Mijn Lidl Pc doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de bios kan je hiervoor kiezen.
Iets van "load default settings"

En wat gebeurt er precies als je opstart met alleen dvdrom en geen harde schijf? Weer die foutmelding? Heb je 100.000% de bootvolgerde goed staan in de bios?

Wat zit er allemaal nog meer aangesloten op de computer? Losse geluidskaart? Los modem? Losse tvkaart? (het is een targa: die zijn meestal vrij uitgebreid)

Kan nog steeds een fout in de huidige BIOS zitten, m.a.w. het hoeft dus geen upgrade te zijn.

Maar wat ik begrijp van de targa site is de bios een bootable CD, en daar heb je nu juist problemen mee.

Wat marsmannetje suggereert is ook een goeie, alle extra kaarten verwijderen en alleen de video kaart laten zitten.

Nog een idee: je had in een andere PC nog een floppy drive zitten.
Maak op die pc eerst een bootable DOS floppy aan en verplaats dan de floppy drive naar de probleem pc.

Kijken of ie wel met DOS wil starten (BIOS settings wel even aanpassen).

Laatst bewerkt:
In de bios kan je hiervoor kiezen.
Iets van "load default settings"

En wat gebeurt er precies als je opstart met alleen dvdrom en geen harde schijf? Weer die foutmelding? Heb je 100.000% de bootvolgerde goed staan in de bios?

Wat zit er allemaal nog meer aangesloten op de computer? Losse geluidskaart? Los modem? Losse tvkaart? (het is een targa: die zijn meestal vrij uitgebreid)

Ik heb alleen maar de videokaart erin.
En die optie die je geeft heb ik ook al geprobeerd.

Kan nog steeds een fout in de huidige BIOS zitten, m.a.w. het hoeft dus geen upgrade te zijn.

Maar wat ik begrijp van de targa site is de bios een bootable CD, en daar heb je nu juist problemen mee.

Nog een idee: je had in een andere PC nog een floppy drive zitten.
Maak op die pc eerst een bootable DOS floppy aan en verplaats dan de floppy drive naar de probleem pc.

Kijken of ie wel met DOS wil starten (BIOS settings wel even aanpassen).

Wil ik wel proberen maar hoe doe ik dit?

Floppy er in.
Naar mijn computer.
Daar staat de floppy ( A: )
Rechter muis klik -> Formatteren.
Dan instellen zoals voorbeeld.

floppy.gif

Ik heb alles geprobeerd maar niets doet het. Ik heb zelf het gevoel dat het mobo kapot is.
Ik heb eens gekeken wat voor een mobo er in de pc zit. http://www.targa.nl/index.jsp?SID=0...undefined&PARAMS2=undefined&SPCAREA=undefined

Zou het kunnen zijn dat het aan het mobo ligt? Als dit zo is dan zou ik misschien dit mobo willen kopen zou dit kunnen met de pc zoals die is, ik bedoel met de andere onderdelen. Dit is het mobo die ik had gezien: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=fhtfT62sDoYhcGQA

Ik hoop snel wat te horen of dit een mogelijkheid is.

Groeten Erik

Ik zou toch proberen de BIOS te flashen als hij zelfs niet van floppy opstart.

Ik ben bang dat je gewoon zelf iets ffout dat en dat je beter de hulp in kan roepen van iemand die er net wat meer verstand van heeft. Ik denk niet dat wij jou van afstand genoeg kunnen helpen.

Ok ik wil alles wel proberen maar ik heb nu al verschillende dingen gedaan maar hij doet het nog niet ik wordt er echt een beetje hopeloos van.
A&A en Marsmannetje als jullie mij misschien stap voor stap zouden willen helpen dan zou ik dat zeker op prijs stellen. Kan ik misschien de bios eens reseten? en dan misschien met 1 van jullie stap voor stap alles doornemen? Als jullie daar toe bereid zijn hoor ik het wel. B.V.D.

Groeten Erik

Dar proberen we al een tijdje, maar dan krijgen we vage antwoorden van hoe je het geprobeerd hebt.

Je moet duidelijk zijn. Gewoon alles wat je doet neer zetten. En anders is het gewoon erg lastig,

Hallo is daar nog iemand die mij zou kunnen helpen om de Pc weer aan de gang te krijgen? Ik hoop dat er nog iemand reageert.

Groeten Erik

Heb je geprobeerd van floppy op te starten, zoals ik al eerder had voorgesteld?

Als we nu eens op de ouderwetse helpmij manier gaan kijken of het probleem kunnen detecteren;

Bouw het moederboard uit en leg het op een houten plank; alleen de CPU erin. Zorg dat de interne speaker is aangesloten. Maar zorg dat het moerderboard verder helemaal leeg is; dus geheugen eruit, videokaart en andere kaarten eraf

Haal eerst de batterij 10 minuten van het moederboard en steek deze dan weer terug

Sluit de voeding aan. Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus de powerswitch normaal aan zit, en kortsluit die even. Nu moetje biosbeeps krijgen want er zit niets op je moederboard. Krijg je geen beep dan is je moederboard overleden.

Wel een beep dan 1 reepje geheugen terugzetten en opnieuw aanzetten; komen de goede beeps dan is dit geheugen OK. Volgende reepje en weer kijken of de goede beeps komen. Videokaart plaatsen, beeldscherm aansluiten. Observeer en concludeer.
Als alles nog werkt dan zijn deze onderdelen in orde.

Nu 1 dvd speler aansluiten. Als het IDE is dan zeker zijn dat het de master is. Opnieuw aanzetten en kijken of de BIOS de DVD ziet. Zo ja, probeer dan op te starten met een bewezen goede Windows CD/DVD.

En zo stap voor stap componenten toevoegen. Kost allemaal wat tijd maar je komt gestructureerd bij een foute component

Onmisbaar bij al dit is natuurlijk het moederboard manual

Ron

Laatst bewerkt:
Heb je geprobeerd van floppy op te starten, zoals ik al eerder had voorgesteld?

Ja dat had ik geprobeerd maar dat is niet gelukt.
Ik ga wel eens even proberen zoals Ron heeft voorgestelt.
Als ik weer meer info heb dan zal ik dit delen.

let erop dat alles belangrijk is. Elk dingetje wat je it de bovenstaande uitleg niet begrijpt.
Elk piepje wat je hoort.

Alles vermelden!

Plaats desnoods foto's Daar is soms ook wel wat uit te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan