Ik heb binnen excel een macro gemaakt die de opmaak van een cel bepaald. Nu wil ik echter een controle inbouwen dat de macro alleen werkt als de geselecteerde cel binnen een bepaald bereik valt (dus bijv. allleen als geselecteerde cel ligt in gebied van A6 t/m C9). Anders moet er een foutmelding verschijnen. Wie weet hoe dat moet.
Code:Dim isect Set isect = Intersect(Selection, [A1:C9]) If isect Is Nothing Or _ isect.Cells.Count <> Selection.Cells.Count Then MsgBox "fout" Else MsgBox "OK" End If
De aangegeven macro heb ik uitgeprobeerd en werkt goed als wel aan de selectie wordt voldaan. Is er echter een cel geselecteerd buiten A1..C9 dan verschijnt de foutmelding: "Objectvarialbele of blokvariabele with is niet ingesteld". Wie weet welke aanpassing nog nodig is.
Sorry, het if-statement moet uit elkaar gehaald worden. Op deze manier zou het wel moeten werken:Code:Dim isect Set isect = Intersect(Selection, [A1:C9]) If isect Is Nothing Then MsgBox "fout" ElseIf isect.Cells.Count <> Selection.Cells.Count Then MsgBox "fout" Else MsgBox "OK" End If
Hartstikke bedankt. Dit zocht ik dus. Ik heb ook even gekeken op de onder jouw aangegeven excel site. Heel mooi, hij staat reeds onder mijn favorieten.
Bedankt.