User Profile voor NT server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Initial1

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Berichten
127
Hallo,

Bij mij hier werken we met windows 98 als client en nt4.0 als server. Mijn vraag nu is hoe kan ik een vooraf aangemaakte profile die ik in 98 heb ingesteld terug laten komen bij inloggen? Dus iedereen hier heeft zijn eigen login naam en pass. Ik heb bij User Manager for Domains op de nt server een username gepakt en dan in het menu profile het pad (c:\profiles\test daar in zit dus alle benodigde mappen) opgegeven maar hij wilt niet werken. Als ik inlog krijg ik weer de normale windows instellingen.

Is er iemand hier bekend met NT? Alvast bedankt.

Groetjes Initial1
 
Je moet op je nt server voor iedere user instellen waar zijn persoonlijk profiel te vinden is.

vb. dubbelklik op een user, dan bij profiles tik je in:

\\naam server\profiles\test\%username%

Zorg ervoor dat de map "profiles" gedeeld is.

Mvg.
 
\\naam server\profiles\test\%username%

ff over die %username% betekend dat hij dan auto. zoek naar de map met het ingelogde user??

v.b. login = jantje01


als ik dan %username% doet dan zoekt hij dus auto. naar jantje01?? of moet ik toch zelf invullen??? Als hij auto. doet is er dan een optie dat ik dan kan vragen dat hij allemappen maken met de bestaande username?? (tja.. ik heb hier 400 users)


verder met de optie daaronder staat (drive letter): Connect to ofzo. Wat houdt dat optie in?

alvast bedankt
 
%username% betekent inderdaad dat hij het profiel gaat opslaan onder de gebruikersnaam die aangelogd is. Zo kun je het profiel naar de 400 andere gebruikers kopieren.

De optie "connect to" kun je gebruiken als je wil dat iedere user zijn eigen home folder krijgt op de server.

bv. Connect to: \\naam server\test\%username%

Nu maakt hij een map aan op de server, als je bv bent ingelogd als jantje01 dan krijg je de volgende structuur:
c:\test\jantje01

Bij driveletter kies je een letter die nog niet gebruikt wordt door de server bv de letter Z:

Mvg
 
Kan ik dan ook zo maken dat als b.v. Jantje01 inlog dat hij dan auto een drive letter met zijn home dir erin???


v.b.

op de server
c:\test\jantje01

test is shared

Op de Client PC
z: is dan map Jantje01 op de server zodat iedereen zijn documenten op de server kan bewaren.


en verder moet ik zelf de zelfde User.dat, mappen enz. van de profile kopieren of kan ik ook auto. laten doen??

Alvast bedankt!
 
Als je inlogd als jantje01, dan krijg je automatisch een mapped drive erbij. Als je onder je verkenner gaat zien dan krijg je hetvolgende te zien

A: diskdrive
C: harddisk
D: CD-Rom
Z: Mapped network drive

Maar je moet deze driveletter wel toekennen op de server als de home dir van jantje01

Op de server
Z:\test\jantje01

Op de client pc
Mapped network drive Z:\test\jantje01

Deze folder zal enkel toegankelijk zijn voor jantje01 en de administrator

Als je nu op de server het profiel van jantje01 kopieert naar je andere gebruikers, dan krijgen zij automatisch een mapped network drive Z: met dan hun eigen gebruikersnaam (mits je in het profiel %username% gebruikt hebt)

Mvg.
 
Bij mij heb ik nu een probleem dat hij die profile op de server niet meer wilt pakken maar dat hij dan zijn local heeft genomen :( ik denk dat het probleem ligt dat ik Windows 98 als client gebruik. Want ik heb meerdere manieren getest die op inet staat maar ik denk dat het allemaal bestemd is voor nt client.
 
jah.. op 1 of ander manier wil die niet meer het profile van server gebruiken :confused:
 
Ok, probeer dit eens:

Log in als bv Jantje01 en creëer een icoontje op je desktop (bv een textdocumentje). Computer afsluiten en op een andere PC terug aanmelden als Jantje01.

Dan kijken of je het icoontje ziet staan.
 
z'n test heb ik ook gedaan maar dan op de server met 2 .exe bestanden op de desktop maar nee :/

Dus ik heb op de server in de profile 2 bestanden in de map Desktop gezet maar komt niet in mijn scherm
 
Waarschijnlijk gebruikt hij niet een logon script met de opdrachten waar automatisch bij een login de netwerkdrives worden gemaakt.

Ook worden de beperkingen voor die gebruiker met behulp van policies "gedownload" vanaf de server en toegepast op die client.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan