Geen email verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, ik heb een probleem met email verzenden op de host computer, ik kan wel ontvangen.... ik heb internet gedeeld staan... maar ik kan op de client alleen maar ontvangen wie weet hoe dat zit????

Alvast bedankt voor eventuele reacties...
 
Welke provider? SMTP (uitgaande) mail server adres goed staan? Wat voor een foutmelding krijg je?
 
Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC19

alle gegevens zijn goed ingevuld maar ik krijg bovenstaande foutmelding.
 
Is een time-out fout die hij geeft, kan dus geen verbinding krijgen met de server, misschien een storing bij de provider? Welke is het?
 
Ja hij geeft inderdaad een timeout.....
maar kan niet aan de provider liggen want op de host pc verzend de email wel.
 
zet is een telnet verbinding op naar de smtp

in win95/98 en me via start---> uitvoeren---> telnet mail.provider.nl 25

in win2k en xp via start---> uitvoeren---> telnet---> enter. dan vul je daarin open mail.provider.nl 25

die 25 staat uiteraard voor de port waarop de smtp draait. Kijk even of je hem dan kan bereiken. Krijg je dan ook een time-out dan heb je gewoon een probleem dat port 25 dicht zit.
 
Hoi!

Het kan zijn als je via een andere PC dan de host mail wil binnen halen of verzenden dat je andere namen moet gebruiken voor de hosts.

BIJVOORBEELD bij @Home is de standaard naam voor POP en SMTP "mail". Maar wil ik via een andere PC mijn mail checken dan is de naam niet "mail" meer maar "netmail.home.nl". Dan werkt het wel.

Het kan ook zo zijn als je mail wilt versturen van bijvoorbeeld Wanadoo, maar je zit op de kabel van @Home of Chello dat je dan de SMTP van je kabel provider moet gebruiken. Oftwel, binnen halen via de POP3 van je EMail, maar verzenden via de SMTP van je fysieke verbinding.

Err...ja :thumb:
 
Geplaatst door JoHnSteN
zet is een telnet verbinding op naar de smtp

in win95/98 en me via start---> uitvoeren---> telnet mail.provider.nl 25

in win2k en xp via start---> uitvoeren---> telnet---> enter. dan vul je daarin open mail.provider.nl 25

die 25 staat uiteraard voor de port waarop de smtp draait. Kijk even of je hem dan kan bereiken. Krijg je dan ook een time-out dan heb je gewoon een probleem dat port 25 dicht zit.

De poort zit dus dicht er kan geen verbinding worden gemaakt.
 
Geplaatst door MrLee
Hoi!

Het kan zijn als je via een andere PC dan de host mail wil binnen halen of verzenden dat je andere namen moet gebruiken voor de hosts.

BIJVOORBEELD bij @Home is de standaard naam voor POP en SMTP "mail". Maar wil ik via een andere PC mijn mail checken dan is de naam niet "mail" meer maar "netmail.home.nl". Dan werkt het wel.

Het kan ook zo zijn als je mail wilt versturen van bijvoorbeeld Wanadoo, maar je zit op de kabel van @Home of Chello dat je dan de SMTP van je kabel provider moet gebruiken. Oftwel, binnen halen via de POP3 van je EMail, maar verzenden via de SMTP van je fysieke verbinding.

Err...ja :thumb:

Ik heb ADSL met Planet als provider enig idee waar ik dan wat in moet vullen???
 
Wil ik wel doen Caspar maar waar moet ik naar kijken???
Je mag van Planet ineternet delen maar ze ondersteunen het niet.....
 
Je hoeft niks anders in te vullen volgens mij, gewoon de normale SMTP server die je anders ook gebruikt, het moet iets anders zijn wat mis gaat.

Maar ja............ wat gaat er fout.

Heb je een firewall op de host PC?
 
Nee geen firewall op de host pc...
Ik kan ontvangen dus zou ik ook moeten kunnen verzenden of moet dat misschien via een netwerk ik heb namelijk alleen mijn internet gedeeld staan.
 
Nee hoor, alleen internet delen is voldoende, ik zou het verder effe niet weten, sorry.
 
Dit is de foutmelding die ik nu krijg....

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Onderwerp 'test', Account: 'Sandra ', Server: 'mail.planet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10054, Foutnummer: 0x800CCC0F

En deze foutmelding staat niet op het lijstje bij planet, dus weet ik nog wat er fout gaat..
 
En nu krijg ik deze foutmelding:

Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server. Onderwerp 'test', Account: 'Sandra', Server: 'mail.planet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC19

wat volgens Planet inhoud dat ik een corrupt email account heb, en als ik dan op de link van de foutmelding klik dan krijg ik de pagina geen eens te zien:

ERROR - 404
PAGINA IS NIET BESCHIKBAAR
Helaas is de door u opgevraagde pagina niet, of niet meer, beschikbaar. Het is ook mogelijk dat de server instructies heeft deze pagina niet aan u te tonen (op basis van uw Internet-adres bijvoorbeeld).

:confused: :confused: :confused: wat moet ik hier nou weer mee????
 
:confused: mail.planet.nl ZOU goed moeten zijn ... maarre, ik zie ook dit op de site van Planet staan.

Misschien kun je in je mailaccount setting in Outlook Express de security goed zetten (als dat al niet gedaan is) Zie plaatje... (3DES ?!?!!?)
 

Bijlagen

  • 2256_06[1].gif
    2256_06[1].gif
    15,7 KB · Weergaven: 124
Dat staat er al bij mij dat is het algoritme klopt dat????
 
oplossing is poort?

Bij mij was de oplossing van dit probleem de poort. Deze stond op 110. Ik heb deze veranderd in 25. DIt is de standaardpoort.

SUcces

tom thobe
 
Het lag in dit geval aan Planet die had een storing....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan