Bios checksum error

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
1.975
Hallo...............


Nou er doet zich weer een interresant probleem voor. Na het installeren van een MoBo krijg ik de volgende melding:

Bios checksum error
detecting floppy drive a media...
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
(ik gebruik een 98 opstartdisk ik heb niets ander)
dan het volgende:

drive media is 1.44mb

automatic load AWDFLASH.exe
ERROR AWDFLASH.exe not found
replace disk and press enter


Wie kan hier iets mee?
 
Reset eens de BIOS (jumpertje op mobo, zie handleiding) en probeer het nog eens.
 
Dit heb ik al gebrobeerd.mocht niet baten helaas.

nog meer ideen?
 
Kennelijk wil het BIOS geflashed worden, download eens de nieuwste BIOSversie en zet die met AWDFLASH.EXE op een bootdiskette.
 
ik vermoede al zoiets was reeds hard opzoek naar een update van de bios.
ik kan alleen tot dus ver niets vinden.

misschien heb jij enig id of iemand anders?

Het gaat om een MoBo van procomp BVD2a ver 1:0


helpmij!
 
Geplaatst door harmen__666
ik vermoede al zoiets was reeds hard opzoek naar een update van de bios.
ik kan alleen tot dus ver niets vinden.

misschien heb jij enig id of iemand anders?

Het gaat om een MoBo van procomp BVD2a ver 1:0


helpmij!
Ohoh, die bewuste Procomp weer...volgens mij stond in de vorige topic van je ook een 'abracadabra'link waar je niet alleen de manual kon halen, maar eveneens de BIOS. Echt suc6 hoor!
 
zo'n doos ben je niet he...............

tanx, ik ga het uitproberen.
 
Geplaatst door harmen__666
zo'n doos ben je niet he...............

tanx, ik ga het uitproberen.
Zeker voor deze doos geldt:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toelomst. Dus suc6
 
hahaha..........



zeg misschien weet jij ook hoe ik aan het proggie AWDFLASH.exe kan komen?
 
ok proggie gedownload samen met de (hopelijk) juiste bios opdate een .bin bestandje.

opgestart met dat schijfje en runt inderdaad het awdflash proggie en dan laat ie in een scherm zien

file name to program *** dat bewuste bios programma

vervolgens kan ik niets doen, dr is geen toest die reageerd.

welke stap moet ik nu ondernemen??
 
Geplaatst door Tiborv
Reset eens de BIOS (jumpertje op mobo, zie handleiding) en probeer het nog eens.
dit mobo heeft-durf ik met zekerheid te stellen- geen garantie meer, dus nog maar een keer. Suc6
 
Wees voorzichtig met die stappen die je nu neemt tav biosupdate/flash.
 
"Question: When I boot with the BIOS upgrade, i get an error message: CMOS Checksum Error, defaults loaded?
Answer:
This error is normal, This will come up any time the CMOS is cleared.
To correct, enter CMOS Setup and Load defaults. Then save and exit"

flashprocedure

foutcodes
"How can I restore default BIOS Setup values?
The following options may be used to restore default Setup values if the computer is not functioning correctly:
PhoenixBIOS -- On a computer with a PhoenixBIOS, you can press the F9 key in Setup to restore the default values specified by the manufacturer.
AwardBIOS -- The following function key options are available in AwardBIOS:
F5 -- restore old values (the values previously in use when the Setup program was invoked)
F6 -- Load BIOS defaults (the selections provided by Award to the motherboard manufacturer)
F7 -- Load Setup defaults (the selections provided by the motherboard supplier or integrator)
CAUTION -- Restoring system defaults may not correct operational problems. Previously defined changes to chipset settings may be necessary to enable booting or correct operation. Phoenix does not have information on how manufacturers or other suppliers may have customized the advanced Setup menu items to meet the requirements of a specific system."

bron
 
Laatst bewerkt:
Ja, die checksum error komt waarschijnlijk door lege batterij of zo, maar de melding voor die AWDflash is wel weird.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan