Harde schijf crash.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.877
Hey,

Ik was van't weekend ff weg en had de pc mee. Zonet thuis de pc weer ff aangesloten en ineens begint die tyfus harde schijf te tikken en ***** geluiden te maken.

Ik had uiteraard belangrijke stuff erop staan als m'n stage verslag, database van het forum enz enz.

Die harde schijf boeit me niet, ik krijg morgen een nieuwe van Norrod, maar de data wil ik persé terug.

Iemand een idee om dat voor elkaar te krijgen? Het bios detecteerd hem *** niet meer.. :(

Is zeker onmogelijk?

Het is een western digital schijf..hij klikte wel vaker als ik de pc vervoerd had maar ging verder wel weer over.. dit keer dus niet.. :(
 
Misschien een pc-bedrijfje lief aankijken? Als de koppen vastgelopen zijn, moet de schijf open. Hij hoeft maar even weer wel te draaien om de data eraf te halen.
 
Er zijn speciale bedrijven die de koppen en pennen in de hdd proberen te vervangen en zo aan het werk gaan om zoveel mogelijk data terug te krijgen. Maar meestal lukt dat erg moeilijk en dit is ook nog eens erg duur.

Wat je wel kunt proberen is de hdd in een plastic zakje te doen (absoluut waterdicht) en deze een paar uur in de vriezer te leggen, daarna sluit je hem weer aan en probeer je het weer.
 
Na een paar rammen op die schijf werkt hij weer. Ben ff de belangrijkste data aan het backuppen op een pc in het netwerk.. tenminste betrouwbaar spul.

Hoop dat ze morgen bij Norrod meewerken anders breekt de pleuris uit ben ik bang..
 
Zeker wel. Dit is mijn 2de 40 gig schijf al die binnen 3/4 maand kapot is...

Zulke dingen moeten toch gewoon tegen vervoeren kunnen lijkt mij?
 
Je vervoerd toch gewoon rechtop je kast? Platleggen kan ook wel, maar is toch iets minder gezond.

Ik zit ook met een WD uit een slecht bekend staande reeks (lct08/10), voelt toch als een tijdbom :(
 
Nog een 17 gb, het gaat om een chip van philips op de printplaat die nogal makkelijk doorbrand. De schijf hangt dan ook geheel vrij in m'n kast.
 
Welke krijg je van NoRRoD terug?

Is besmettelijk ofzo? Een paar dagen geleden verlies ik al m'n data en koop ik een nieuwe schijf, en nu heb jij net hetzelfde.
 
ik heb dit probleem ook ik heb een
WD en mijn 4e harde schijf is alweer naar de *****

ik heb een WD
40gig
72000 toeren



zou het niet aan de kabel liggen ik weet het niet meer gewoon na een spelletje spelen crasht dat ding gewoon en kapot is die
 
Heb je ooit al een andere kabel geprobeerd?
 
HDD's die crashen of rare geluiden gaan maken komen steeds meer voor he. Ik was voor een aantal maanden al heel blij dat ik een nieuwe HDD had, is nu inmiddels ook gecrashed en opgestuurd naar de fabrikant.
Zit nu opgescheept met een oude 4 gb hdd van Seagate.

Hoe zou het eigenlijk dat die HDD's van tegenwoordig veel "slechter" zijn dan die van vroeger?

patrick 1975: Bij HDD's die achter elkaar kapot gaan, kan het zijn dat de voeding daarvan de oorzaak is. Moederbord zou het ook kunnen zijn, maar dit komt veel minder voor.
 
maar kan het niet aan mijn 40 pins kabel liggen ik gebruik een oudertje van mijn oude harde schijf die is niet geisoleert:8-0:
 
Hoe zou het eigenlijk dat die HDD's van tegenwoordig veel "slechter" zijn dan die van vroeger?
Dat is bij veel dingen zo; wegwerpmaatschappij.
Ik hoorde laatst in een winkel, vroeger gingen CD spelers rustig 6 - 7 jaar mee. Nu gemiddeld nog maar 3 jaar.
 
Welke krijg je van NoRRoD terug?

Is besmettelijk ofzo? Een paar dagen geleden verlies ik al m'n data en koop ik een nieuwe schijf, en nu heb jij net hetzelfde.

Bij NoRRoD is het zo, je krijgt wat ze toevallig in voorraad hebben. Het kan dus een IBM (***** merk) een Maxtor, een WD of een Seagate zijn.

Ik denk dat ik qua betrouwbaarheid een Seagate schijf wil. Heb namelijk al 1,5 jaar een 20 gig Seagate schijf en nooit problemen.

ik heb dit probleem ook ik heb een
WD en mijn 4e harde schijf is alweer naar de *****

ik heb een WD
40gig
72000 toeren



zou het niet aan de kabel liggen ik weet het niet meer gewoon na een spelletje spelen crasht dat ding gewoon en kapot is die

Dat is dus exact dezelfde schijf als de mijne..

Ik heb de hdd in een andere pc gehad en daar nog wat zooi kunnen backuppen, maar nu doet hij helemaal niks meer.. geen geluid.. hij pakt hem niet meer.. :(

Norrod is btw vandaag dicht omdat ze zonodig moeten inventariseren.. huur daar *** een stagiar voor in.. ik doe het ook @ stage namelijk.. :mad:
 
Geplaatst door XP_PC
Dat is bij veel dingen zo; wegwerpmaatschappij.
Ik hoorde laatst in een winkel, vroeger gingen CD spelers rustig 6 - 7 jaar mee. Nu gemiddeld nog maar 3 jaar.

Meer een geval van te snelle apparatuur, die of te snel slijt, of te warm wordt, of de onderdelen slijten te snel?

Verder zijn er meer pc gebruikers dan ooit en dus statisch ook meer schade gevallen. Punt is, het lijkt meer, maar hoeft procentueel niet meer te zijn.
 
Seagate is, op vlak van betrouwbaarheid, nochtans een van de slechtste merken...

In de range 20-60 GB zijn de Maxtor's aanraders, daarboven ongetwijfeld de WD's (en dan vooral de WD's met 8 MB cache ;)).

En welke hebben ze op voorraad bij NoRRoD? Als het een slecht merk HDD is zend je je HDD gewoon rechtstreeks op naar de fabrikant en je krijgt van hen een nieuwe, no point.

En over de nieuwe HDD's: caveman heeft gelijk, en daarbij komt nog eens dat de huidige HDD's veel fijner zijn (denk maar eens, 200 GB op 4 platters is 50 GB per platter), en daardoor zijn de koppen ook erg dun. En dan lopen ze nog eens op 7200 rpm..
 
Geplaatst door BrEeZeR
Na een paar rammen op die schijf werkt hij weer.
Hoop dat ze morgen bij Norrod meewerken anders breekt de pleuris uit ben ik bang..
Goed voornemen?:thumb:
 
Geplaatst door DarkZen

Hoe zou het eigenlijk dat die HDD's van tegenwoordig veel "slechter" zijn dan die van vroeger?
Dezelfde reden dat ze nog maar 1jaar garantie geven ipv 3jaar? Behalve 1 fabrikant, natuurlijk, en dat is ook dikke :thumb:
'k Geloof zelf daarom ook in liquid ipv ball bearing!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan