Numeriek toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Berichten
442
Daar mijn laptop een PS2 numeriek toetsenbord niet herkende als extern toestenbord, heb ik vanmiddag een USB numeriek toetsenbordje aangesloten op de laptop. Werkt geweldig, alleen.............de punt............die moet hij zien als een komma. Kan nergens vinden hoe ik dat aan kan passen. Wie weet de oplossing?????
 
Kijk eens in regional settings in het configuratiescherm. Daar vind je een tabblad waar je de toetsenborden kan aanpassen. Selecteer daar een "VS 101 toetsen" toetsenbord.
 
Dat VS 101 toetsenbord gebruikt de laptop voor zijn eigen toetsenbord. Die USB aansluiting ziet hij als extra hardware.
Ik heb eerder het idee dat ik dit misschien in de bios moet zoeken of zo?
In het configuratiescherm heb ik dus bij Hardware Toetsenbord een 101 en een USB toetsenbord staan.
 
Kijk even of de @ en de ? op de juiste plek zitten en goed werken.
 
of @ en ? goed werken???? Die zitten niet op het numerieke toetsenbordje, alleen op het toetsenbord van de laptop zelf. En dat werkt prima.
Begrijp de vraag niet helemaal.
 
Dit is om te controleren of hij inderdaad op VS internationaal staat.
Werkt de punt op toetsenbord wel.
 
Ja alles werkt prima. Het enige is, dat als ik de punt van het nummerieke toetsenbord gebruik, dan krijg ik ook een punt. In bedragen is dat nou net niet de bedoeling. Daar ik dat ding aangeschaft heb om heel veel bedragen in een razend "aldikassadametempo" in te kloppen, zou dit pas goed gaan als de ingetikte punt op het numerieke toetsenbordje een komma in het bestand betekent. Exel of boekhouding of Word, maakt niet uit.
 
Welke Windows heb je?

Groetjes,
Bennie
 
Ik heb zelf Win XP (familie van elkaar:D ), dus ik doe het even op de gok. Ga naar landinstellingen (configuratiescherm). Klik op tabblad "Landinstellingen" en dan op "aanpassen". Bij de getallen zie je de scheidingstekens die je kan aanpassen.

Groetjes,
Bennie
 
Bennie,
daar ben ik ook geweest, en dat staat allemaal goed.

Jacqueline
 
Bennie,

heb je hier wat aan??????????? Durf niet op ja te drukken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net met Excel gespeeld. Maar als ik daar, zeg, 30.50 invul dan blijft dat zo, hoe ik ook de celeigenschap definieer. Vul ik daarentegen 30,00 in, dan wordt dat 30. Ik maak daaruit op, dat je dan toch een , moet intikken om het gewenste effect te bereiken. Of zou je achteraf met zoeken\vervangen moeten werken, maar dat lijkt mij erg omslachtig.

:confused: :confused: :confused:

Groetjes,
Bennie
 
Bennie,

en wat vind je van die bijlage? Zoeken en vervangen is inderdaad niet handig, bovendien trapt het boekhoudpakket daar niet in.
 
Ik heb net die bijlage bekeken, maar als DAT je toetsenbord is en alleen als je ook echt BIJGEWERKTE drivers zou hebben (bijv. van een diskette, of download), dan lijkt het me pas zin hebben. Zie je in apparaatbeheer nog uitroep- of vraagtekens? En is Qtronix het merk van je numerieke toetsenbord?

Groetjes,
Bennie
 
er zat bij het toetsenbord geen driver. In apparaatbeheer zijn geen uitroep of vraagtekens. Alles werkt correct. Dat is ook zo. Het toetsenbord bevat een punt en hij geeft een punt, dat is ook correct. Maar ja, deze dame wil geen punt. (hihi)
Qtronix is inderdaad het merk van het numerieke toetsenbord.
Ik ken van de AS400 bijvoorbeeld, dat je een toetsenbord geheel zelf definieren kan. Als je op de A drukt en je zou bijvoorbeeld een Z als reactie willen hebben, dan kun je dat gewoon aanpassen. Maar of dat met zo'n numeriek toetsenbordje kan? En wat is met de bios. Zitten daar nog instelmogelijkheden in?
 
Er is wel software dat dat kan (alleen weer niet gratis:eek: ). En nee, met de BIOS kome je niet ver. Ik zoek nog verder ...

Groetjes,
Bennie
 
Bennie,

dank je wel. Ik ben ook al op hun site aan het speuren, maar daar word ik ook nog niet zoveel wijzer. En als het geld moet kosten, tja het is niet anders. Zolang het maar een redelijk bedrag is.

Mijn engels is belabberd, maar misschien kan ik de vraag wel ergens bij hun op de site kwijt.
 
Ik heb nog gezocht naar software, maar ik heb eigenlijk niets aangetroffen wat voor jou interessant kan zijn.

Ik begrijp overigens niet, waarom je laptop geen externe keyboard herkent. Als daar een PS/2-poort op zit, MOET dan gewoon kunnen. Misschien is dat wél een instelling in de BIOS. Misschien je 'em eerst aansluiten terwijl de laptop uit staat en dan pas opstarten.

Groetjes,
Bennie
 
Bennie,
windows 2000 bios had ik aangepast voor numeriek ps 2, maar wordt blijkbaar toch niet door de laptop herkend. Een los toetsenbord (gewoon kompleet dus) is geen probleem, alleen de numerieke pakt ie dan niet.
Heb fabrikant van de laptop nagevraagd, en schijnt inderdaad niet ondersteund te worden? Mijn vorige laptop (toshiba), die kon dat wel.
Vandaar dus een USB numeriek.

Gelukkig zet mijn boekhoudpakket de punt automatisch bij het afdrukken in een komma om, dus dat is geen probleem meer. Heb gisteren daarover met leverancier boekhoudpakket gebeld. En in exel moet ik dan maar inderdaad voorlopig met zoeken/vervangen werken.

Dus als je nog een gouden tip hebt.......is ie van harte welkom.

Dank voor al de reacties tot nu toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan