Genealogie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddgraaf

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2003
Berichten
18
Hoi ik ben hannes de graaf uit Rotterdam ebn begrijp absoluut niets van pc,s. Mijn Hobbie is Genealogie en dat heb ik nu op een geregistreerde versie van Brother,s Keeper gezet,deze genalogie zou ik graag op een homepage willen zetten.Dus mijn vraag is wie kan mij daar een beetje mee helpen of weet de titel van een goed boek waar ik de nodige info uit kan halen om dit te realiseren.
gaarne antwoord via mijn E-mailadres.
Bij voorbaat dank.

ddgraaf@xs4all.nl
 
Geplaatst door fred2003
wat is genealogie?

Genealogie (volgens het woordenboek) :

1. de ononderbroken getraceerde afstamming van een voorvader
2. de studie van voorouders
3. de lijn van ontwikkeling van een organisme vanuit vroegere toestanden

Het woord genealogie mag zeker niet verward worden met enkele gelijkluidende woorden.
Genealogie is NIET:

geologie : de wetenschap die de aardkorst bestudeert

gynaecologie : de wetenschap van de fysiologische functies en ziektes van de vrouw

genialiteit : uitzonderlijke begaafdheid



(http://www.google.nl/search?q=wat+is+genealogie&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=)
 
genealogie:
1 leer van de ontwikkeling en verwantschap van geslachten => geslachtkunde
2 geslachtslijst, stamboom
 
Antwoorden naar email sturen doe ik niet aan, als ik het hier plaats hebben andere mensen er ook nog wat aan.

Zo te zien kan dat programma resultaten in een .rtf bestand opslaan. En ik zie ook .jpg plaatjes staan.

Het is niet zo gek moeilijk daar een homepage van te maken (Microsoft Word kan bijvoorbeeld een .rtf bestand omzetten naar .html en je kan ook jpg bestanden invoegen)

En een boek, nou om zo maar iets goedkoops te noemen "Snelgids Eigen Homepage" http://www.databecker.nl/01c51f92940032801/019e29922a0477715.html
Dat kost je een tientje (ik heb het zelf nooit gelezen maar het ziet er aardig uit)
 
Kijk ook op genealogie.hccnet.nl of genealogie.pagina.nl
daar staan verschillende adviezen.
Ik gebruik zelf dreamweaver voor de homepage en mijn stamboomprogramma legacy voor de gegevens.
www.veessen.tk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan