afm. hadden 1600 x 1200 pixels (ongeveer 400 KB) en thans 3648 x 2736 pixels (ongeveer 4MB).
Wil dat zeggen dat mijn foto's nu een betere kwalitiet hebben alhoewel ik niet echt het verschil zie.
 
ja, als je wilt gaan inzoomen bv gaan de fotos veel scherper blijven
 
Als je niet wil gaan afdrukken (vergrotingen) dan is die hoge resolutie absoluut niet nodig.
 
Arctic Joe ,dat is het in feite wat ik wilde weten.Merci
 
Laatst bewerkt:
Afdruk(cm) - Kijkafst. - Resolutie - Pixelformaat - Megapixels
15x10 --------- 30 ------- 300 ------ 1800x1200 ---- 2,16
30x20 --------- 60 ------- 225 ------ 2700x1800 ---- 4,86
60x40 --------- 120 ------ 140 ----- 3360x2240 ---- 7,53
120x80 ------- 240 ------- 80 ------ 3840x2560 ---- 9,83

Dit zijn (ongeveer) de formaten die je nodig hebt voor afdrukken.
Je kan ze natuurlijk kleiner maken als je ze niet gaat afdrukken of alleen maar afdrukt in 'klein' formaat. Maar let dan wel op, een kleiner gemaakt fotobestand kan nooit meer groter gemaakt worden in de oorspronkelijke kwaliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan