Terratec DMX fire Probleem!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hookerman

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Berichten
25
Hallo

Heb al een aantal forums aangeschreven en nog altijd niet de ultieme oplossing gevonden.
Probleem is als volgt: Werk sinds een aantal weken met de Teratec DM<X Fire kaart in com.b met Cubase.
Tot op dit moment krijg ik in t apfspelen en opnemen een kraak in de opnames, heb al van alles geprobeert in de instellingen van t conrolpanel van Terratec...echter nada niks helpt. Ik begin langszaam door de geluidsbomen het geluidsbos niet meer te overzien....wie ohh wie kan me hier een end verder mee helpen..mijn dank zal groot zijn!!!!....

Ik werk met XP prof. en t is een Athlon 1000 icm 512 MB werkgeheugen. Verder een GForce Grafische kaart..

verdere info nodig...vraag het me....of mail me
thanks in advance...

Tejo
 
Geplaatst door hookerman

Probleem is als volgt: Werk sinds een aantal weken met de Teratec DM<X Fire kaart in com.b met Cubase.
Tot op dit moment krijg ik in t apfspelen en opnemen een kraak in de opnames,
Zou je dit willen verduidelijken svp. Kraakt 't als je via een microfoon iets opneemt, of kraakt 't bij gebruik van midi-instrumenten? Of als je een sample wilt invoegen?
Heb je de drivers geïnstalleerd van je geluidskaart, staat eea goed ingesteld via configuratie Cubase zelf?
Kraakt het geluid alleen bij toepassing Cubase?
Bevinden je geluidskaart en videokaart zich op dezelfde IRQ? Misschien een conflict...wat zegt apparaatbeheer?
 
ja inderdaad beiden te vinden op 1 irQ...dat had ik al ontdekt...de Gforce en de Terratec...da''s waar.

En het probleem speelt zich af bij zowel opnemen als afspelen...t vreemde is, dat als ik met de microfoon opneem het de ene keer goed gaat en de dander keer zonder aanleiding lijkt het fout..dwz een fuzzu kraak achtig geluid in de opname...ook als ie de was dan afspeelt in Cubase is die vervorming te horen.
Digitaal via een keyboard gaat meestal wel goed...maar ook niet altijd.
Heb in Cubase eea nagelopen maar vind niet dat waar het om zou kunnen draaien....heel vreemd..more info...ben bereid te graven....
Ik moet bekennen dat ik niet echt een diehard ben op gebied van computers..maar ben wel een en al oor als het op leren aankomt.......uiteindelijk leren we enkel van de problemen die zich voordoen....

maar t kan te lang duren



anyway...dank je voor je response..!!!!
 
Mijn voorstel:
plaats je geluidskaart in een ander PCI slot.
Daar IRQ 1 vaak wordt gebruikt door toetsenbord (en videokaart in jouw geval). Lijkt me een conflict- zie je geen uitroepteken staan in app.beheer of geeft de pc hardwarematige conflicten aan?
Los daarvan zit ik ook te denken aan een interferentieprobleem, bijvoorbeeld dat de TL buizen aan het plafond zo hun invloed hebben op de microfoon/ kabel. Of misschien magnetische straling van iets anders. Misschien kun je 'ns navragen in een muziekwinkel of hun iets afweten van storing over de microfoon. (anekdote: toen ik nog in een bandje speelde, kon onze zanger dikwijls radio Moskou ontvangen via de microfoon/kabel. Errug irritant. Weet niet meer hoe we dat toen opgelost hebben, helaas)
suc6
music341.gif
 
das een bekend verhaal...zit zelf ook al jaren in de muziek en komt me heeel bekend voor...kortom,..een en ander hebben zeker met elkaar te maken dnek ik zo.
Anyway...ik ga eens proberen de kaart in een ander slot te steken,...in apparatenbehher is geen enkle uitroepteken te vinden by the way.
Het is hier verder op de "tafel"waar mijn hele "studio"te vinden is moet ik zeggen wel een kleine wirwar van kabels....misschien dat .......je weet het niet.
Als eerste laten we het kaartje een verhuizen naar een ander poortje....
Als je nog ideeen hebt ..allways welcome...

dank je ..
Tejo
 
Geplaatst door hookerman

Het is hier verder op de "tafel"waar mijn hele "studio"te vinden is moet ik zeggen wel een kleine wirwar van kabels....misschien dat .......je weet het niet.
Tejo, nu kom ik op gebied waar ik niet bekend ben, maar bestaan er geen kabels die een speciale afschermingslaag hebben om zo intereferentie te voorkomen? Dat dacht ik nl wel.
Kabels kunnen werken als antenne, en als ze nog 'ns om elkaar heen zijn gewikkeld, dan kan je 'ns beginnen met deze uit elkaar te halen. Daarbij: je microfoon kabel is zeker redelijk lang, want zo te horen is dit een goeie antenne! Gebruik je trouwens redelijk dure kabels (gouden plug?)
music487.gif
 
uhm..nee ................geen gouden plug...hih...maar inderdaad wel zoals je zegt een redelijk lange micro kabel. Het lijkt erop dat het een aardige lijst met multiple choise antwoorden gaat worden.
Ik moet eerst maar eens porberen die spaghetti uit elkaar te halen en alle "actief "delen eens bij elkaar weg te houden voor zover mogelijk.
Maar blijft de vraag...of die Grafische kaart toch niet in de weg zit..ze zitten allebei op de 5...kon ik me toevallig nog effe in een helder moment herinneren.

We blijven hopen...

Wel fijn dat er zo snel gereageerd wordt trouwens...zo houden we het laboratorium volop aan de gang....

dank wederom..
Tejo
 
Geplaatst door hookerman
Maar blijft de vraag...of die Grafische kaart toch niet in de weg zit..ze zitten allebei op de 5...
De problemen met gedeelde IRQ's tav geluids-en videokaart zijn evident. Voorbeelden te over. Die geluidskaart wil volgens mij echt een IRQ hebben voor zichzelf...
idd zonder muziek geen lol.
suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan