Kleuren aanpassen in phpBB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faab

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Berichten
122
Hoe kan ik nu het beste de kleuren van mijn phpBB forum aanpassen.

Ik heb een tabel met kleur codes en heb die al op verschillende plekken ingevoerd maar er is geen verandering...

Ik doe vast iets fout, maar wat?

Ik wil de achtergrond kleur anders en de kleur van de balken!!!

Thanx alvast!!!!
 
JA heb ik al gedaan alleen staat daar geen info meer!!

Kan ik de kleuren in mijn template niet handmatig aanpassen?
 
Is er geen Styles map die je kan aanpassen? (Ik heb maar 1 keer met phpbb iets gedaan dus zal verder m'n mond houden)
 
ja , dat bedoel ik ook eigenlijk dat ik van een standaard Theme de kleur kan aanpassen maar nergens vindt ik uitleg hoe dat mogelijk is!!

Lijkt mij dat je dat handmatig moet kunnen doen?
 
Geplaatst door Faab
Hoe kan ik nu het beste de kleuren van mijn phpBB forum aanpassen.

Ik heb een tabel met kleur codes en heb die al op verschillende plekken ingevoerd maar er is geen verandering...

Ik doe vast iets fout, maar wat?

Ik wil de achtergrond kleur anders en de kleur van de balken!!!

Thanx alvast!!!!

SubSilver aanpassen
In de Administrator Panel van je phpBB forum kies je voor Stijlen beheer / Management
Dan kies je voor SubSilver / bewerken.
Maak dan de aanpassingen die je wilt maken. Druk dan op "Sla instellingen op"


Nieuwe maken
In de Administrator Panel van je phpBB forum kies je voor Stijlen beheer / Aanmaken
Geef hem een voor jou bekende thema naam en gebruik SubSilver als template.
Vul verder de rest in naar eigen keus.

Waar je wel rekening mee moet houden als je een nieuwe maakt is dat op 2 plaatsen nog een instelling aangepast moet worden.
In de administrator panel / Algemeen beheer / Configuratie.
Daar staat onder "Algemene Board instellingen" bij het 13e en 14e punt :
- "Standaard stijl". Zet die dan op je nieuwe stijl.
- "Negeer gebruiker stijl". Als je deze op nee hebt staan, dan moet je in je profiel ook voor deze stijl kiezen


Olav
 
Laatst bewerkt:
Zoals je zegt heb in het administratie paneel bijv. de kleur code veranderd!! En opgeslagen.

Als ik dan refresh en naar het forum kijk is er geen verandering!!

gebruik ik verkeerde kleurcodes..? of vul ik het bij de verkeerde koppen in?

weet je een site voor de juiste kleurcodes en waar ik ze moet invullen als ik iets wil veranderen?

Thanx alvast!
 
Oh ja, ik wil gewoon een paar kleuren aanpassen en niet een eigen template maken...Misschien over een tijdje als ik dit allemaal goed onder de knie heb! :p
 
Geplaatst door Faab
Zoals je zegt heb in het administratie paneel bijv. de kleur code veranderd!! En opgeslagen.

Als ik dan refresh en naar het forum kijk is er geen verandering!!

gebruik ik verkeerde kleurcodes..? of vul ik het bij de verkeerde koppen in?

weet je een site voor de juiste kleurcodes en waar ik ze moet invullen als ik iets wil veranderen?

Thanx alvast!


welke codes heb je gebruikt? In principe moet je gewoon de HTML kleurcodes aan kunnen houden:

Olav
 
Oke, volgens mij heb wel de juiste codes gebruikt zal het zo nog eens proberen....

Weet jij niet een tutorial hierover ofzo ik kan nergens iets vinden over handmatig dit soort dingen instellen..


Thanx
 
nee weet zo 1 2 3 geen tutor hierover, heb het ook zelf uitgevogeld.

Welke velden wil je aanpassen?
 
Thanx Olav,

Ik wil graag de kleur van de titel balk waar het logo instaat aanpassen en de achtergrond..

Misschien ook de topic balken..


Als je me kan helpen..SUPER
 
Geplaatst door Faab
Thanx Olav,

Ik wil graag de kleur van de titel balk waar het logo instaat aanpassen en de achtergrond..

Misschien ook de topic balken..


Als je me kan helpen..SUPER

de topic balken zijn iets lastiger. Zoals je ziet verloopt die van kleur, dit zijn ook die cellpic1.gif, cellpic2.gif en cellpic3.gif die je in het Thema bewerk scherm ziet van SubSilver.

De achtergrond kleur zoals die in Subsilver is, is lichtgrijs. Het is de allerbuitenste rand van de pagina. In het bewerk scherm is dat "Achtergrond" : E5E5E5

"Tabel Cel Kleur 2:" in de bewerk scherm, zorgt voor de kleur zoals jij hem ziet rondom dat logo van phpBB in de header.

Olav
 
dank je wel!!!

Dan is tabel 1 cel kleur 1 of 3 zeker de achtergrond van het forum zelf?

Dank je wel alvast en dit forum is sowieso super!!
 
Geplaatst door Faab
dank je wel!!!

Dan is tabel 1 cel kleur 1 of 3 zeker de achtergrond van het forum zelf?

Dank je wel alvast en dit forum is sowieso super!!

Tabel cel kleur 1 is de achtegrond kleur voor een quotebox.

Dat forum werkt niet precies hetzelfde als het forum hier. Een quote zoals hierboven wordt in een aparte box gezet. Tabel cel Kleur1 is de achtergrond kleur voor die quotebox.

Wat jij wel wilt aanpassen zijn:
Tabel rij kleur 1,2 en 3
Dat zijn achtergrond kleuren van het onderwerp van een vraag die onder een bepaalde categorie ligt. (kan je het nog volgen? LOL) ... dus als jij een vraag post dan staat ie onder een categorie.

Olav
 
AAAAAAARRGGGGGGHHHHHHHH,

Met een beetje logisch de zinnen 3 4 5 keer doorlezen kan ik het nog volgen...LOL

Maar goed alvast heel erg bedankt!!

Maar ik begrijp goed dat het niet mogelijk is even snel de layout van het geheel aan te passen!!!

Hier is alles bijvoorbeeld wit, en dat kan je dan niet snel even een andere kleur geven dan moet je echt zelf een template maken?

Greets van de NooB
 
Het is best wel makkelijk te doen.
Als ik jou was, zou ik een nieuwe template maken. Dit is het eenvoudigste.

Ga naar je admin paneel, daarin naar Stijlen Beheer >> Aanmaken

Dan krijg je een leegblad voor je.
Geef hem een herkenbare naam, bijvoorbeeld "SubWit" (zonder quotjes).
Als Template laat je "SubSilver" staan.
Als CCS Stylesheet zet je "SubWit.ccs" (zonder quotjes)

Dan begin je met de fontsectie het eerste. Dat is het makkelijkste als je wilt gaan controleren. Anders zijn je letters niet leesbaar ;)

Font 1,2 en 3 geef je voor het gemak alle 3 dezelfde naam: bijvoorbeel Arial, Verdana, Comic o.i.d.

Font Grootte 1,2 en 3 zet je respectievelijk op 10,11 en 12.

Font Kleur 1,2 en 3 zet je alle 3 voor het gemak op 000000. Dit is zwart, dat kan je op bijna alles lezen.

En dan ga je weer naar boven en zet van alles op FFFFFF (wit):
Achtergrond kleur
Tabel Rij Kleur 1,2 en 3 --> FFFFFF
Tabel Kop kleur 1,2 en 3 --> FFFFFF
Tabel Cel kleur 1,2 en 3 --> FFFFFF

Achtergrond afbeelding laat je leeg
Tabel Rij klasse 1,2 en 3 laat je leeg
Tabel Kop Klasse 1,2 en 3 laat je leeg
Tabel Cel Klasse 1,2 en 3 laat je ook leeg
Span Klasse 1,2 en 3 laat je leeg.

Druk dan op "sla instellingen op".
Ga dan naar Admin Panel / Algemeen beheer / Configuratie. Daar zet je Standaard stijl op SubWit.
Ook in je profiel zet je SubWit aan als standaard stijl.
Bekijk dan het forum.

Nu kan je nu gaan spelen met de kleuren.
Ga nu weer naar je Admin panel / Stijlen beheer / Management.
Daar zie je nu SubWit || Bewerk || Verwijder.
Klik op Bewerk.
Nu gaan we een opvallende kleur pakken, blauw (0000FF)
Plak nu in 1 van de vakjes die je op wit had gezet die code 0000FF in. Klik weer op Instellingen opslaan.
In je Admin Panel kies je nu links boven aan voor "Forum Index"
Nu zal je zien dat er ergens iets in blauw is veranderd. Dan weet je dus gelijk welk vakje precies voor welk deel is.
En zo kan je doorgaan tot het is zoals jij het wilt hebben. Inplaats van blauw kan je natuurlijk ook de kleur pakken zoals jij die wilt gebruiken.

Groetjes,
Olav
 
Kijk en daar heb ik wat aan!!!! :)

Heel erg bedankt... Als hij af is zal ik een link hier zetten!!


Thanx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan