Virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linto

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
268
Het virtueel geheugen is een gedeelde van de harde schijf dat als RAM-geheugen wordt gebruikt.
Kan je dit zien als SDRAM of DDRAM? Of hangt dit van de snelheid van de harde schijf af?
 
dat hangt van je harde schijf af (beste kan je zelf instellen: 2,5 x RAM )
 
Er wordt gebruik gemaakt van de hardeschijf dus zal de snelheid van het gebruik van het virtueel geheugen ook afhankelijk zijn van de snelheid van de schijf en de fragmentatie van de schijf.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door DN
dat hangt van je harde schijf af (beste kan je zelf instellen: 2,5 x RAM )

2,5? Dat lijkt me echt teveel. Op deze manier wordt er sneller gebruik gemaakt van het virtueel geheugen wat de PC weer trager maakt. Neem dan liever 1,5X. Het hangt er ook vanaf hoeveel geheugen je hebt en welk besturingssyteem. Wanneer je BV 512MB hebt onder W2k of XP en je bent een normale gebruiker heb je bijna geen virtueel geheugen nodig.
 
hallo ik zou wel willen weten waarop mijn viruteel geheugen moet staan ik heb een p2 300mh en 392mb-ram
(ik ben veel aan het downloaden en speel wat games ik weet niet of dat allemaal iets uitmaakt voor de config.)
bedankt .
 
In jouw geval zal het hetzelfde zijn als mij aangezien ik ook 384MB intern heb. M'n virtueel geheugen staat op 576. 1,5 X het internegeheugen. je kan het beste de minimale en maximale grote hetzelfde maken. Op deze manier heb je een swapfile van steeds dezelfde grote wat sneller is.

Kijk wel eerst of het nog wel op je HD past.
 
Ik heb 128 MB intern geheugen. Wat is het effect als ik minimum op 130 zet en maximum op 800 MB?
 
voor degenen die wat willen "experimenteren""

ik heb 2 machines:

AMD Thunderbird 1100 met 512 intern (dimmetjes) en een
AMD XP 1900 met 1024 intern (DDR)

Ik had op beide machines het virtueel geheugen compleet uitgeschakeld.
Op de 1900 leverde het geen problemen op (al vroeg bijv. Photoshop 7 tijdens het opstarten of ik wel zeker wist dat ik het progje zonder swapfile wilde starten, omdat er mogelijk te weinig geheugenruimte zou kunnen zijn om alle bewerkingen uit te voeren. Lekker doorgegaan en P7 werkt als een zonnetje)

Op de Thunderbird 1100 liep in principe ook alles als een zonnetje, totdat ik mijn virusscanner de HDD liet scannen. Er kwam een foutmelding en mijn virusscanner sloot af. De swapfile op een kleine min. en max. waarde gezet en ook op de 1100 loopt het e.e.a. nu als een zonnetje. Ingestelde waarde op de 1100 iets van 64 MB of zo..............
 
Geplaatst door Linto
Ik heb 128 MB intern geheugen. Wat is het effect als ik minimum op 130 zet en maximum op 800 MB?

Dan wordt het virtueel geheugen erg snel gebruikt wat de PC trager maakt. Ik raad jou aan om de swapfile vast te zetten op 192MB (min en max. dus op 192MB)

voor degenen die wat willen "experimenteren""
.............

Dat bedoel ik onderanderen. Wanneer je veel intern geheugen hebt heb je eigenlijk geen swapfile meer nodig.
 
Dus om beter resultaat te behalen, best een latje bijsteken van 128 MB. Momenteel zitten er al twee latjes van 64 MB (100 Mhz) in en ik heb nog één sleufje over. Kan ik er een latje van 128 MB (133 Mhz) insteken, of moet dat ook 100 Mhz zijn?

Heb juist gekeken op volgende link http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=100020 maar niet echt een duidelijk antwoord gevonden
 
Laatst bewerkt:
128mb/133mhz kan je er prima bijzetten.

zal een hoop verschil maken met windows xp.

pe.
 
maar het (nieuwe) geheugen draait niet sneller dan de langzaamste reepjes aankunnen..............
 
Dus Pasja, als ik die oude latjes er uit haal en steek er allemaal van 133 Mhz in, dan draaien die allemaal aan 133 Mhz?

256 MB zou dat nog gaan of ga ik het dan al te ver zoeken met mijn oude mobo?
 
kan ik dat in de Bios zien ergens? Ik ben namelijk niet zo thuis in de Bios-instellingen...
 
Nog een laatste vraagje... kan ik het virtueel geheugen op een andere fysieke schijf zetten dan deze met windows op?
 
welk mobo heb je ?

Het virtueel geheugen kan je per schijf(partitie) instellen
 
Amibios - American Megatrends - fabrikant PC Ships
 
Laatst bewerkt:
ik was NIET op zoek naar de naam van je biosfabrikant maar van je mobo.

Download de SisoftSandra 2003 of Aida32 eens en laat een van die progjes eens naar je systeem "kijken".
 
SiSoftware Sandra

Processor(s)
Model : Intel(R) Pentium(R) II
Speed : 337MHz
Performance Rating : PR404 (estimated)
Type : Standard
L2 On-board Cache : 512kB ECC synchronous write-back

System Mainboard
Bus(es) : ISA AGP PCI IMB USB SMBus/i2c
MP Support : No
System BIOS : American Megatrends Inc. 062702
System Mainboard : PCCHIPS "
System Chipset : Intel Corporation 82443BX/ZX 440BX/ZX CPU to PCI Bridge (AGP Implemented)
Front Side Bus Speed : 1x 75MHz (75MHz data rate)
Installed Memory : 128MB SDRAM
Memory Bus Speed : 1x 75MHz (75MHz data rate)



Alstublieft :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan