ADSL en dan toch niet het net op komen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Berichten
442
Ik heb een adsl abonnement via KPN, provider Planet. Werk via Router. Er zijn momenten dat ik wel het netwerkje (pc en laptop) op kan, maar niet het internet.
Als ik dan naar de status van de Router kijk, dan kan hij ook geen verbinding maken.
Waar kan dat aan liggen? Soms lukt het een half uur later weer, maar soms ook pas de volgende dag. En vooral als ik spoedbetalingen moet doen....is het stressen. Is er manier om het misschien te omzeilen??

Jacqueline
 
Een adsl verbinding valt weleens weg, door een hikje op de lijn.
Indien dit naar jouw mening te vaak voorkomt stuur dan een mailtje naar planet.
een verbinding die echt 24 uur werkt heb ik ook nog niet meegemaakt.
maar het is altijd nog beter dan het telefoonmodem, vind ik persoonlijk.


suc6
 
ADSL is verder voortreffelijk, maar die "hikjes" komen dan toevallig net op een moment dat ik dat absoluut niet gebruiken kan.
Misschien moet ik voor die noodgevallen maar mijn "ouderwetse" isdn-kaart in gebruik nemen, zodat ik dan in ieder geval via externe toegang misschien bankieren kan?
 
Heb je een mogelijkheid om ergens te resetten?
Tegenwoordig valt het wel mee eigenlijk maar voorheen moest ik bijna dagelijk 2 a 3 keer de stekker van mijn usb-modem er uithalen en er weer in doen om verbinding te krijgen. (ik bedoel het stekkertje achterop de pc)
 
Geplaatst door Elisa
Heb je een mogelijkheid om ergens te resetten?
Tegenwoordig valt het wel mee eigenlijk maar voorheen moest ik bijna dagelijk 2 a 3 keer de stekker van mijn usb-modem er uithalen en er weer in doen om verbinding te krijgen. (ik bedoel het stekkertje achterop de pc)

Ik reset dan door zowel de router als het adslmodem er 20 seconden eruit te halen, maar helaas, dat mag niet baten. :(
 
Ik heb mijn modem er ook nog inzitten, zodat ik in noodgevallen nog "gewoon"in kan bellen

maar ik reset altijd eerst mijn router, in de meeste gevallen krijg ik dan wel weer verbinding.;)
 
Dat red ik niet in 20 seconden. Eerst hoor je hoop gepruttel in je processor en daarna moet je weer opnieuw aansluiten. Nog even wachten tot alle lampjes weer branden............Meer dan 20 sec.
Er was nog iemand hier in Helpmij met zo'n slechte verbinding. Bleek in de aansluiting te zitten. Je zou even kunnen kijken met zoeken.
 
Geplaatst door oossie
maar ik reset altijd eerst mijn router, in de meeste gevallen krijg ik dan wel weer verbinding.;)

Helaas werkt dat resetten bij mij niet. Ik zal op mijn pc wel weer de isdn kaart in gebruik nemen (hoe moest dat ook al weer;) , moet dan ook weer op zoek naar de isdn kabel en aansluiting) en kijken of we alles weer aan de praat krijgen.
 
Geplaatst door javries


Helaas werkt dat resetten bij mij niet. Ik zal op mijn pc wel weer de isdn kaart in gebruik nemen (hoe moest dat ook al weer;) , moet dan ook weer op zoek naar de isdn kabel en aansluiting) en kijken of we alles weer aan de praat krijgen.

Begin de dag met een dansje
Begin de dag met een lach
Want wie vrolijk kijkt in de morgen
Die lacht de hele dag , ook met adsl:)
 
Geplaatst door Elisa
Dat red ik niet in 20 seconden. Eerst hoor je hoop gepruttel in je processor en daarna moet je weer opnieuw aansluiten. Nog even wachten tot alle lampjes weer branden............Meer dan 20 sec.
Er was nog iemand hier in Helpmij met zo'n slechte verbinding. Bleek in de aansluiting te zitten. Je zou even kunnen kijken met zoeken.

Met 20 seconden bedoel ik de stroomonderbreking, niet het herstarten daarna. Maar iemand had verteld, dat ik dan 20 seconden de stroom van mijn adsl modem en de router moest halen. Vandaar.
Ik had voordat ik deze vraag ging stellen al gezocht of iemand hetzelfde probleem had, maar niet gevonden. Niet goed genoeg gezocht dus. Zal nog eens kijken.
 
Geplaatst door oossie


Begin de dag met een dansje
Begin de dag met een lach
Want wie vrolijk kijkt in de morgen
Die lacht de hele dag , ook met adsl:)

GEWELDIG!!!!

:love:
 
Had ik vroeger ook soms (toen ik nog ADSL had.. ;)).

Ofwel was het effectief een paar uur weg (volgens de Skynet medewerkers te wijten aan storingen), ofwel was de verbinding gewoon bevroren, resetten van de modem hielp niet, enkel het herstarten van m'n PC.

Ik zou zeggen: telefoneer eens met Planet.
 
probeer dit eens:
als je verbinding kan maken,
start dan een DOS-venster op (voor XP of 2000: start--> uitvoeren --> cmd)
en tik in:
ping 10.0.0.138
dan hoor je dit te zien te krijgen
Antwoord van....
Antwoord van....
Antwoord van....
Antwoord van....
als je niet 4× "antwoord van..." krijgt, dan krijgt hij niet goed verbinding...
probeer ook eens verbinding met de router te zoeken door weer in dat zelfde venster in te tikken
ping 192.168.1.2
denk erom, dit is een voorbeeld van een router...het kan zijn dat jouw router een ander adres gebruikt (staat wel in de handleiding)
ook nu hoor je dan weer
Antwoord van....
Antwoord van....
Antwoord van....
Antwoord van....
te krijgen...
als één van deze twee niet lukt, dan licht het aan de verbinding tussen pc en modem of pc en router of modem en router...
krijg je ALS JE WEL VERBINDING KAN MAKEN 4×antwoord van... dan raad ik aan echt ff met de provider te bellen, want dan klopt er daar iets niet.
suc6 ermee:thumb:

JPeetje
 
1 javries, heb je het nog op kunnen lossen ?

2 steve, wat heb je nu voor verbinding dan, en bevalt dat beter?
 
Ik heb op dit moment Telenet kabel (België..). Bevalt uitstekend met een gemiddelde snelheid van 600 kB/s.
 
Hier in Amersfoort, kunnen we dat vast niet krijgen:eek:

maar die snelheid zou ik ook wel willen:D
 
Geplaatst door oossie
een verbinding die echt 24 uur werkt heb ik ook nog niet meegemaakt.

Dan wordt het misschien eens tijd dat je naar een andere (goeie) aanbieder uitkijkt! :D
 
Was dat maar waar, dat ik kon veranderen op een eenvoudige manier, ik ben net verhuisd en heb op mijn nieuwe adres alleen maar ellende met de verbinding.

heb nu een brief geschreven naar directie provider en kopie naar kpn gestuurd:evil:

ben nu in afwachting van antwoord:D

inmiddels hebben ze van de dienst verbindingen 1 slechte las opgespoord en verholpen:cool: , maar ik heb het vermoeden dat er nog nmeer slechte plekken in de lijn zitten, aangezien die ene las al voor een hele verbetering heeft gezorgd:D

en helaas, kabel is hier niet beschikbaar:(
 
Dan stap je toch over (als je al meer dan 1 jaar een abbo hebt) naar bijv. demon (als het beschikbaar is) gratis modem en aansluitkosten bij een 1024/512 (€55p/m) abbo of hoger!:)
 
Geplaatst door javries
Ik heb een adsl abonnement via KPN, provider Planet. Werk via Router. Er zijn momenten dat ik wel het netwerkje (pc en laptop) op kan, maar niet het internet.
Als ik dan naar de status van de Router kijk, dan kan hij ook geen verbinding maken.
Waar kan dat aan liggen? Soms lukt het een half uur later weer, maar soms ook pas de volgende dag. En vooral als ik spoedbetalingen moet doen....is het stressen. Is er manier om het misschien te omzeilen??

Jacqueline

Wat voor router heb je. Wat voor status geeft ie aan.

ps. @oossie wat heb je precies voor problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan