Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Wat doe ik verkeerd in deze formule ?
Als cel A1 leeg is, dan moet ook B1 & C1 leeg gemaakt worden. Anders mag de waarde in B1 & C1 blijven staan.
=IF((and(A1="");B1="";c1="";b1,c1))
die komen uit een database die ik aan het "opkuisen" ben.
Ik stuur je mss effe een voorbeeldje.
Dus concreet in dit geval; wanneer kolom T leeg is, moeten de waarden in U & V ook weg.
Of omgekeerd, wanneer de waarde in T gelijk is aan BUR011, moeten de namen in U & V blijven staan.
@vanveelen,
Bedoel je met je bericht:
1. de sheet die je ziet is een onderdeel van een database opgebouwd in excel?
2. Excel haalt de gegevens via een formule op uit een ander extern bestand?
3. Excel haalt het via vba uit een ander bestand?
4. Wordt het doormiddel van knippen en plakken verkregen?
5 etc.
Waarschijnlijk heb jij het antwoord, dus graag dan hier een positieve reactie op.
op niet constructieve berichten zit tenslotte niemand te wachten - zeker de TS niet.
bedankt !
Er kloppen een aantal dingen niet aan de formule.
- je gebruikt puntkomma's en komma's
- je gebruikt een voorwaarde te veel voor de IF-functie
- De AND heeft nu geen toegevoegde waarde omdat het maar om 1 cel gaat.
Edit:
Je kunt een verwijzen naar een cel om te kijken of deze een bepaalde waarde heeft en dan zonodig vullen.
Maar je kan dan niet achteraf tekst toevoegen aan de cel zonder de formule te overschrijven.
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Beste vovo , ik ben er vlug overgegaan , niet alles gelezen , enkel je voorbeeldje en de vraag #7 die daar bijstond . Bekijk hetbestandje ik heb idd een hulpkolom BA en BB gemaakt en dan =ALS(T9=$AZ$2;BA9;"")![]()
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim MyRange As Range
Set MyRange = Range("T1:T" & Range("T65500").End(xlUp).Row)
For Each c In MyRange
If c = "" Then
c.Rows.Offset(0, 1) = ""
c.Rows.Offset(0, 2) = ""
End If
Next
End Sub
Sub tst()
For Each cl In Range("A2:A" & Sheets(1).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
If cl.Offset(, 19) = "" Then
cl.Offset(, 20).Resize(, 2).ClearContents
End If
Next
End Sub
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.