• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar cellen in verschillende documenten doorvoeren met INDIRECT

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bartw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartw

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Hoi allemaal,

ik wil uit verschillende bestanden gegevens ophalen. Nou heb ik al eerder iets soortgelijks gedaan met tabbladen mbv de functie INDIRECT.

kan dat bij bestanden ook, ik krijg dan namelijk de melding dat de verwijzing niet klopt #VERW!

Kan iemand mij zeggen hoe ik makkelijk kan verwijzen naar die cellen? Hoe moet ik de bestandsnaam van de documenten waar ik naar wil verwijzen opschrijven? Heb nu de volende zaken geprobeerd:
T:\Global\Test\A]Totaal'
A]Totaal

Bij verwijzing middels INDIRECT naar tabbladen kon je gewoon de naam van het tabblad invoeren, ik weet dus niet hoe je dat bij bestand moet doen.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Bart

Verwijzingen naar andere bestanden zijn ook mogelijk bij de indirect functie, maar dan moet dat ander bestand ook geopend zijn, anders krijg je een error.

Ik heb alle bestanden open staan, maar dan nog krijg ik de fout #VERW! :confused:

Maar welk gedeelte van de bestandsnaam moet ik dan precies intypen? Ook het pad en dergelijke?

Ik heb even 2 voorbeeldbestanden bijgevoegd. Zou iemand hier de juiste formule in bestand 'verwijzen naar' kunnen zetten? Alvast bedankt.

Gr. Bart

Bijlagen

Beste Bart,

Als je de verwijzing hebt gemaakt door op de = te klikken en dan de cel aan te klikken. Sluit dan eens het bronbestnd. Dan zie je de totale link, en dat is meer dan 'Mijn documenten\bronbestand.xls'.

Zie voorbeeld. Deze doet het bij mij, maar de opbouw van jouw C:\-schijf kan anders zijn. Let ook op de quotjes.

Richard

Bijlagen

Hoi Richard,

Dit werkt nu inderdaad ook bij mij, bedankt.

Ik heb nu alleen een volgend probleem. Zodra ik het bronbestand sluit geeft Excel weer de foutmelding dat de verwijzing niet klopt. Aangezien er wordt verwezen naar 10-15 bronbestanden is het niet handig als ik elke keer alle bronbestanden moeten openen om een reslutaat te kunnen zien in mijn 'eindbestand'. Zeker niet omdat er ook andere mensen mee moeten gaan werken die (nog..) minder verstand hebben van Excel dan ik.

Heeft iemand een andere oplossing om op simpele wijze te verwijzen naar cellen in andere bestanden? Ik kan natuurlijk 1 voor 1 de cellen aanklikken met = ........ Maar dan ben ik wel erg lang bezig. Is er geen snellere manier om bestandsnamen door te voeren (zoals ik dacht met INDIRECT te kunnen doen?)

Alvast bedankt!

Gr.
Bart

Heeft iemand een andere oplossing om op simpele wijze te verwijzen naar cellen in andere bestanden? Ik kan natuurlijk 1 voor 1 de cellen aanklikken met = ........ Maar dan ben ik wel erg lang bezig. Is er geen snellere manier om bestandsnamen door te voeren (zoals ik dacht met INDIRECT te kunnen doen?)

Alvast bedankt!

Gr.
Bart

Type bv:
Code:
='D:\Mijn Documenten\[Map3.xls]Blad1'!$A1
in een cel, en het verwijst naar de cel van jouw gesloten bestand.
I.d.g. Map3.xls Blad1!A1
Deze doorvoeren.

Je kan er zelfs nog mee rekenen:
Code:
=SOM('D:\Mijn Documenten\[Map3.xls]Blad1'!$A$1:$B$1)
Succes.

Laatst bewerkt:
probleem met doorverwijzingen / indirect

ik heb ook een probleempje met doorverwijzingen met indirect
(zie bijlage)
ik heb voor de eenvoud dit in 3 bron bladen gezet ipv aparte map.

uit de bron wil ik auto de ST filter gegegevens laat doorvoeren.

en later ook de JS en de BL, maar deze moeten wel op de juiste plaats komen in de het doelwerkblad.
ik heb gepoogd dit op te lossen met subtotalen maar ben er nog niet helemaal uit

wie kan mij helpen ?

BVD

Jan

Bijlagen

Beste Jan,

Welkom op dit forum.
Het is niet de bedoeling op een oud en afgesloten topic te reageren door je eigen probleem er onder te lpaatsen. Gelieve een eigen topic aan te maken.

Groeten,
Richard

en ik denk dat jouw formule moet zijn:
Code:
=INDIRECT("'"&P2&"'!V"&AANTAL.ALS($P$2:P2;P2)+1)
Richadr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan