graphics aperture size

Status
Niet open voor verdere reacties.

armagedon

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
279
hallo ik zat van de week eens in de bios te snuffelen en zag daar per toeval graphics aperture size 32 mb staan.
maar mijn video kaart is een geforce 4 met 64 mb geheugen moet die 32 mb dan verandert worden in 64 mb of heeft het een hele andere betekenis die graphict aperture size.
 
Ik dacht dat de AGP aperture size niet hoger mocht zijn dan de helft van het systeemgeheugen.

Dus als je 256 ddr ram hebt niet hoger zetten dan 128 ;).

Wat heb je er aan euhm... ik heb wel eens een topic gelezen volgens mij waarbij de pc van iemand tijdens het gamen vastliep en dat de oorzaak een te lage aperture size instelling was.
 
AP size

Hier gaan veel tegenstrijdige verhalen over maar het komt erop neer dat je hiermee aangeeft hoeveel intern geheugen gebruikt mag worden indien de videokaart tekort komt.

Maar idd. ik dacht ook dat DarkZen gelijk heeft al zeggen sommige weer dat het 2 keer het interne geheugen moet zijn.

Grtz....
 
2 keer het interne kan niet. Want hoe kan een kaart (wanneer het nodig is) 256 MB van je interne geheugen gebruiken wanneer je maar 128MB hebt :eek: . 64MB is standaard bij mij dus heb ik em daar maar op laten staan. Te veel is niet goed maar te weining ook weer niet. 64MB lijkt mij zelf een goeie keus.
 
Ik zet 'm steeds op het maximale, maakt eigenlijk weinig uit, gebeurt zelden of niet dat het geheugen van de kaart zelf onvoldoende is.
 
AP Size

2 keer het interne kan niet

Dat weet ik, je hebt er niets aan, maar ik heb het mensen horen zeggen.

Ik wilde ermee aangeven dat er de wildste verhalen de ronde doen.

Ps.: Theoretisch kun je de AP size in het bios wel degelijk op 2 X het interne geheugen zetten, indien iemand slechts 128 MB intern geheugen heeft dan nog laat het bios een AP size van bv 256 MB toe

Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan