Gegevens van ene laptop naar andere, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimcp

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Berichten
9
:8-0:

Ik heb een laptop Compaq Armada E500. Het besturingssyteem is Windows2000.

Ik wil een nieuwe (of gebruikte) laptop kopen maar al mijn gegevens en programma's > 12Gb staan op de oude laptop.

Is er een manier om de schijf van de oude laptop nog te gebruiken? Hoe moet ik m'n gegevens overzetten?

In de Windows2000 laptop zit een netwerkkaart. Is het b.v. mogelijk om twee laptops zonder al te veel investeringen aan elkaar te koppelen.

Een link naar een plek waar zoiets beschreven staat zou me al een heel eind op weg helpen.

Ik kan niet ergens inloggen op een netwerk. Twee laptops. Wel allebei netwerkkaart.

Bij voorbaat zeer bedankt. JimC
 
Als je in allebei de pc's een netwerk -kaartje hebt zitten, kun je gewoon bestanden overzetten.

Bij start / programma/ buroaccessoires en dan communicatie,staat ............direkte kabelverbinding, daarmee zou je het ook kunnen doen.

http://home.hccnet.nl/r.groote/homepage/homepage.htm

en dan op de link netwerk klikken.

suc6
 
Laatst bewerkt:
In plats van de directe ksbelverbinding kan je ook een crosscable tussen de netwerkkaarten zetten en bestanden delen aanzetten via de wizard netwerk. Je hebt dan een simpele vorm van netwerk. Crosscable kan je zo kopen, over netwerkerkjes kan je heel veel vinden op helpmij via de zoekfunctie.
 
Hoe eenvoudig van IP adres wisselen?

(Hartelijk bedankt voor de hulp van twee weken geleden. De verwijzingen naar webpagina's over "thuisnetwerken" in deze thread zijn fantastisch. Eindelijk eens iemand die een ingewikkelde materie makkelijk maakt zonder guru te willen spelen. ThanX.)

Ik heb dus nu thuis een desktop en een laptop. Desktop en laptop hebben een ethernetkaart erin. Ik heb ze verbonden door een crosskabel. De desktop heeft nummer 192.168.0.1 en de laptop 192.168.0.2. Van mappen heb ik 'shares' gemaakt. Perfect! Het werkt. Dankzij de uitleg op o.a. http://www.grupstra.nl/ en http://home.hccnet.nl/r.groote/homepage/homepage.htm. Aanraders!

Mijn nieuwe probleem: de laptop neem ik vaak mee naar het werk. Dat was o zo makkelijk. Netwerkkabel erin en alles werkt. Nou toen ik 's maandag op kantoor kwam werkte er niets meer. Alles moest weer ingevuld worden en nu aanzienlijk meer. O.a. nummer voor gateway, en proxy server voor internet.

Aan de helpdesk op het werk gevraagd of dit op eenvoudige wijze kan. Ergens een instelling thuiis / kantoor. Of twee netwerkconfiguraties maken en er eentje selecteren.

a. Dat zijn toch logische gedachten?

b. M'n helpdesk zegt dat ik elke dag gewoon twee keer al die nummers moet invullen. Misschien op linux..., maar in een gebruikersvriendelijk programma zoals Windows?

Als het laatste het geval is dan begrijp ik misschien iets van het gemopper op Windows vcan de experts.


Wat jammer dat je hier eerst zelf je weg moet vinden in het oerwoud van forums. Ik weet nog enigzins in welke categorie ik m'n vraag moet plaatsen, maar begrippen als adapter, moederbord, grafische kaart... Dat wil je als consument niet weten. Op de helpdesk bij bedrijven is er vaak een functie die vragem onder een categorie onderbrent. Een idee voor deze site. Zal wel te moeilij zijn om te veranderen.

Dank u wel voor de aandacht.
Met vr.gr
Jim
 
meerdere users

Wat je zou kunnen proberen is meerde gebruikers aanmaken in start instellingen configuratie.

Als het goed is bewaard windows voor elke users zijn eigen isntellingen, dus ook netwerk instellingen.
Je kunt dan dus een profiel maken voor thuis, inlog naam en wachtwoord thuis en een profiel voor werk.

Mischien wel een idee.

Ja best wel een idee..
 
Profielen ...

Bedankt zeg. O zo simpel eigenlijk. Dat niemand er aan gedacht heeft. Op het werk gebruik je de PC sowieso anders.

Nog niet geprobeerd trouwens. Ik zal het laten weten.
 
Het kan zo simpel

Het kan soms wel eens simpel zijn, ik ben benieuwd naar het antwoord en resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan