Gastenboek op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Berichten
789
hey,

ik zou graag gebruik willen maken van smilies in mijn gastenboek, net zoals dat hier werkt
hoe moet dat?

en nog een vraagje, als iemand zit te kribbelen in uw gastenboek, kan je die persoon zijn ip nr zien in het bronbestand! kan je dan misschien te weten komen wie dat is geweest? waarschijnlijk staat die persoon in mijn msn lijst.

greets
 
Je kan inderdaad smileys gebruiken, neem hier eens een kijkje:

www.phpfreakz.nl onder scripts staan daar een aantal voorbeelden.. en nog goed uitgelegd ook, op dit moment is hun website helaas down..

En wat betreft die ip's, bij de meeste gastenboeken worden de ip's inderdaad gelogd, aangezien je niet aangeeft WELK gastenboek of dat je er zelf een hebt gemaakt. kan ik hier niet uit halen of je ip's kan loggen

je kan zien welke ip's met jouw computer verbonden zijn door naar start -> uitvoeren -> uitvoeren : netstat
 
Maar, als ik dat zo lees wil je d.m.v. een IP achterhalen wie dat dan wel niet is in je MSN lijst. Dit lijkt mij zeer lastig, en wel om de volgende redenen:

* Met alleen een IP kom je er niet. MSN geeft (uiteraard) niet zomaar IP's weg en zonder een naam bij een IP kun je weinig beginnen. Er zijn wel programmaatjes voor om op (illegale) wijze IP's te verkrijgen van mensen uit je lijst maar dat soort berichten zijn niet toegestaan hier op Helpmij (valt onder de huisregels)
* Bovendien zit toch nog ongeveer de helft van internettend nederland op een normale telefoonlijn (sloooooom :p) en het is algemeen bekend dat bij iedere keer als je inbelt je een willekeurig gekozen IP adres krijgt toegewezen van je provider en tsjah laat nou net diegene die je gastenboek verprutst heeft gewoon een analoge modem hebben dan kom je bij heel iemand anders terecht die er helemaal niets mee te maken heeft...

Dus ik zou het op een andere manier proberen op te lossen. IP's zijn niet altijd alles: je kunt denk ik beter op host zoeken (in de vorm van dail5.hub6.provider.nl) en dan proberen te achterhalen of verdachte ook internet heeft van "provider" en zich in de buurt van "hub6" bevind (meestal noemen ze deze naar de plaatsnaam waar deze staat bijv. assen1 of maastr4).
 
ja je hebt gelijk, maar ik woon in België, en de personen die ik ken hebben allemaal adsl of kabel

en ik heb een simpele oplossing gevonden, telkens als er iemand iets kribbelde, heb ik opgezocht van welke provider het was, en een mail gestuurd, sindsdien heeft er niemand meer iets zitten kribbelen
 
Het kan tevens ook nog zo zijn dat mensen achter een anonieme proxy zitten en dat je bij het tracerouten ergens in Japan uitkomt of iets dergelijks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan