Outlook: "bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErpCity

Hoofdredacteur
Lid geworden
10 nov 2005
Berichten
6.760
Goedenavond....!

Ik heb het stomste gedaan wat bestaat [in PC-land], en had veel beter moeten weten:
Update voor Firefox geinstalleerd [2.00.1], webcam van Logitech geinstalleerd [met alle toeters en bellen] en update voor Skype geinstalleerd [3.0..] alles tegelijkertijd... Toen kwamen de problemen: Firefox bleef hangen, geluid was weg, en Outlook spookte.....

Firefox heb ik nu compleet van het systeem verwijderd, het bleef nonstop hangen, Logitech heeft m'n soundcarddriver opgevreten, geen geluid meer, moest ik opnieuw installeren, werkt nu weer perfect.... maar één SUPERIRRITANT ding blijft... [ik heb ondertussen sfc /scannow gedaan, daar zijn wat dingen gecorrigeerd, 4x achter elkaar zowel Clean up utilities 2007 als CCleaner er overheen gejaagd [om en om, verbazigwekkend wat ze dan vinden], spybot 2x laten lopen, McAfee eroverheen gejaagd, dus ongeveer 4 uur naar voortschrijdende blauwe streepjes gekeken...]....

PROBLEEM: zodra ik in Outlook [2003] een link in een email aanklik [bijvoorbeeld van Helpmij...] krijg ik de bekende Windows "POING": "De bewerking is geannuleerd wegens systeembeperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder"

Ik BEN de systeembeheerder! Welke systeembeperkingen? Dit systeem heeft 2gig geheugen, 500 gig disk, dual core processor die op 4% draait, Ik wordt kotsziek van Bill, wat wil hij nu weer van mij... wat wil die gek..? En dat zo kort voor Kerstmis....

Heeft iemand een idee wat hier mis is gegaan? En vooral: wat kan ik aan deze stomme message doen?
 
Laatst bewerkt:
Alle "wizzkids" al naar bed??? Jammer.... wachten we tot morgen....
 
Vanochtend fris naar gekeken... en opgelost.... Maar wat een ontzettend moeilijke kreet om alleen maar te vertellen dat in "bestandstypen" geen koppeling voor URL meer bestond na de uninstall van Firefox...... [IE instellen als standaardbrowser blijkt niet voldoende te zijn]
 
De volgende keer doe je het volgende:

In Internet Explorer >>Extra >> Internet-opties >> tabblad Programma’s
En daar op webinstellingen herstellen klikken. :)

Groetjes,
 
oplossing voor browser versie ie7

Om je links te activeren in outlook via internet explorer 7 dien je te navigeren naar het volgende: Internet Explorer >> Extra >> Internet-Opties >> Tabblad Geavanceerd >> "Opnieuw instellen..." klikken!
Let wel op, alle tijdelijke bestanden w verwijderd, etc.

Grtz
 
Ok, Mooie uitleg en heb het geprobeerd, maar het werkt bij mij nog steeds niet.

Ik heb firefox normaal gesproken als standaardbrowser. Deze heb ik teruggezet op IE en de stappen gevolgd die hier in aangegeven staan.

Maar bij mij werkt het nog steeds niet:eek::(:

Nog iemand een paar tips misschien?
 
Probeer het volgende:

Start -> uitvoeren, tik in het venster: regsvr32 urlmon.dll
en dan OK....
 
Probeer het volgende:

Start -> uitvoeren, tik in het venster: regsvr32 urlmon.dll
en dan OK....

Werkt ook nog steeds niet bij me. Heb Vista maar kamp al maanden met dit probleem als ik een link uit een mailtje (office 2003) wil aanklikken.
Vind hier maar geen oplossing voor...
Ik blijf echter hopen :thumb:
 
Hoi,

Kijk eens naar de solutions die microsof zelf geeft:

http://support.microsoft.com/kb/281679/nl


Hallo Ommeren,
Alvast bedankt voor je reactie.
Ben je'r zeker van dat dit ok is voor IE7 ? Ik zie in jouw link nl hetvolgende:

De informatie in dit artikel is van toepassing op:
• Microsoft Internet Explorer 6.0
• Microsoft Internet Explorer 5.5
• Microsoft Internet Explorer 5.01
• Microsoft Internet Explorer 5.0


Vandaar even mijn vraag vóór ik verder ga...
 
Hallo Ommeren,
Alvast bedankt voor je reactie.
Ben je'r zeker van dat dit ok is voor IE7 ? Ik zie in jouw link nl hetvolgende:

De informatie in dit artikel is van toepassing op:
• Microsoft Internet Explorer 6.0
• Microsoft Internet Explorer 5.5
• Microsoft Internet Explorer 5.01
• Microsoft Internet Explorer 5.0


Vandaar even mijn vraag vóór ik verder ga...


Heb de oplossing gevonden !! Hallelujah...
Heb verschillende dingen gedaan waardoor ik niet precies weet welke het nu net heeft gedaan.
Zorgen dat IE de standaard browser is in Windows bij
standaardprogramma's 'EN' in IE zelf.
Windows Vista? Dan ook nog expliciet aanvinken bij 'default programs' ->
set program access and computer defaults -> custom/aangepast..

Zie ook: http://support.microsoft.com/kb/310049

Ik heb zowel de aanpassingen als het importeren van een nieuwe REGKEY gedaan en de pc opnieuw opgestart. Dus 1 van beide oplossingen, of mss beiden tesamen hebben tot het goede resultaat geleid. Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan.

Succes

BTW Deze lead heb ik op volgende site gevonden: http://www.microsoft.com/communitie...s&dg=microsoft.public.nl.office.outlook&fltr=

En zoek naar volgende post "systeembeperkingen-hoe open ik een weblink in outlook2007"

Het maakt blijkbaar niet uit welke Outlook of Browser je gebruikt. Het is eerder een Vista oplossing denk ik... Of niet ?

Toch bedankt iedereen om mee te brainen ! :thumb: :thumb:
 
De Oplossing!!

Deze oplossing werkt zowel onder XP als onder Vista.

Ga naar: http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

En download en run: HTM/HTML Associations (Restore the default associations for htm/html files)

Mensen die last hebben van bovenstaand probleem is doorgaans doordat tijdens een opschoningsactie van de registry, bijvoorbeeld door een cleaner, de standaard HTM/HTML Associations zijn verdwenen.

Op deze manier zet je ze terug en ben je van de vervelende mededeling af!

(In sommige gevallen dien je de handeling nog een keer uit te voeren na rebooten, maar dan ben je er ook echt vanaf).

Veel plezier en succes ermee!! :thumb:
 
Zou ik niet doen, loopt ie helemaal in de soep, bedankt! :evil:
 
?

Hoe kan die daar nou van vastlopen. Da´s gewoon niet mogelijk met zo´n fix, dan is er toch echt iets anders met je pc aan de hand.

Succes ermee anyway! ;)
 
De oplossing van Mieketie heeft bij mij ook geholpen. Maar een ding weet ik nu zeker. Mozilla gaat er bij mij NOOIT meer op, wat een ellende als je dat program eraf wil hebben. Mag dan door veel mensen worden geprezen, ze moeten daar eerst een leren een goede deinstaller te maken zonder restjes in het register en dit probleem.........foei Firefoxxxxxxx
 
Daar heb je zeker een punt.

Nu begrijp ik ook hoe bij jou de ellende verooraakt is. Dat kan inderdaad door zo´n uninstall van firefox. Bij sommige mensen ook door registercleaners.

Anyway. Gelukkig staan op deze pagina ook de oplossingen hoe je het weer werkend krijgt.

:thumb:
 
Thanks!!

Deze oplossing werkt zowel onder XP als onder Vista.

Ga naar: http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

En download en run: HTM/HTML Associations (Restore the default associations for htm/html files)

Mensen die last hebben van bovenstaand probleem is doorgaans doordat tijdens een opschoningsactie van de registry, bijvoorbeeld door een cleaner, de standaard HTM/HTML Associations zijn verdwenen.

Op deze manier zet je ze terug en ben je van de vervelende mededeling af!

(In sommige gevallen dien je de handeling nog een keer uit te voeren na rebooten, maar dan ben je er ook echt vanaf).

Veel plezier en succes ermee!! :thumb:

Bedankt man!!!

Nu kan ik gelukkig firefox houden als standaard browser en hoef ik niet allerhande instellingen te veranderen.

Echt 1 klik, outlook restarten, en werkte perfect.

thx

greetz

lloyd
 
Zou ik niet doen, loopt ie helemaal in de soep, bedankt! :evil:

Dan is er inderdaad serieus iets mis met je pc hoor,...

Bij mij werkte dit perfect, ik hoefde nix anders te doen, gewoon, download, dubbel klik, en 'twas in orde. En firefox blijft mij standaard browser

Nogmaals bedankt Robert, want tis was echt wel een ***probleem van outlook
 
Perfecte oplossing, ben eindelijk van dat probleem af,

Thanks


Deze oplossing werkt zowel onder XP als onder Vista.

Ga naar: http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

En download en run: HTM/HTML Associations (Restore the default associations for htm/html files)

Mensen die last hebben van bovenstaand probleem is doorgaans doordat tijdens een opschoningsactie van de registry, bijvoorbeeld door een cleaner, de standaard HTM/HTML Associations zijn verdwenen.

Op deze manier zet je ze terug en ben je van de vervelende mededeling af!

(In sommige gevallen dien je de handeling nog een keer uit te voeren na rebooten, maar dan ben je er ook echt vanaf).

Veel plezier en succes ermee!! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan