Van Msn naar Outlook lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik kan de MSN live post niet doorsturen naar Outlook. Komt niet aan. Alles goed ingesteld volgens mij. Is er iets mis tussen die twee???

Egbert,

Ik haal liever post op van Live Mail / Hotmail via de mogelijkheden van Outlook zelf:
1. Via een mailaccount aanmaken die gebruik maakt van het http protocol
2. Via een mailaccount aanmaken die gebruik maakt van het POP3 protocol icm. SMTP
3. Via de Outlook Connector

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Outlook Connector (die synchroniseert meer dan de andere alternatieven), maar de andere mogelijkheden zijn er ook.

Misschien zinvol om eens uit te proberen? Let er wel op dat je aangeeft dat de berichten op de server moeten blijven staan als je POP3 gebruikt, anders kun je berichten in Postvak IN niet (meer) via de webinterface raadplegen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik haal liever post op van Live Mail / Hotmail via de mogelijkheden van Outlook zelf:
..... 2. Via een mailaccount aanmaken die gebruik maakt van het POP3 protocol icm. SMTP

Hoi,

Volgens mij kan dit helemaal niet met MSN-mail (waarmee hotmail danwel live wordt bedoeld).

zoals dnties al zei:
Om live/hot/msn-mail in outlook te openen is de enige mogelijkheid outlookconnector downloaden van de MS office site.

zoals dnties al zei:
Om live/hot/msn-mail in outlook te openen is de enige mogelijkheid outlookconnector downloaden van de MS office site.

Kan jij niet lezen of zo:
Dnties noemt drie mogelijkheden om dat te kunnen en niet één zoals jij beweert.
En ik denk dat die tweede mogelijkheid die Dnties aangeeft in elk geval niet kan.

Egbert,

2. Via een mailaccount aanmaken die gebruik maakt van het POP3 protocol icm. SMTP

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Outlook Connector (die synchroniseert meer dan de andere alternatieven), maar de andere mogelijkheden zijn er ook.

Misschien zinvol om eens uit te proberen? Let er wel op dat je aangeeft dat de berichten op de server moeten blijven staan als je POP3 gebruikt, anders kun je berichten in Postvak IN niet (meer) via de webinterface raadplegen.

Tijs.

Tijs ik heb het gedaan volgens jouw punt 1!! Dit werkte voorheen gewoon en is ook voorgeprogrammeerd aanwezig in Outlook alleen werkt het niet en mijn vraag is hoe dat komt of kan??? Probeer maar eens uit als je ook een msn account hebt. Als het jou wel lukt doe ik dus iets fout. Ik ga sowieso 3 proberen maar wil toch weten waarom 1 niet werkt?? gr elbert

[...]En ik denk dat die tweede mogelijkheid die Dnties aangeeft in elk geval niet kan.

Dit kan wel:
Mail ophalen: Beveiligde verbinding met pop3.live.com op poort 995, incl. inloggen op de server
Mail verzenden: Beveiligde verbinding met smtp.live.com op poort 587, incl. inloggen op de server
Inloggen met xxxxx@live.com of xxxxx@hotmail.com (wat maar van toepassing is) + bijbehorend wachtwoord.
Natuurlijk haal je zo alleen je Postvak IN op, niet je andere mappen die je evt. in Hotmail/Live hebt aangemaakt. Vandaar mijn suggestie om optie 3 te gebruiken, waarbij je alles kunt synchroniseren.

@egbert: Ik zal later (hopelijk voor het weekend nog) optie 1 uitproberen, maar ik heb een @hotmail.com account, dus ik weet niet of ik een 'eerlijke' test ga doen t.o.v. het type account dat jij gebruikt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kan jij niet lezen of zo:
Dnties noemt drie mogelijkheden om dat te kunnen en niet één zoals jij beweert.
En ik denk dat die tweede mogelijkheid die Dnties aangeeft in elk geval niet kan.

kan jij zelf niet lezen ofzo!!:evil:

Ik bevestig alleen de 3e optie van dnties dat die zeker gaat werken
ik doe het zelf ook altijd zo.
Dus zeik mensen niet af

@dirkie00: Is @msn.com e-mail alleen via de Outlook Connector binnen te halen? Dus niet op minstens 1 van de 2 andere manieren waar ik het over had die extra beschikbaar zijn voor @hotmail.com of @live.com e-mail?
[Ik heb geen @msn.com mailaccount maar een @hotmail.com account. Dus voor @msn.com kan ik het niet testen, vandaar deze vraag.]

Tijs.

Ik zou die andere 2 manieren niet weten of het werkt,

ikzelf gebruik al een aantal jaar tevreden outlook connector

Egbert,

Tijs.

Via outlook connector prima gelukt. Ik had de accounts al aangemaakt volgens de norm maar die werkten dus niet na uitvoeren van de connector automatisch ok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan