vuurmuur ellende

Status
Niet open voor verdere reacties.

akker

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2003
Berichten
35
hallo ik heb een vraag over mcafee firewall:
als de firewall aanstaat dan kan ik geen verbinding maken met internet(hij staat nu dus uit)
ook niet emailen ,ik ben van zonealarm overgestapt op mcafee omdat ik bij zonealarm ook dit probleem had
en dat is toch niet de bedoeling van een firewall.wie weet wat ik moet doen???
 
zeker niet de bedoeling van een firewall wel erg veilig.
Heb je de instellingen wel goed staan dwz. heb je internet explorer wel toestemming gegeven.
 
ik denk allereerst een goed uitzoeken hoe een firewall nu precies werkt, dan de server programma's op je pc eens onder de loep nemen om te kijken welke je wel en geen toegang geeft tot internet , er zijn n.l progjes die wel degelijk server rechten nodig hebben om contact met het net te maken,bij zonealarm is het zo dat als je eerst je firewall opstart en dan de rest van de programma's vraagt hij vanzelf wat je ermee wilt doen,
hoe dit bij mcafee zit zou ik niet weten , maar zal best een soort gelijke manier zijn
 
de programmas zoals outlook en internet explorer staan in de trusted zone (worden groen weergegeven)
en toch lukt het niet. bij zonealarm moet je net als bij mcafee toestemming geven alleen luisteren ze er niet naar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan