• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding: Microsoft Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnyBoy

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
Berichten
276
Vooreerst iedereen een prachtig jaar toegewenst !

Tijdens het aanmaken van een fakturatieblad in Excel, krijg ik bij het openen de volgende foutmelding: Microsoft Visual Basic : Fout 9 tijdens uitvoering.
Het "subscript" valt buiten bereik.

Alles blijkt nog perfekt te werken maar het is vervelend om telkens die foutmelding weg te klikken. Weet iemand raad?
 
Laatst bewerkt:
Je kan daar inderdaad een hele hoop informatie over fout 9 vinden. Deze fout kan echter op verschillende manieren tevoorschijn komen. Het is belangrijk om te weten waar de fout ontstaat. Je zou dus even wat meer informatie moeten geven.

Waarschijnlijk heb je in je bestand een of meerdere macro's zitten. Wanneer je de foutmelding krijgt heb je waarschijnlijk de mogelijkheid om op de knop "foutopsporing" te klikken. Door dit te doen wordt de VBA editor geopende en wordt de regel waarin de fout zich voordoet geel gekleurd. Als je deze regel (of de hele module) hier neerzet is er waarschijnlijk iets zinnigers over te zeggen.
 
Het betreft hier inderdaad een document met macro's, maar die heb ik zelf niet gemaakt. Als die foutmelding verschijnt kan ik enkel op OK of op Help klikken. De knop met Foutopsporing staat lichtgrijs en is niet aan te klikken. Kan dit ergens aangezet worden?
 
Nee, dan zijn de macro's waarschijnlijk beveiligd. Wat je dan nog kunt doen is contact opnemen met diegene waar je het document vandaan hebt.
 
Het betreft hier een faktuur-sjbloon die standaard met Office meegeleverd word. Die heb ik naar eigen behoeften aangepast, cellen bijgevoegd en ook cellen gewist, waarschijnlijk vandaar !
Dat paswoord, daar zal moelijk achter te komen zijn welke dat is, denk ik.
Verdere tips zijn altijd welkom.

Alvast bedankt !
 
Het zou inderdaad best kunnen dat je een cel vewijderd hebt die macro zoekt. Dat zou een fout 9 als resultaat kunnen hebben.
 
Ik zal het document nog eens opnieuw aanmaken en laat zeker weten ofdat het gelukt is.

Groeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan