Zwaar crashend systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lscheek

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Berichten
8
Hoi,

Wie kan mij helpen, kamp al tijden met dit probleem en weet geen oplossing te vinden.
Ik heb een MSI K7TPro2-A moederbord met een Athlon Thunderbird 1000, verder nog een berg andere hardware maar die lijkt het probleem niet te veroorzaken, ik draai XP professional.
Als ik gewoon werk lijkt alles goed te gaan, maar wanneer ik bijvoorbeeld met windows moviemaker een import van een groot mpeg bestand doe stopt na een tijd mijn PC er mee.
Alle lampjes blijven branden en de fan blijft draaien maar hij doet helemaal niets meer. Hij gaat zelfs niet meer uit en kan niet meer worden gereset.
Wanneer ik de stroom eraf haal en hem weer aan wil zetten lukt dit ook niet.
Alles gaat draaien maar de lampjes blijven branden en het systeem volledig hangen.
Heb al met geheugen modules gewisseld enz.
Wie o wie kan me helpen.
Alvast thx voor de moeite.
 
Hoe krijg je dit systeem dan weer aan de praat ?
 
Door het aan - uit -aan -uit enz te zetten en opeens doet hij het dan weer.
 
PC altijd 5 tot 10 seconden uit laten staan.
 
Dat weet ik werkt alleen niet, ik moet zelfs de schakelaar van de voeding uit zetten of de stekker er uit om het systeem weer te laten draaien.
Soms werkt hij snel weer soms pas na een 1/2 uur of zo.

Tevens blijft hij soms hangen en maakt 1 van de schijven een raar geluid, of vind hij opeens een andere schijf terwijl er niets met de schijven aan de hand is.
Heb al gewisseld met andere en probleem blijft

:(
 
Dan heb je toch een geheugenprobleem, of je wacht niet lang genoeg tot de verwerking klaar is.
 
Ik wacht wel, hij klapt alleen ineens uit en ben ik mijn werk dus kwijt.
Ik dacht eerder aan processor of MOB. Ligt echter niet aan de electra of temp, die heb ik al gechecked.
 
Ligt echter niet aan de electra of temp, die heb ik al gechecked.
Vreemd de symptonen duiden erop dat het een temp. probleem is, zeker als je soms de PC pas na een half uur opnieuw kan starten. (Afkoelingsperiode)
 
Ik waag ook een poging... stopcontact is wel geaard??
Dat heeft hier de nodige problemen veroorzaakt tijd geleden
Groetjes, Tanja
 
is niet geaard, zal ik morgen eens even met een verlengsnoer gaan proberen, denk het niet maar je weet maar nooit, heb nl. een speciaal tegen overspanning beveiligd stopcontact.
 
Ik doelde eigenlijk niet op overspanning, maar de gevoeligheid (reactie) op de pc. Maar het zal zeker geen kwaad kunnen om hem te aarden. Vind ik zelf heel belangrijk bij een pc. (aangezien het verleden:eek: )
Groetjes,Tanja
 
Geplaatst door Blue Thunder

Vreemd de symptonen duiden erop dat het een temp. probleem is, zeker als je soms de PC pas na een half uur opnieuw kan starten. (Afkoelingsperiode)
De temp komt op dit moment niet boven de 52 als hij op volle toeren draait, zou toch geen probleem moeten zijn?
 
En hij doet dit enkel bij moviemaker? Of zijn d'r ook andere situatie's dat dit voorkomt?
 
---

klinkt mij zeer bekend in de oren.
ik heb precies het zelfde gehad.
je hoort het systeem van geluid veranderen,het beeld van de monitor valt zwart en het systeem bevriest.
lampjes van de kast blijven aan,de fans hoor je ook gewoon.
reset knop werkt niet.
ik moest de aan en uit knop ingedrukt blijven houden.
ik heb een kt7pro2-A
wat bleek nou,een aantal moederborden van series[msi] heeft een foutieve chipset.
ik heb msi gebeld,moest hem opsturen en de moederbord werd vervangen.
dit is het nmr---040.2676600
effe naar de technische dienst vragen[in de ochtend bellen.
als hij nog geen 3 jaar oud is heb je nog garantie.
 
Beste Remco1,

Thx voor de tip, moederboard opgestuurd en een nieuwe gekregen, werkt fantastisch.
Wel een aantal weken zonder PC gezeten maar ja, dat maakt niet uit, heeft me tenminste geen knaken gekost.

Gr,

Léon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan