Beeldscherm ziet er niet uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leagos

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Berichten
59
EEjj

Ik heb op de computerbeurs voor een prikkie een vette 19”
monitor gekocht. Ik ben niet achterlijk, dus hebben ze me
daar laten zien dat ie een kei gaf beeld gaf, garantie tot aan
de deur dus. Nu heb ik een probleem, het ziet er niet uit hier
thuis. 640 bij 480, 16 kleuren en 50 Hz, het flikkert als de
neten, wat moet ik doen?

Mij leek het dat je eerst moet gaan kijken of je videokaart goed staat ingesteld en ook daadwerkelijk gebruikt word door de beeldscherm.
Of de instellingen veranderen van het beeldscherm.

Klopt dit?

Alvast bedankt
Grtzz
Leagos
 
Je moet ff het goede monitortype installeren, en dan de resolutie opschroeven. De refreshrate op 60 Hz zetten. De driver kan je desnoods op de website van de fabrikant van de monitor downloaden.
 
Ik zou eerst maar eens je videokaart goed installeren en hem dan op 16 of 32 bits kleuren zetten met een wat hogere resolutie en een hogere frequentie, iets van 75 hertz sccheelt al een hoop.
 
Alweer bedankt.

Zit je op mijn gekke vragen te w8ten hahaha
Wor je er nie moe van?

in iedergeval bedankt

GrtZzz
 
Geplaatst door Caspar107
Ik zou eerst maar eens je videokaart goed installeren en hem dan op 16 of 32 bits kleuren zetten met een wat hogere resolutie en een hogere frequentie, iets van 75 hertz sccheelt al een hoop.
Je verspreidt ook alleen maar misverstanden hè ;) Netzomin als je voor Bios-updates bij Award of Ami zelf moet zijn, moet je voor een LCD monitor een refreshrate hoger dan 60 gebruiken.

Uitleg:
Een refreshrate betekent hoe vaak een normale CRT monitor (met beeldbuis dus) het totale beeld ververst per seconde. Een LCD monitor gebruikt geen refreshrates, aangezien elke pixel individueel wordt bedient. Verandert dus de kleur van 1 pixel, dan wordt niet het hele beeld ververst maar alleen die pixel. Bij een CRT monitor wordt het beeld sowieso 60/70/72/75 keer per seconde ververst. Een lcd monitor zet dus de refreshrate die de monitor uitzendt via de kabel om naar een stabiel beeld (door alleen te kijken wat er veranderd). Een refreshrate hoger dan 60 (meestal het minimum) is niet nodig en belast de monitor alleen maar meer.
 
Bedankt voor de uitleg Lkwal

En dat van wor je nie moe was voor jou bestemd.
HAHAHAHAHAH..........
Blijkbaar niet dus

Alweer bedankt

GrtZZz
 
Netzomin als je voor Bios-updates bij Award of Ami zelf moet zijn

Gaan we met vuil gooien Kwal? Kijk effe in welke topic deze vraag staat en je ziet dat het om beeldschermen en LCD schermen gaat.
 
Geplaatst door Caspar107


Gaan we met vuil gooien Kwal? Kijk effe in welke topic deze vraag staat en je ziet dat het om beeldschermen en LCD schermen gaat.
Joh, ik doe er toch een knipoog bij... het valt me alleen op dat je binnen zeer korte tijd 2 fabeltjes de wereld in helpt, niets erg aan, no hard feelings :love:
 
het valt me alleen op dat je binnen zeer korte tijd 2 fabeltjes de wereld in helpt

En jij weet om wat voor een monitor het gaat?:D

Laten we dat nou eerst afwachten.........:love:
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Caspar107


En jij weet om wat voor een monitor het gaat?:D

Laten we dat nou eerst afwachten.........
Dat hoeven we niet af te wachten want het is weer eens een van Leagos' vele helpdesk vragen en hij is al tevreden.

Toelichting: zo goed als alle 19" crt monitoren ondersteunen windows pnp functie en kunnen dus, zelfs als ze verkeerd worden gedetecteerd, 800x600 met 16 bits kleuren op 60 Hz (mits de videokaart dit ook kan, maar als hij dat niet kan heb je er wel een van voor 1990 en daar knoop je niet zo snel een 19" monitor aan). Dit is hier niet het geval, dus moet het wel de lcd monitor zijn, want vooral de nieuwe zijn niet altijd compatible met de (wat bejaarde) pnp-functie van Win9x.
 
.Dat hoeven we niet af te wachten want het is weer eens een van Leagos' vele helpdesk vragen en hij is al tevreden.

Zeg Kwal..........niet kwallerig gaan doen. ;)
We helpen elkaar en al doende leert iemand ook weer het een en ander zodat hij een ander kan helpen.
 
Eerst grafische kaart goed installeren ne dan instellen op 1024/768 of hoger, bij 75 Hz of hoger, 16 bits of hoger. Dan zal het wel mooi zijn.:cool:
 
flikkeren

Een refreshrate betekent hoe vaak een normale CRT monitor (met beeldbuis dus) het totale beeld ververst per seconde. Een LCD monitor gebruikt geen refreshrates, aangezien elke pixel individueel wordt bedient. Verandert dus de kleur van 1 pixel, dan wordt niet het hele beeld ververst maar alleen die pixel. Bij een CRT monitor wordt het beeld sowieso 60/70/72/75 keer per seconde ververst. Een lcd monitor zet dus de refreshrate die de monitor uitzendt via de kabel om naar een stabiel beeld (door alleen te kijken wat er veranderd). Een refreshrate hoger dan 60 (meestal het minimum) is niet nodig en belast de monitor alleen maar meer.

Onzin,

Een TFT scherm is wel degelijk gevoelig voor een juiste refreshrate.

Zo geeft die van mij pas een zuiver beeld bij een minimale refreshrate van 72 Hz.

Bij een lagere RR wordt het beeld wazig .

Daarbij zal de videokaart altijd het beeld het beeld vele malen per seconden verversen dus het TFT scherm zal wel mee moeten gaan.

By the way, de manual die bij mijn TFT scherm geleverd is raadt ook aan om de RR op 75 Hz in te stellen.

Slechts 1 keer heb ik een TFT scherm (Mitac) verkocht dat niet meer dan 60 Hz aankon.
De kwaliteit van het beeld was er dan ook naar.

Als je bewering mbt RR en TFT schermen waar zou zijn dan zou een TFT scherm met een reactietijd van +/- 25 ms. dus veel meer frames per seconden in een game aankunnen dan een CRT monitor indien die op 75 HZ zou staan.

Die CRT monitor kan dus maximaal 75 frames per seconde weergeven en een (25 ms) TFT scherm (indien je gelijk zou hebben) dus 25000 frames per seconde... :rolleyes:

Mvg. (en altijd vriendelijk blijvend) :)
 
Geplaatst door Elisa
.Dat hoeven we niet af te wachten want het is weer eens een van Leagos' vele helpdesk vragen en hij is al tevreden.

Zeg Kwal..........niet kwallerig gaan doen. ;)
We helpen elkaar en al doende leert iemand ook weer het een en ander zodat hij een ander kan helpen.
Eh, Leagos en ik zijn over het algemeen (zie ook de andere topicjes) erg vriendelijk en informeel tegenover elkaar, dit was geen negatieve reply jegens Leagos, maar tegen Caspar107 die dacht dat het een daadwerkelijk probleemgeval was, (dat denken jullie ook trouwens).

Geplaatst door caveman


In een andere post deed je dit zelf iig wel. De vragensteller spreekt van een scherm dat flikkert, dat klinkt toch als een CRT scherm. Er zijn genoeg instellingen die niet de goede beeldweergave geven en die wel als standaard drivers in windows zitten.

Gelieve te dimmen en aub geen andere leden afblaffen.
Een lcd-scherm kan wel degelijk bij een te lage refreshrate gaan flikkeren hoor, bijvoorbeeld bij 50 Hz (hier het geval). Daarbij opgetelt dat het beeld op 640x480x4 blijft zitten geeft aan dat de monitor totaal niet wordt herkend door Windows.

Geplaatst door tron


Onzin,

Een TFT scherm is wel degelijk gevoelig voor een juiste refreshrate.

Zo geeft die van mij pas een zuiver beeld bij een minimale refreshrate van 72 Hz.

Bij een lagere RR wordt het beeld wazig .

Daarbij zal de videokaart altijd het beeld het beeld vele malen per seconden verversen dus het TFT scherm zal wel mee moeten gaan.

By the way, de manual die bij mijn TFT scherm geleverd is raadt ook aan om de RR op 75 Hz in te stellen.

Slechts 1 keer heb ik een TFT scherm (Mitac) verkocht dat niet meer dan 60 Hz aankon.
De kwaliteit van het beeld was er dan ook naar.

Als je bewering mbt RR en TFT schermen waar zou zijn dan zou een TFT scherm met een reactietijd van +/- 25 ms. dus veel meer frames per seconden in een game aankunnen dan een CRT monitor indien die op 75 HZ zou staan.

Die CRT monitor kan dus maximaal 75 frames per seconde weergeven en een (25 ms) TFT scherm (indien je gelijk zou hebben) dus 25000 frames per seconde... :rolleyes:

Mvg. (en altijd vriendelijk blijvend) :)
Ok, ik geef dat de RR=60 Hz regel niet overal van toepassing is, maar wel mits de fabrikant niets anders adviseert, wat hier wel het geval is (lijkt mij).

Hoe je doorredeneert dat ik beweer dat een TFT scherm met een reactietijd van +/- 25 ms 25000 fps aankan is mij een raadsel.... ik vertel enkel waarom een TFT niet gebruikt maakt van de RR, hij zet het om naar een diffrentatiebeeld, dus enkel het verschil. Een TFT scherm blijft veel te traag voor veel frames per seconde, enkel doordat de kristallen nou eenmaal niet snel genoeg reageren.
 
Eh, Leagos en ik zijn over het algemeen (zie ook de andere topicjes) erg vriendelijk en informeel tegenover elkaar, dit was geen negatieve reply jegens Leagos, maar tegen Caspar107 die dacht dat het een daadwerkelijk probleemgeval was, (dat denken jullie ook trouwens).

Nou breekt echt mijn klomp zeg, probeer te helpen, heb het dan misschien niet helemaal goed als het over een TFT scherm gaat krijg je dit. De manier waarop jij mensen duidelijk maakt dat ze een foutje of vergissing maken gaat er bij mij niet in:mad:
En als jullie dan zo informeel met elkaar omgaan (doet iedereen met elkaar hier op het forum) en jullie weten van elkaar wat jullie hebben, dan ga je toch lekker met elkaar zitten bellen ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Laten we nou maar ophouden! Zo wordt de tread ook niet duidelijker.

Lekkere kwal, het kwam op mij ook over als kritiek op Leagos die veel aanklopt. Nou, so what?
Onze grootste lol zijn juist die aankloppende mensen :D
En we gaan zeker elkaar geen vliegen afvangen als de ander er eens even naast zit.
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Is het werkelijk zo moeilijk elkaar gewoon te respecteren zonder elkaar af of aan te vallen? Als een vraag onvolledig is, dan is het een stuk verstandiger de vraagsteller meer info te laten geven. Dit heeft veel meer zin dan diegene die willen helpen af te kraken.

Indien dit niet mogelijk schijnt te zijn zal ik, hoe vervelend ik dat ook vind, maatregelen treffen. Helpmij.nl is in de eerste plaats een sociale ontmoetingsplaats voor computerfreaks en n00bs en diegene die het sociale tintje teniet doen (al dan niet bewust) kunnen dan beter een ander forum opzoeken.
 
Nou nOU.................
Wordt er nou altijd ruzie gemaakt bij mijn vragen>>>>>
Als da zo moet vraag ik wel niks meer.

Ik zoek alleen hulp en wil nie dat iedereen gaat zeiken tegen elkaar, is nergens voor nodig.

Dus hopelijk kunnen we voortaan wel normaal doen.
Sorry als ik zoveel overlast bezorg was niet mijn bedoeling.

GRTzzzz
Leagos
 
Geplaatst door Leagos
Nou nOU.................
Wordt er nou altijd ruzie gemaakt bij mijn vragen>>>>>
Als da zo moet vraag ik wel niks meer.

Ik zoek alleen hulp en wil nie dat iedereen gaat zeiken tegen elkaar, is nergens voor nodig.

Dus hopelijk kunnen we voortaan wel normaal doen.
Sorry als ik zoveel overlast bezorg was niet mijn bedoeling.

Dit ligt echt niet aan jou, je stelt doodnormale vragen en ik hoop werkelijk dat je dat wil blijven doen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan