Wat voor digi- camera?

Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Berichten
1.061
Ik ga een digitale camera aanschaffen maar weet niet wat voor 1.

Ik gebruik hem alleen tijdens het uitgaan om de mooie momenten op te nemen :D en ze daarna online te zetten.

Hij magzo`n 50/60 Euro zijn maar natuurlijk wel goede kwaliteit! en ik wil dat er aardig veel foto`s opkunnen!

Iemand een idee??
 
Ik heb zelf ook al gezocht.. maar ik wil graag jullie mening horen... want ik heb dr zelf weinig verstand van
 
Mijn mening: Ik denk dat je voor 50 euro weinig soeps hebt, misschien zo'n trust dingetje maar das alleen maar troep. Je kunt beter iets doorsparen en dan bv eentje van 200 euro ofzo kopen
 
Het gaat ook niet om mooie foto`s maar gewoon een beetje uitgaans foto`s op internet zetten voor vrienden ect


Edit: Hij moet ook niet te groot zijn!

Groetjes
 
Het probleem hier is dat je nou eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. De eigenschappen 50 € + klein + veel ruimte + mooie foto's gaan niet samen voor een digitale camera. Dus het wordt óf een goedkoop cameraatje waarvoor je niet veel kan verwachten, óf een wat duurdere camera (minstens 100 €).
 
50/60 voor een digitale camera is wel heel krap. 100 ook ngo als je tenminste geen spycam *kots* neemt. denk maar gerust aan 200 als je een beetje kwaliteit wilt.
 
Een collega van mij heeft een tijdje terug bij de Aldi een cameraatje van 45 euro ofzo gekocht, ook heel klein dingetje (ongeveer aansteker formaat, misschien iets groter) het merk weet ik zo ff niet. En denk ook niet dat je er echt veel fotos mee kan maken.
 
Voor die 50 euro heb je absoluut niets.
Gezien het onderwerp wat je wilt fotograferen (mooie momenten tijdens het uitgaan) kom je toch voor een dilemma te staan.
Je gaat dan namelijk foto's in een donkere omgeving nemen, waarbij je dan zeker de flits nodig hebt.
In het goedkope tot middelmatige segment zul je geen digicam vinden die in deze omstandigheden mooie foto's kan maken.
Je zult echt minimaal het tienvoudige (500 euro) uit moeten geven om een digicam te bemachtigen die deze capaciteiten bezit en zelfs dan zul je goed moeten zoeken welke digicam het meest geschikt is, je hebt bij een hoop toestellen nl snel last van ruis bij in een donkere omgeving fotograferen.
Je kan beter het door jouw aangegeven bedrag uitgeven aan een analoog toestel (geen ruisproblemen) en de foto's daarna inscannen.
 
Verplaatst van diversen naar multimedia / camera's
 
Daar hebben jullie wel gelijk in ja :(

Ook helemaal niemand thuis een redelijk toestel liggen?? van rond die prijs...??

Groetjes
 
Geplaatst door epse
Daar hebben jullie wel gelijk in ja :(

Ook helemaal niemand thuis een redelijk toestel liggen?? van rond die prijs...??

Groetjes
Als je dan toch voor 2e hands gaat zou ik hier kijken.
 
Ik heb nog een trust thuis liggen. Maakt redelijke foto's ook zonder flits en weinig licht. Heeft 8 mb intern geheugen. Kunnen in de max resolutie tot (0,8 megapixel geintepoleerd), z'on 200 foto's op. Is klein en licht, kan zo in het borstzakjeDe kwaliteit is voor het web voldoende. Ik heb inmiddels een Ricoh 3,3 gekocht. Dat is hele andere koek. Maar ja daar is de prijs ook na.
Voor 50 euro is de trust voor jou
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan