Pc start en kom meteen in de bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

sten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Berichten
3
Ik zit met het volgende probleem:

Twee dagen geleden zat ik achter mijn pc en toen viel deze in 1 keer uit. Ik dacht eerst dat er weer een stroomstoring of iets dergelijks was dus heb de pc toen weer opgestart. Maar helaas ging dit niet meer.

Als ik nu mijn pc weer opstart kom ik meteen in de bios terecht. Hier krijg ik dan de volgende tekst in het rood te zien:

During the last boot-up, your system hung for an improper CPU Speed setting. Your system is now working in safe mode. To optimize the system performance and reliability, make sure the CPU speed conforms to the specifications of your CPU.

Ik heb toen in het bios gekeken maar daar staat gewoon de cpu speed aangegeven zoals die moet zijn.

Iemand misschien een idee wat er aan de hand is? Is mijn cpu kapot, Een virus of iets anders? Ik hoop dat iemand mij kan helpen
 
Heb je al geprobeerd om de bios in de "Default settings" te starten. Je kunt ook de Cmos jumper even loshalen en terugplaatsen. Kun je cie niet vinden verwijder dan de batterij...laat hem er even uit en plaats hem dan terug. opnieuw opstarten en kijken of die het dan gewoon doet.
 
Geplaatst door r.vink
Heb je al geprobeerd om de bios in de "Default settings" te starten. Je kunt ook de Cmos jumper even loshalen en terugplaatsen. Kun je cie niet vinden verwijder dan de batterij...laat hem er even uit en plaats hem dan terug. opnieuw opstarten en kijken of die het dan gewoon doet.

Bovengenoemde dingen heb ik allemaal geprobeerd maar willen helaas niet helpen. Zit nogsteeds met hetzelfde probleem en kom nogsteeds meteen in de bios terecht.
 
Asus board?

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem met een Asus TUSL2-C. Heb zelfs de bios geflashed, maar het maakte niets uit. Heb uiteindelijk het bord van jumperless afgehaald en met de dipswitches de settings vastgezet. Nu werkt alles prima.

Hoorde overigens dat Asus hier vaker problemen mee heeft. Weet alleen niet of jij ook een Asus hebt.
 
Re: Asus board?

Geplaatst door Ytos
Hoi,

Ik had hetzelfde probleem met een Asus TUSL2-C. Heb zelfs de bios geflashed, maar het maakte niets uit. Heb uiteindelijk het bord van jumperless afgehaald en met de dipswitches de settings vastgezet. Nu werkt alles prima.

Hoorde overigens dat Asus hier vaker problemen mee heeft. Weet alleen niet of jij ook een Asus hebt.

Hoi,

Ik ben inderdaad in het bezit van een asus a7a266 moederbord. Zou je mij misschien willen vertellen hoe ik met die jumperless en dipswitches moet werken want daar heb ik nog geen ervaring mee.

alvast bedankt
 
Handleiding

Hoi,

In je handleiding kun je vinden welke jumper je moet omzetten om van jumperless naar jumpermode te gaan. Zodra je dat goed hebt omgezet, kun je met de dipswitches - ook weer volgens het boekje - instellen hoe e.e.a. ingesteld moet worden. Je moet dan wel weten of je een fsb van 100 of 133 moet hebben en hoe dat in verhouding tot de PCI sloten moet staan.
Exacte info kan ik je niet geven. Het ligt namelijk aan welke onderdelen je hebt.

Sorry :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan