sitecom 4s met chello en internet delen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dougie

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2000
Berichten
383
Ik heb het volgende allemaal ingesteld

· U kiest in het Setup menu voor "Cable modem (TV cable)"
· Klik op Next
· De Hostname en Domain Name kunt u op de standaard waarde laten staan
· Bij login Method selecteert u "None"
· Bij het "MAC adres" vult u het adapter adres in van de netwerk kaart waar eerst Chello op aangesloten was
· Klik op Next
· Selecteer IP address is assigned automaticly (Dynamic IP Address)
· Klik op Next
· Klik op Finish
· Voer de test uit

maar krijg geen verbinding
Ik kan wel de router benaderen het setup venster via 192.168.0.1 op beide computers. Netwerk werkt ook.
Moet er nog een extra netwerkkaart in ofzo, wat doe ik fout ? Win2000 en win98se.
 
Heb je daarna wel opnieuw opgestart?
 
Bij het "MAC adres" vult u het adapter adres in van de netwerk kaart waar eerst Chello op aangesloten was

Daarmee bedoel je toch wel het Fysiek adres zoals dat te zien was in het cmd scherm?
 
ik heb het mac adres per pc gekloond maar als ik inlog op de andere pc heeft deze het mac adres gewijzigd in die van de andere pc.
opnieuw opstarten helpt niet.
Nog steeds geen verbinding dus.
 
Probeer dit eens :

Ga even naar de computer die eerst op je kabelmodem aangesloten was en geef daar het IP adres vrij.

(In 98 start-uitvoeren-WINIPCFG -> Release ALL)
(in 2000 Start-uitvoeren-CMD -> IPCONFIG /RELEASE)

Dan even het hardware adres van de netwerkkaart die aan het kabelmodem hing overnemen in de sitecom router en dan kijken of het werkt. Desnoods even de sitecom spanning er af voor een paar tellen zodat hij opnieuw opstart.

Controleer ook even of je geen cross-cable tussen modem en hub heb.

Nico :)
 
Dat werkt ook niet...helaas
rechtsonder in de taakbalk krijg ik de melding lan2 is niet verbonden, de kabel is toch echt aangesloten.
Ik gebruik geen cross cable.
 
Laatst bewerkt:
Je moet automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen. Wat ik hier uit opmaak is dat je het zelf hebt ingevuld. Wat je bedoelt met Mac-adres klonen weet ik niet. Maar het Fysiek adres vul je in en jouw aan te sluiten pc´s krijgen automatisch een ip toegewezen.
Mag ik vragen(en daarna ook weten) in welk deel of stad van Ned. je woont en welke provider je hebt?

Btw brand wel het lampje op je netwerkkaart aan de achtezijde van je pc?
 
mac adres is het adres van de netwerkkaart.
provider is chello in rotterdam, kabelinternet.
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je de hostname in moet vullen?
Moeten er geen punten staan tussen het Mac-adres?
Heb je in de opties van je verbinding (lan2 bij jou) gekeken dat je automatisch een Dns-serveradres laat toewijzen.
 
Hier heb je een voorbeeld hoe het er bij mij uitziet. Is wel een andere router maar het principe blijft gelijk. Let op de standaardgateway en de Dns server. Dat zit bij jou gewoon niet goed.
 

Bijlagen

  • draytek.jpg
    draytek.jpg
    66,3 KB · Weergaven: 83
Hier ook nog even de verbinding. Misschien ten overvloedde, maar toch :)
 

Bijlagen

  • verbinding.jpg
    verbinding.jpg
    69,3 KB · Weergaven: 76
bij chello krijg ik automatisch ip adres toegewezen dus dat hoeft niet ingevuld te worden .
Ik kies in de setup voor automatisch ip adres .
 

Bijlagen

  • verbinding.jpg
    verbinding.jpg
    54,2 KB · Weergaven: 60
Haal dat netbeui protocol eens weg en gebruik alleen het tcp/ip protocol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan