*zucht. Virus van mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
123456789eVYllSTSTimes New RomanSymbol Arial ArialTimes New RomanHe 5V ers Even over het kerstdiner Het al plaats vinden op woensdag 19 december om 19 uur in de Jungle op Scheveningen Het adres is Strandweg 29a31 Dit is op de boulevard van Scheveningen Dit is bereikbaar met bus 14 of 22 en tra
.
.
See the attachement
------------

Dit bericht schijnt mijn Hotmail naar jan en alleman door te sturen. Ik krijg telkens mailtjes binnen dat ik moet cleanen bla bla bla. Ik krijg zelf mailtjes van mezelf, zodoende dat ik erachter ben gekomen dat ik ze stuur.
Of teminste, dat het lijkt dat ik ze stuur. Want ik ben virusvrij.
 
Waarom ben je zo zeker dat je virusvrij bent? Ik vind dit toch een typisch geval van een virus.

groetjes, Tanja
 
:confused:

NAV
Housecall
Symantec
Symantec tooltjes. Allemaal vinden ze niets, mijn aplicaties werken prima. En ik verstuur alleen Hotmail via het web en niet via Outlook oid.
 
Jij kunt inderdaad virusvrij zijn, maar iemand anders met jouw mailadres in zijn/haar adressenbestand is zeer waarschijnlijk besmet. De virussen van tegenwoordig gebruiken adressen uit een adressenbestand tegenwoordig ook als afzender.
 
Ik neem aan dat Housecall en Norton inmiddels het virus wel kent. Paar dagen geleden nog niet. Ik vind de verklaring van Bokkie77 heel logisch. Iemand in je adressenbestand zal het virus wel hebben
Groetjes, Tanja
 
Ik ken dat, heb ik al vaak gezegt hier op helpmij.
Alleen ik wordt er ondertussen toch wel erg moe van:( .
 
En wat is nu eigenlijk je vraag??? Je weet dat iemand in je adressenbestand besmet is..........
Groetjes, Tanja
 
Geplaatst door XP_PC
Ik ken dat, heb ik al vaak gezegt hier op helpmij.
Alleen ik wordt er ondertussen toch wel erg moe van:( .

Je bent niet de enige.
 
Ja, en ik weet ook dat er in principe geen oplossing voor is...

Ik hoopte dat iemand toch een idee-tje had.
 
Het is de eerste keer dat ik Nederlandse tekst erbij zie, dus het lijkt me niet het Yaha virus van de afgelopen dagen. Hij stuurt een stukje document van iemand door. Dat verschijnsel is maanden geleden ook geweest. Was dat niet een klez virus?
Groetjes, Tanja

Je zou in ieder geval kunnen proberen om mensen in je adresbestand erop te attenderen dat ze ff moeten scannen op virussen.

Groetjes, Tanja
 
Dat was het bugbear virus. Die koppelt de hele rambam aan elkaar.
 
Geplaatst door Bokkie77
Jij kunt inderdaad virusvrij zijn, maar iemand anders met jouw mailadres in zijn/haar adressenbestand is zeer waarschijnlijk besmet. De virussen van tegenwoordig gebruiken adressen uit een adressenbestand tegenwoordig ook als afzender.

de enige juiste oplossing
 
Kun je geen standaardmail naar je hele adresbestand sturen met een anti-bugbear link? Kom je in ieder geval een stap in de goede richting
Groetjes, Tanja
 
XP

om te voorkomen dat de post wel in outlook(met een goeie virus scan hoeft dit natuurlijk niet) komt is deze tijdelijk ff uit te zetten en in je web mail gaan kijken voor je de post binnen haalt.
 
Ik maak gewoon geen adressenbestand meer aan, zeker niet in Outlook. Ik bewaar mailtjes van bekenden of mensen die ik iets terug wil sturen. Tevens heb ik een tekst bestand met mailadressen als ik bijvoorbeeld van iemand een mailadres krijg.

Helaas is ook dit geen totale oplossing, omdat ik ook nog MSN gebruik . . . . daar zit ook een adressenlijst in, maar deze kan ik niet verwijderen want dan heb ik geen "contactpersonen" meer. Moeten ze ook nog eens iets op verzinnen.
 
Geplaatst door P@sbeer
XP

om te voorkomen dat de post wel in outlook(met een goeie virus scan hoeft dit natuurlijk niet) komt is deze tijdelijk ff uit te zetten en in je web mail gaan kijken voor je de post binnen haalt.

En ik verstuur alleen Hotmail via het web en niet via Outlook oid.
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan