Foutmelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Berichten
209
Als ik doorga met de wizzard dan gaat hij op zoek naar software die hij niet kan vinden.
De wizard belooft vervolgens op het Internet op zoek te gaan naar de benodigde software, maar daar merk ik niets van. Hij zou het toch nu onderhand wel gevonden moeten hebben...
 
verwijzing

Als je verder gaat met de installatie kan je een lokatie opgeven >> verwijs dan naar de map waar je 4in1 drivers inzitten ( dit kan ook in de map temp zitten)
:)
 
Zoals 5 berichten hoger te lezen is: Ik heb de 4in1 drivers als geinstalleerd.
Toch blijft de wizard na een hetstart komen met de mededeling dat hij de 'VIA bus master IDE drivers' mist.
Als ik met de wizard verder ga en hem handmatig verwijs naar de map waarin zich het installatiebestand van de 4in1 drivers zich bevinden dan helpt dat ook niets.

Ik krijg bij een herstart overigens ook een wordpad venster met de volgende mededeling:
[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787
 
ik ga bijna aan wat anders denken, maar vooruit, toch eerst nog maar een vraag:

heb je al geprobeerd om vanuit de executable nogmaals de 4in1 te installeren, of beter gezegd, WAT staat er tijdens het startscherm dan op je monitor:
kun je (ook) kiezen voor verwijderen of kan je alleen maar installeren..................?

In het 1e geval ZIJN ze dus nog niet geinstalleerd, in het 2e geval is er iets anders aan de hand.
 
Ik heb tot tweemaal toe met gebruikmaking van bestand 'VIAHyperion4in1445v.exe' geprobeerd de drivers te installeren.
Als ik opnieuw opstart krijg ik de nog steeds de wizard 'nieuwe harware gevonden'.
Ik heb dan alleen de keus uit:
- Automatisch de benodigde software zoeken
- Handmatig de map met software aanwijzen
- Annuleren

Geen van de drie opties heeft nog tot resultaat geleid...
 
via bus master

heb je al eens verwezen naar je map
windows(winnt) /system of system32 ?
hier worden ook je drivers geinstalleerd.
 
nee, je gaat steeds een stap verder / harder dan ik bedoel. Het is CRUCIAAL om te weten WAT er op je monitor komt te staan als je de 4in1 WILT gaan installeren (dus niet het doen zelf en ook niet het opstarten daarna........., maar het moment van de software(.exe) starten ZELF)

WAT voor mogelijkheden biedt het progje je dan aan?

installeren / deinstalleren ?????????????????
 
Hi Pasja,
Dank je voor je geduld!
Hieronder stap voor stap:
Ik start het progje,
ik accepteer de voorwaarden
Ik krijg de keus uit
-Normal install
-Aueick install
Ik kies voor Normal

Volgende dialoogscherm:
Drie keuzerondjes, al voor de gebruiker aangevinkt:
This prog will install:
- VIA PCI IDE bus driver
- AGP Driver (AGP 3.0 Supported)
- VIA INF Driver 1.70 a
Ik click 'NEXT'

Volgende dialoogscherm met keuze uit
- Install VIZ Bus driver
- Uninstall VIA PCI Bus driver
Install is aangevinkt, ik click 'NEXT'

Volgende dialoogscherm met keus uit
- Install AGP driver
- Uninstall AGP driver
Install is aangevinkt, ik kies 'NEXT'

Het installatieproces begint, waarna ik moet rebooten.

OK?
 
ik ben langzamerhand "gek" van het denken, het KAN bijna niet dat 'ie blijft gillen over "nieuwe hardware.."

ik kan slechts nog 2 dingen verzinnen:

1. heb je je machine op virussen gecontroleerd ?
2. heb je onderstaande tekst op het downloadscherm van Via gelezen?

VIA Hyperion drivers are suitable for any VIA chipset. Users with a hybrid chipsets (with a VIA southbridge and AMD northbridge for example) should obtain drivers from their motherboard manufacturer.

................................
 
Ik heb Norton een volledige virusscan laten uitvoeren met de allerlaatste updates.

De melding zoals in je reactie geformuleerd komt me onbekend voor

Hieronder voor de volledigheid mijn systeeminfo:

Motherboard: Chaintech CT-6VIA3
Chipset: VIA VT82c693A/596B two chip AGPset
CPU Model: Intel Pentium [P6 Family] MMX (GenuineIntel)
Managed Physical RAM 127,4 MB
OS Name Windows XP
OS Version 5.1, Build 2600 (Service Pack 1)
Hard Drive Size 28,49 GB
Serial Ports 3
Parallel Ports 1

Expansion slots
2Mb Boot Vlock Flash ROM
Embedded Ultra DMA-66 PCI IDE controller
Embedded Super I/O Functions
Double Stack Back-Panel i?O Connectors w/PC99 Compliant Colored Code
On-Board Audio Subsystem
Optional System Monitoring Hardware Subsystem
Embedded USb Controller
 
Als ik die lange tekst/cijferregel (foutboodschap) op het www ga zoeken kom ik o.a. DIT tegen:

http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_20293956.html

lees het antwoord van Centery en
link naar Centery :
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
download that progje van 'm en kijk eens waar je op uitkomt.........


en wat ik ook nog vond :http://www.altaser.com/show.php?r=51

daar had dus ook iemand dezelfde foutmelding, maar weer met een heel andere "oorzaak"

Vraag jezelf eens af welke situatie op jou van toepassing zou kunnen zijn................. want ik weet nu wel zo langzamerhand zeker dat de Via4in1 keurig netjes op je systeem staan, DAAR zit 't 'm volgens mij niet in.

btw: is je andere probleem (DVD) trouwens opgelost ?
 
Laatst bewerkt:
Even weg geweest, dus nu pas een reactie op jullie gewaardeerde antwoorden.
Op aanraden van Pasja het progje geinstalleerd dat te vinden is op http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml.
Het heeft me niet verder geholpen.

Op aanraden van C@rlo de minibusdriver geprobeerd te installeren.
Het was een ingepakt bestand. Mapnaam IDE_MPD3014
Er zat een submap in met de naam XP

Bij het installatieproces kreeg ik de waarschuwing dat het programma dat ik wilde installeren niet voldeed aan de eisen die het 'Windows XP-logo' (of zoeits) eraan stelt en dat het systeem onstabiek zou kunnen worden als ik met de installatie door zou gaan.
De installatie heb ik vervolgens afgebroken.
Bij een reboot krijg ik nu een error report met het VIA-logo en de tekst: Query registry content failed. Please contact with manufacturer.
De wizard nieuwe hardware gevonden blijft komen...



IDE Bus Master Driver & RAID patch Installation Guide
To install the driver click on the appropriate link.
Choose the "Save File" option and save it to your folder under Windows where you file your drivers.
Unzip the file. (If you are using Windows ME or Windows 98 with the Plus enhancement pack, they have a built-in compression agent that will allow you to extract zip files by right clicking and highlighting "Extract All". If you are using WinZip or another third party Zip/Compression program, follow the instructions of the program to unzip the file.)
Double click the "SETUP.EXE" icon.
The program will then run and install the driver.
You will be asked to restart. Always restart after installing drivers.
 
Wis de "VIA IDE Tool" uit de map opstarten (start\programma's\opstarten).

Wis de IDE-controller in apparaatbeheer en start opnieuw op. Houd eventueel de XP-CD bij de hand.

Groetjes,
Bennie
 
In de map 'opstarten' (Documents and settings/All users/Menu Start/Programma's/...) staat een bestand 'IDETOOL' en een bestand 'VIADMATOOL'.
'VIAIDETOOL' staat er niet bij.

In Apparaatbeheer vind ik 'IDE ATA/ATAI-controllers'
Als sub:
Primair IDE-kanaal
Secundair IDE-kanaal
VIA Bus Master IDE Controller
Moet ik van deze drie 'de installatie ongedaan maken'?
 
Die IDEtool kan eruit.

Het gaat om de VIA Bus Master IDE Controller. Mogelijk moet dat onder veilige modus gebeuren.

Groetjes,
Bennie
 
Mark,

Ik heb zo langzamerhand echt het idee dat "jouw probleem" in wezen heel simpel op te lossen is maar dat je alleen ff moet weten WAAR je 't moet zoeken. Ik heb uit pure nieuwsgierigheid een half uurtje die FAQ's door zitten lezen (link hierboven) en dan kom je tot de conclusie dat de problemen ook op een HEEL ander terrein kunnen liggen dan misschien "logisch" is. (Denk aan het lekkende platdak waarvan de loodgieter ontdekt dat het lek NIET zat op de plaats waar het water naar binnen kwam, maar 4 meter verder................)

Heel misschien wordt het tijd voor 1 simpel telefoontje naar de helpdesk van Via en ben je in 2 minuten van je probleem af...........................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan